Suzuki GS500 Topic #27

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een hepco&becker rek. Onverwoestbaar en nieuw €150+. Das een goeiekoop. Het is dat ik al een rek heb en hij niet op mijn GS past anders was je hem nu kwijt geweest :P
 
Rij je vanmiddag rustig op een binnendoor weggetje, dan wordt je door iets gestoken op de kin. Ik denk een bij of wesp, want dat steek voelde ik namelijk wel. Gelijk gestopt toen ik het voelde en heb behalve de kleine bult dus geen jeuk gelukkig.

Vorig jaar ben ik ook gestoken en precies hetzelfde en na een aantal dagen was het weer weg.
 
Rij je vanmiddag rustig op een binnendoor weggetje, dan wordt je door iets gestoken op de kin. Ik denk een bij of wesp, want dat steek voelde ik namelijk wel. Gelijk gestopt toen ik het voelde en heb behalve de kleine bult dus geen jeuk gelukkig.

Vorig jaar ben ik ook gestoken en precies hetzelfde en na een aantal dagen was het weer weg.

Auw..Ik had er laatst in de Eifel eentje in m'n Motorjas :( drie keer gestoken voordat ik kon stoppen hem open kon ritsen
 
Daar wordt je inderdaad niet blij mee! Deze bezoeker kwam denk door mijn open vizier!

Ik heb daardoor meestal mijn vizier helemaal dicht óf net een klein stukje open, maar daar past geen insect tussen. Lijkt me tocj wel lijp als je aan t rijden bent en er vliegt opeens een wesp of dergelijks je helm in...
 
Ik ben opzoek naar het rubberen grapje wat aan het voorspatbord hoort en naar een origineel ontstekings afdek kapje.
Iemand zoiets nog liggen? En is er nog ergens een shim ruilservice?

Gr
 
Ik ben opzoek naar het rubberen grapje wat aan het voorspatbord hoort en naar een origineel ontstekings afdek kapje.
Iemand zoiets nog liggen? En is er nog ergens een shim ruilservice?

Gr

Kapje of sierplaatje? Sierplaatje kost een tientje bij de dealer en zo'n spatbord ding kost 20. Het kapje zelf is nieuw wel weer behoorlijk prijzig want die kost een euro of 40-50.
 
Het is het kapje wat je eraf moet schroeven waar de ontsteking achter zit.

En het stukje wat aan het gelakte deel van je voorspatbord zit.

Als dat zo relatief goedkoop nieuw te krijgen is maakt dat de keus wel makkelijker is.
 
ik vind €40 anders best veel voor een kapje, zou ik eerder huisleverancier Bassie een berichtje sturen ;)
 
Aha. Ik dacht dus een tientje...

Maar het sierstukje is eraf en afgeplakt met zwarte tape door de vorige eigenaar...

Net het frame gespoten morgen maar eerst eens beginnen met de opbouw...
 
Weet iemand hier de maat van de keerring die in het koppelingsdeksel om de krukas zit? Wph vertelt me er niets over. Ding lekt als een zeef.
 
Net even bij de dealer geweest voor Pa z'n er6n.

klein onderhoudje en moest effe de ketting laten spannen. Ketting en tandwielen moeten vervangen worden.

Dus al dat gereedschap ga ik binnenkort kopen, dan kan ik het lekker zelf doen. Ook het motorblok van de gs500 regel ik dan wel.

Nu erg druk met een nieuw baantje wat ik heb.

Ik had de monteur en nog een werker daar verteld van mijn olie-verbruik verhaal van de gs500. Ze vonden het allebei buitengewoon veel, 2,5 liter in 4k km. De baas zei dat het wel mogelijk is als je erg sportief rijdt met zo'n oudere 2 cilinder.

Voor de rest had ik het natuurlijk altijd zelf moeten checken.

Wat ik me nu wel kan herinneren is dat misschien de laatste 2000 km, dat ie een beetje kon inhouden in de eerste versnelling bij 4000-5000 toeren. Hier had ik wel een beetje vermogensverlies.

Misschien dat het een combinatie is, sportief rijden en dat het blok niet 100% goed is waardoor het olieverbruik stijgt.

Nu nog een paar belgische sloopbedrijven contacteren of zij een blokje hebben. Anders wordt het die van Gixxer Bassie.

Ik heb momenteel geen motorblokken meer. Het lijkt wel of er bewust geen olie gepeild wordt...
 
