kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
- Onderwerp starter
- #2.151
Dat is een hepco&becker rek. Onverwoestbaar en nieuw €150+. Das een goeiekoop. Het is dat ik al een rek heb en hij niet op mijn GS past anders was je hem nu kwijt geweest
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een hepco&becker rek. Onverwoestbaar en nieuw €150+. Das een goeiekoop. Het is dat ik al een rek heb en hij niet op mijn GS past anders was je hem nu kwijt geweest
Rij je vanmiddag rustig op een binnendoor weggetje, dan wordt je door iets gestoken op de kin. Ik denk een bij of wesp, want dat steek voelde ik namelijk wel. Gelijk gestopt toen ik het voelde en heb behalve de kleine bult dus geen jeuk gelukkig.
Vorig jaar ben ik ook gestoken en precies hetzelfde en na een aantal dagen was het weer weg.
Daar wordt je inderdaad niet blij mee! Deze bezoeker kwam denk door mijn open vizier!
Ik ben opzoek naar het rubberen grapje wat aan het voorspatbord hoort en naar een origineel ontstekings afdek kapje.
Iemand zoiets nog liggen? En is er nog ergens een shim ruilservice?
Gr
Aha. Ik dacht dus een tientje...
Maar het sierstukje is eraf en afgeplakt met zwarte tape door de vorige eigenaar...
Net het frame gespoten morgen maar eerst eens beginnen met de opbouw...
Net even bij de dealer geweest voor Pa z'n er6n.
klein onderhoudje en moest effe de ketting laten spannen. Ketting en tandwielen moeten vervangen worden.
Dus al dat gereedschap ga ik binnenkort kopen, dan kan ik het lekker zelf doen. Ook het motorblok van de gs500 regel ik dan wel.
Nu erg druk met een nieuw baantje wat ik heb.
Ik had de monteur en nog een werker daar verteld van mijn olie-verbruik verhaal van de gs500. Ze vonden het allebei buitengewoon veel, 2,5 liter in 4k km. De baas zei dat het wel mogelijk is als je erg sportief rijdt met zo'n oudere 2 cilinder.
Voor de rest had ik het natuurlijk altijd zelf moeten checken.
Wat ik me nu wel kan herinneren is dat misschien de laatste 2000 km, dat ie een beetje kon inhouden in de eerste versnelling bij 4000-5000 toeren. Hier had ik wel een beetje vermogensverlies.
Misschien dat het een combinatie is, sportief rijden en dat het blok niet 100% goed is waardoor het olieverbruik stijgt.
Nu nog een paar belgische sloopbedrijven contacteren of zij een blokje hebben. Anders wordt het die van Gixxer Bassie.
Weet iemand hier de maat van de keerring die in het koppelingsdeksel om de krukas zit? Wph vertelt me er niets over. Ding lekt als een zeef.
Ik heb momenteel geen motorblokken meer. Het lijkt wel of er bewust geen olie gepeild wordt...
Merci! Blokken zijn niet veranderd tot 2006, toch?
Ik heb alleen een 275 voor je liggen.
Heb "suzi" vandaag ook nog even flink verwend met dit mooie weer.
Mag ik nog een lans breken voor blanke tectyl? 2 jaar geleden erop gespoten. Inmiddels na 2 winters roetzwart. Maar e.e.a. ging er met wasbenzine vlot af en eronder kwam nog steeds een mooie machine.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook de uitlaat blijft goed. Ik weet het: "niet mooi" maar werkt wel en roest niet!
[afbeelding]
Nou, vooruit dan, omdat ie zo mooi blinkt
[afbeelding]
Alles weer ingespoten (met blanke tectyl) en kuip weer d'r op.
[afbeelding]
Zo langzamerhand kun je toch wel zien dat ze alweer 140.000km gelopen heeft.
Krasjes en steenslag zijn overal toch wel zichtbaar.
Maar als ze zo blijft rijden halen we de 2ton ook makkelijk
Ben gelukkig niet iemand die makkelijk wisselt van motor. Zeker als ze me zo betrouwbaar naar mijn werk blijft brengen dan mag ze echt nog wel blijven (en vertroetelt worden )
Marc