Ik heb momenteel geen motorblokken meer. Het lijkt wel of er bewust geen olie gepeild wordt...

Geen enkel probleem.

Ik ben het nu toch moe van de kosten aan de motoren. GS500 motorblok, nieuwe ketting en tandwielen voor de er6n en nog een onnodig ding: gisteren of eergisteren de nummerplaat van mijn pa z'n er6n kwijtgeraakt. |( |( |(

Gaat weer allemaal een hoop geld kosten ;( , dus voorlopig raak ik de gs500 niet meer aan.

Wel één meevaller, geen snelheidsboete gekregen met de gs500f, had weer een 150 euro kunnen zijn. :)
 
Laatst bewerkt:
Merci! Blokken zijn niet veranderd tot 2006, toch?

Er zijn wel veranderingen geweest maar die zijn minimaal. Keerring zal hetzelfde zijn gebleven.



Heeft iemand hier nog shims liggen? Ik zoek 1x 275 en 2x 265. Ik heb alleen nog 29mm shims en het moet natuurlijk 29,5mm zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen een 275 voor je liggen.

Heb "suzi" vandaag ook nog even flink verwend met dit mooie weer.

Mag ik nog een lans breken voor blanke tectyl? 2 jaar geleden erop gespoten. Inmiddels na 2 winters roetzwart. Maar e.e.a. ging er met wasbenzine vlot af en eronder kwam nog steeds een mooie machine.

005_zpsifltdtat.jpg


008_zpswu4qfmgd.jpg


Ook de uitlaat blijft goed. Ik weet het: "niet mooi" maar werkt wel en roest niet!

006_zps5aw2esye.jpg


Nou, vooruit dan, omdat ie zo mooi blinkt :P

010_zpsbwnvb3lp.jpg


Alles weer ingespoten (met blanke tectyl) en kuip weer d'r op.

015_zpsvzm1bijd.jpg


Zo langzamerhand kun je toch wel zien dat ze alweer 140.000km gelopen heeft. -O-
Krasjes en steenslag zijn overal toch wel zichtbaar.

Maar als ze zo blijft rijden halen we de 2ton ook makkelijk *O*

Ben gelukkig niet iemand die makkelijk wisselt van motor. Zeker als ze me zo betrouwbaar naar mijn werk blijft brengen dan mag ze echt nog wel blijven (en vertroetelt worden :+ )

Marc
 
Laatst bewerkt:
Manmanman, ding lijkt wel nieuw zo op die foto's. Als ik het goed begrijp komt dat doordat je heel je motor inspuit met die acryllak? :') Zou willen dat de witte velgen van m'n F nog zo mooi waren.
 
Laatst bewerkt:
Oja sorry, verkeerd gelezen. Blanke lak krijg je er inderdaad niet zomaar meer vanaf, maar moet dat dan? Als blanke lak er goed op zit hoeft het er helemaal niet meer vanaf.
 
Ik heb alleen een 275 voor je liggen.

Heb "suzi" vandaag ook nog even flink verwend met dit mooie weer.

Mag ik nog een lans breken voor blanke tectyl? 2 jaar geleden erop gespoten. Inmiddels na 2 winters roetzwart. Maar e.e.a. ging er met wasbenzine vlot af en eronder kwam nog steeds een mooie machine.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook de uitlaat blijft goed. Ik weet het: "niet mooi" maar werkt wel en roest niet!

[afbeelding]

Nou, vooruit dan, omdat ie zo mooi blinkt :P

[afbeelding]

Alles weer ingespoten (met blanke tectyl) en kuip weer d'r op.

[afbeelding]

Zo langzamerhand kun je toch wel zien dat ze alweer 140.000km gelopen heeft. -O-
Krasjes en steenslag zijn overal toch wel zichtbaar.

Maar als ze zo blijft rijden halen we de 2ton ook makkelijk *O*

Ben gelukkig niet iemand die makkelijk wisselt van motor. Zeker als ze me zo betrouwbaar naar mijn werk blijft brengen dan mag ze echt nog wel blijven (en vertroetelt worden :+ )

Marc

Mooi hoor. Wat kost die 275 per brievenbuspost?
 
Voor jouw alleen verzendkosten. Al weet ik niet wat dat zou moeten zijn.

Zal vanavond wel eens ding op een kartonnetje plakken (anders krijg je een lege enveloppe binnen) en wegen. Dan weet ik ook wat de verzendkosten zijn (advh gewicht)

Stuur maar een PB met je naam/adres.


Groetjes Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan