Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het lampje van je signalering van je dashbord er uit haalt,
Doen ze het dan wel ?
Of heb je de + en - toevallig niet omgewisseld ?
Leds zijn polariteits gevoelig.

Je moet sowieso het signalerings lampje aanpassen met 2 diodes.
Hoe dat moet staat in de howto in de OP

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28012098#28012098


edit :link erbij gezet
 
Laatst bewerkt:
Oké eerst een vraag: ik heb dit knipperrelais gebruikt: Knipperlicht Relais LED 2-Pins voor Motor I MyXLshop (SuperTip)

Op aanraden hier, maar hij knippert niet met de leds. Zou hij toch nog teveel vermogen vragen om te knipperen? Wanneer ik de originele knipperlichten aansluit op dit relais, werkt het feilloos.

Heb ook de verstelschroef verdraaid, echter verandert dan alleen de felheid van de constant brandende knipperlichten. Weet iemand raad? Toch maar een ander relais halen?

Ik denk dat de led's die jij hebt niet helemaal doven. De stroomsterkte met een parallelweerstand verhogen zal waarschijnlijk wel werken, je kan ook met een relais aan de gang gaan.

Ik zou voor een parallelweerstand gaan (6,8 ohm, 25 watt), je kan eens proberen wat het doet als je er een "ouderwets" knipperlicht extra bij schakelt.
Als dat werkt kan je er zo'n weerstand voor gebruiken. Monteer hem ergens op het frame, hij wordt heet.




Led's geven al licht met slechts weinig stroom. Deze knipperunit heeft een geringe stroom nodig om te werken en daardoor zie jij de led's hard/zacht oplichten in plaats van aan/uit.
 
Laatst bewerkt:
Als je het lampje van je signalering van je dashbord er uit haalt,
Doen ze het dan wel ?
Of heb je de + en - toevallig niet omgewisseld ?
Leds zijn polariteits gevoelig.

Je moet sowieso het signalerings lampje aanpassen met 2 diodes.
Hoe dat moet staat in de howto in de OP

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28012098#28012098


edit :link erbij gezet
Dit heb ik gedaan. Precies zo:) Alleen brand het signaleringslampje niet wanneer de knipperlichten constant branden (hoort dit?). Maar daar moet het relais voor werken natuurlijk.

Ook de plus en de min kloppen op de lampjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de led's die jij hebt niet helemaal doven. De stroomsterkte met een parallelweerstand verhogen zal waarschijnlijk wel werken, je kan ook met een relais aan de gang gaan.

Ik zou voor een parallelweerstand gaan (6,8 ohm, 25 watt), je kan eens proberen wat het doet als je er een "ouderwets" knipperlicht extra bij schakelt.
Als dat werkt kan je er zo'n weerstand voor gebruiken. Monteer hem ergens op het frame, hij wordt heet.

[~[url="https://img.conrad.nl/medias/global/ce/4000_4999/4200/4210/4211/421111_BB_00_FB.EPS_1000.jpg"]afbeelding~][/url]


Led's geven al licht met slechts weinig stroom. Deze knipperunit heeft een geringe stroom nodig om te werken en daardoor zie jij de led's hard/zacht oplichten in plaats van aan/uit.
Dus dan zou ik weerstanden gebruiken ipv een ander relais wat schakelt bij een lager vermogen? Dat kan ik inderdaad nog wel proberen, alleen zou het met een juist relais tovh ook moeten werken?

Ik heb nu een ander besteld. Als dat niet werkt, dan probeer ik dit:)

Na de diode aanpassing zijn de leds overigens wel goed gaan branden. Daarvoor branden ze amper, of maar een kant, of flikkerde ze een keer. Nu branden ze constant mooi oranje, dus het lijkt mij echt een schakelprobleem.
 
Dus dan zou ik weerstanden gebruiken ipv een ander relais wat schakelt bij een lager vermogen? Dat kan ik inderdaad nog wel proberen, alleen zou het met een juist relais tovh ook moeten werken?

Ik heb nu een ander besteld. Als dat niet werkt, dan probeer ik dit:)

Na de diode aanpassing zijn de leds overigens wel goed gaan branden. Daarvoor branden ze amper, of maar een kant, of flikkerde ze een keer. Nu branden ze constant mooi oranje, dus het lijkt mij echt een schakelprobleem.

Led's moet je met een stroombron aansturen. In normaal Nederlands: de voeding voor de led moet zorgen dat er een zekere hoeveelheid stroom door de led kan lopen in plaats van een bepaalde spanning.
Een typische waarde voor een led is 0.020 A. Bij die stroomsterkte staat er 2.2 volt over een led. Bij 0.010 A staat er ook 2.2 volt over die led. Daarom is aansturing op stroomsterkte belangrijk.

Die aansturing kan heel simpel met een voorschakelweerstand maar het kan ook complex met een stroombron met transistoren. De schakeling met een weerstand heeft als nadeel dat de spanningsval over de weerstand hoog moet zijn. 10 volt als de motor niet draait of 12 volt met draaiende motor maakt verschil (school : V=I*R).
Met een transistor kan je een schakeling maken die zichzelf corrigeert. Met 7 volt (3 * 2.2 + 0.4 voor het torretje) zal hij voluit branden en ook met 14 volt.

Moderne componenten zorgen dat er nauwelijks prijsverschil is tussen een transistor schakeling en een weerstand.
Het lijkt er op dat jouw knipperlichtenboer gekozen heeft voor de schakeling met transistoren en jouw knipperrelaisboer heeft een relais gemaakt wat om te werken minimaal 0.020 A nodig heeft.
Maw: het knipperrelais schakelt pas bij een stroom groter dan 0.020 A en het knipperlicht gebruikt maximaal 0.020 A.

Vandaar mijn advies om 2 A langs het led knipperlicht te laten lopen, zodat het knipperrelais wel genoeg stroom heeft om te kunnen werken.



En ik vind ook dat die stroom wel klein is om goed licht te geven. Zie je de knipperlichtjes ook als de zon schijnt of maak je er nu een motor alleen voor nachtelijke ritjes van?

Ik heb zelf een voorkeur voor de ouderwetse bouwlampknipperlichtjes, functionaliteit en veiligheid boven vorm en design. Motorrijden is al gevaarlijk genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Led's moet je met een stroombron aansturen. In normaal Nederlands: de voeding voor de led moet zorgen dat er een zekere hoeveelheid stroom door de led kan lopen in plaats van een bepaalde spanning.
Een typische waarde voor een led is 0.020 A. Bij die stroomsterkte staat er 2.2 volt over een led. Bij 0.010 A staat er ook 2.2 volt over die led. Daarom is aansturing op stroomsterkte belangrijk.

Die aansturing kan heel simpel met een voorschakelweerstand maar het kan ook complex met een stroombron met transistoren. De schakeling met een weerstand heeft als nadeel dat de spanningsval over de weerstand hoog moet zijn. 10 volt als de motor niet draait of 12 volt met draaiende motor maakt verschil (school : V=I*R).
Met een transistor kan je een schakeling maken die zichzelf corrigeert. Met 7 volt (3 * 2.2 + 0.4 voor het torretje) zal hij voluit branden en ook met 14 volt.

Moderne componenten zorgen dat er nauwelijks prijsverschil is tussen een transistor schakeling en een weerstand.
Het lijkt er op dat jouw knipperlichtenboer gekozen heeft voor de schakeling met transistoren en jouw knipperrelaisboer heeft een relais gemaakt wat om te werken minimaal 0.020 A nodig heeft.
Maw: het knipperrelais schakelt pas bij een stroom groter dan 0.020 A en het knipperlicht gebruikt maximaal 0.020 A.

Vandaar mijn advies om 2 A langs het led knipperlicht te laten lopen, zodat het knipperrelais wel genoeg stroom heeft om te kunnen werken.



En ik vind ook dat die stroom wel klein is om goed licht te geven. Zie je de knipperlichtjes ook als de zon schijnt of maak je er nu een motor alleen voor nachtelijke ritjes van?

Ik heb zelf een voorkeur voor de ouderwetse bouwlampknipperlichtjes, functionaliteit en veiligheid boven vorm en design. Motorrijden is al gevaarlijk genoeg.

Ik snap je verhaal volledig, best logisch eigenlijk:) Is mn major electrical engineering toch niet voor niks😂

De ledjes zijn mooi fel btw:)
 
Komt de olie toevallig niet bij de NAKS vandaan.
Die van mij lekte daar ook ,, en de olie liep onder de cilinder langs naar voren.
Als die van jou altijd op de jiffy staat, dan zie je de olie dus het deksel van de dynamo.

nee, het is echt duidelijk dat het tussen de deksel en bij de bouten langs komt.

is het verstandig om deze pakking meteen mee te vervangen?

edit: gewoon meebesteld, koste maar 2,50 op cmsnl dus zal de dealer niet veel meer voor vragen.
moet ik nog ergens op letten met de naks er af halen / er weer opzetten? (ik heb mijn vorige motor mede hierdoor omzeep geholpen ) -O-
 
Laatst bewerkt:
Loshalen,
Schoonmaken.
Ik heb nog wel een likje vloeibare pakking gebruikt.
Met het er op zetten , met een schroevendraaier de NAKS in ontspannen positie houden.
Dan monteren.
Zodra je de schroeven draaier loslaat gaat hij de ketting spannen.
Daarna de bougie kabels even loshalen en met de startmotor dstarten.
Dan kan de boel zich even zetten.
Daarna bougie kabels er op en rijden maar.
 
Het lijkt erop dat mijn gs500 ook olie gaat verbruiken nu^^. Moet zo elke 1500km een goeie 150ml bijgooien, dus nog niet extreem veel. Toch is het iets om er op te gaan letten denk ik. Anders als het te gek wordt, ga ik de zuigerveren vervangen en dat is mooi een dagje klussen :P

Maar ja 1 op 10,000km is niet veel.

Alleen vorige week kwam der een pluimpje uit bij een koude motor en gas open op de bok.
Niks geks dus en mag wel voor een oude motor.

Ook merkte ik dat de accu de kou niet echt leuk vindt :)
 
Laatst bewerkt:
Was wat frisjes gisterochtend:
mi4Zcj6qR9isS63S_VSw91L0xuHBsNiucfNcZJDGRfiYXgxC2DbbA00vt_lDw775x5FB2KHFlUZlwbXtmOJOP_jcfiQjLQHOSFRmbNafDKUDrJJizgASF769S3RYE_c47Rg32Y-VCMNEr5f3HJMaztR24Dk-7QkwR6f6UEpgOm86jzEUSKQ2cuQLRiPttL2ULvH9-7WJJbCsYmmA7QiXW5pfxGKBsiOI10J6sntAvuJ6NaIxORrMvoPcKF03L83ih7DOXi_7-X_sehx5aKqwxWDkku0GKtPn-Z2v_DOzo_y4firy8KJjvPiSrQVLvA4vR_nW5K2qy879usQRD15PjlbtzvWpcRwEEAQiCfiT9zcB71-FSKRRMuw7hdvfzjIkq67_OeAgBx1Rl10cyDF085Hg37SOoHI8O4yG6tkpj6vUPCdZhpjUDeQocW40rcD82j_qEc-Bc32UvZCGLVcAt-oIFPPjJXTMKpbnl5xzvof7qTs-LQ7KE-Nz92HXuUyATcDWAbP7J4qW-jW2wMcfnZ7fmmnU41MvRDmHG5csC9ldBs_HcGJbwAMr314yH4hNMg6xNnDb0raNFlbXzBJF7l1eDpfbbMweL60FicBno274DUW6w5YVyM4Ccz2meQGjJuQ9l94Qp3zSZUhTBwO91F4swKDafjv2eq1qoaDOrC0=w896-h1194-no


Vanaf werk naar mijn ouders om even wat op te halen, daarna door naar huis om even om te kleden en direct door naar het vriendinnetje. Dat liep even anders...

_fcZUO3z2TI97yV7JhRXRFPyEs3RHAQJ6D99u_cFXQFFcQx-WI5MJsyEg1rkOBDgF1nuBODSRpSEVK1V3Po99eONkOIalgtOUcly4nry-3GbFOVHLRYR1Y45XKp74zMkRzlKBmmRKNyXGh6qU2ZszmYSiJcbhgluHig2PG0GiWVmOyAZKnwaiZAxFwa0C12oMaeKNphGoWWeinCdGC6mk-nB3O9dUmuf14F4zNFwh_ciriO0wh_BFMxy4vGtYnMRjj453RMFR0OILLgyPIk6Tqjn8jfiN8exRZFgfrSp6KH8KR29kKLjkhedP-t4hbPEd5NZV2u9YeRII-PW9gwHRe-jFWE0o9gsTQa2tecKo0oZeyd3-oNpfryZOxcPXwTpJuKh-8L9rOjmqZgSd-XIe3tFz0YftL1o7G__zm86wpHCBIr21cOiqhOznhMPJ5LqevBS0pkadGMmOHUUTB3yrFP9EjfzhdpSDUnA1A1tRr_CpkSOKXXhQnsuf32PFaXWgcXKy5PgMyz0i7wkCmvBmALbeiHulnZmPyMphXhDBQhrR78-m7FqZEAHkxJmI4N5ebGmf0kvvaA3uxASS0y-5Cs2sHBj_rAwOCZyMl5rTNCmmISNQWmdgFI2qP5QaJaVfj6pyEJ69gqQFXKRrbdUsL645JB5IQDMQXQSOhxlPWc=w672-h1194-no


Hele voorkant onder de olie :(

Ic6baYwbZwlYxctxaWpnaFu8raXzz3p07XmmXSHbkwBgDASHnzk6Ng1pzwLOYD8s-vFJdKIAyTBLnOvLYWqFPXA0PuqtcZsgAip1tN3kpo72_-RO3k3fGNwsvSE0r1wMAbaWEycB-fML2RZP_YinxSJKMbip34Sdw1y-Zo-lrRXx-8H6H0nQ5MbzLkqy0NO5Pnoa0or3Gpxu0nrpn_YC_HGQSchWyavEzZQAPn9ZqV5M92wIqMJomrzQhd_14JoXcNxIbztWp4eLs_hcpunPwxO923iMVihW9isfYeO2VjIbvbI5HxZqwBMWPDR5PpWQVFBELh3FUv8Zx3n6aEqOpKDSJVjxYViOJmaut-PsPz8pHNjTVAqyTlB0iVy5v2afgfzgGeJha9SGLe8mUubDex9RrD3B6W9U1JhKDZmd0PJb5JfiS3vRA8x3YwYtr8CEbBwXJWLXyyVajs3FHWVrrIsWtxMxVo5wBkdXqDNhk1mfHcHXEtIRdVYmflFoEaT1r2jHIxS46geENLuhBiSHsWSmz1uvi4oY6kN9AmlxPxZGio5mRax-2fHacGHUj93gbzw_uhuXRKD8T_HXtsTggxFT8GAXOJDwTxbBP9txkdItkRGAG-8Ma-AtO-QAZBgwKDbD_TyyX9V5AMW5CPh00OTD7MXe-PLGg5pDDRpADh8=w672-h1194-no


Bleek dus dat de aanvriezende mist zich had opgebouwd op de voorpoten. Om bij mijn huis te komen moet ik een steil bruggetje over. Waarbij de vering dus bijna helemaal inslaat. IJs kwam tussen de keerringen en binnenpoot -> olie overal

jQBulvn1UTk25sYuyTrl0Bw6kxBThz5pSoMF4JCifTqHC6qRQ-tDsh5xA3wTpFKUZTF-ZRmhzbLXSrddtMLQEm7DmC85Jo5cCX2ue4DhFQk5pB9ngqfmxIL4QRE3COCWdIVCdu5e5Wfpo8Z4YX-mK298gTr1h7OFzzy-mar_MsmYjdOLrtxGPw2qeb0xbmUGxsRB31fPF58hkBP3FZJBppg8GPHRFWaOblIYIXtthAXmRl7QPdEgKCClr6gXgzeCO7JVeA46vjn3_eZFbeNvceLPqBGyPa_vkfLHsCjwIwKFUAdruCKYYxsPjxEb9aYqFznJ3PE8EyRwMSUbrIA2Pt791XNkMsRDXm8MgQadqE6BVxiyN4QZuH30LOTCBj7AOe1l4F-N2JIpacNiUr6czpwP3K_khhJXYABt4ZlwPDw45xEeSU3AunOqJhiYyCWcMfWBKGSs6AE1_PEDObdr9-qoWK7hgH4JhW2uMYLITIq0I1PdWkQh9qNuaAPBC51e5gsYC6iOWf0iUOdaoVDBXOi4VjJb68IAs171DzwwnMWthj9S9agzEhzF5otAEDu3HUJ_zbdj4rlvyFOE9ERGzZ_5-VQbOEaKGSjA4CFKuVPAbfjfLg=w672-h1194-no


Even knutselen dan maar

rSSl7kgw0CtrIgVFi0SR1yN6TnyS7UiZ52kKXEZCYo3pCJHPEsy_JWsyJ7dJbmmzyav3nHzqWv4oHNRy-ajbCeFLFFf_kTO9SX0rZTU27vIPlweS-QAvo5gqsgI9uSlUA4A9YVrsptFI83pHCtnDTGi_sWaFkXR-l7pcZWQDcO-UHYtI1JNX3hbaBDk3D_GcuS2HYilDSoABy8RddidxSJbqq0spzpvobzD0cu9bcOwfDrfgclaOHMMvh8luXEonVRnZE2cq_dh9yeu3KrSGieU7Dp4XVNjy_sx4JChTH07UGPD4lM_EPMybXP-UrDztBi9sXCGt6w9BsIT1xpA-H0lU5MawIwPfD6flfQVGbtQa5mylLyj8HjtdUVB0qE9lkUZlNJdxApwIXk3usavTadFUWadRZlulxsOqmYXQhAdUG3Ed5ly63VEN_LOQ2KZscft7_3alHLBjyg7KpNqjXv-dVlnlFppApyycdx02ikWg2SmXpY1S8W_qeD5LI0wBMX4fEP12yKf-Xx5Gl6jZQ2hPDbn4ixPtd3yNYPGq-Y2vpN_yBUAX0fia7fb6oEIJu1JOOxTVrOesyr43EHDta76ffWiutQ3LvamTZcMuaSYXyt1X2A=w672-h1194-no


Had gelukkig nog een setje gereviseerde voorpoten staan toevallig, uiteindelijk 1,5u later dan gepland bij vriendin gemeld :+
 
Was wat frisjes gisterochtend:
[afbeelding]

Vanaf werk naar mijn ouders om even wat op te halen, daarna door naar huis om even om te kleden en direct door naar het vriendinnetje. Dat liep even anders...

[afbeelding]

Hele voorkant onder de olie :(

[afbeelding]

Bleek dus dat de aanvriezende mist zich had opgebouwd op de voorpoten. Om bij mijn huis te komen moet ik een steil bruggetje over. Waarbij de vering dus bijna helemaal inslaat. IJs kwam tussen de keerringen en binnenpoot -> olie overal

[afbeelding]

Even knutselen dan maar

[afbeelding]

Had gelukkig nog een setje gereviseerde voorpoten staan toevallig, uiteindelijk 1,5u later dan gepland bij vriendin gemeld :+

Bizar zeg!

Wel geniaal dat je na wat sleutelen gewoon weer op pad kon _O-
 
Corney, je moet van die verwarmde binnenvoering kopen voor je handschoenen. Vanochtend niks geen last gehad van de kou op de handen en vingers. Die van mij werken op 2x 3 stuks nikkel zink oplaadbare batterijen. Die werken op 1.6v > 1,8v vol geladen. Merk dat mijn handen totaal niet koud worden hiermee.

Nadeel aan de batterijen:
- Aparte speciale lader nodig
- Duurt ongeveer 5~6 uur per 4 dat ze vol zijn.\
- Ze mogen niet onder 1,2~1,3v gaan, anders gaan ze kapot.

980d6950c8714d56be3849368e78d3b2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was wat frisjes gisterochtend:
[afbeelding]

Vanaf werk naar mijn ouders om even wat op te halen, daarna door naar huis om even om te kleden en direct door naar het vriendinnetje. Dat liep even anders...

[afbeelding]

Hele voorkant onder de olie :(

[afbeelding]

Bleek dus dat de aanvriezende mist zich had opgebouwd op de voorpoten. Om bij mijn huis te komen moet ik een steil bruggetje over. Waarbij de vering dus bijna helemaal inslaat. IJs kwam tussen de keerringen en binnenpoot -> olie overal

[afbeelding]

Even knutselen dan maar

[afbeelding]

Had gelukkig nog een setje gereviseerde voorpoten staan toevallig, uiteindelijk 1,5u later dan gepland bij vriendin gemeld :+

Moedig dat jij met vochtig, vriezend weer op de motor stapt.

Ik ben ook een keer opgestapt met vochtig, vriezend weer. Straat leek droog, dus rijden maar.
Eerst rotonde heel rustig genomen, toch een 'oeps' momentje doordat het voorwiel eventjes geen grip had. En een ernstig verhoogde hartslag.
Een stukje verderop, tweede rotonde.... weer een 'oeps' momentje.

Toen heb ik de motor op de stoep gezet en overwogen of ik door zou rijden richting snelweg of terug naar huis. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de snelweg, als er ergens gepekeld wordt is het de snelweg.

De derde rotonde van de route naar het werk heb ik kruipend genomen.
 
Bizar zeg!

Wel geniaal dat je na wat sleutelen gewoon weer op pad kon _O-

Motor is mijn dagelijkse/enigste vervoersmiddel dus moet wel af en toe ;)

Corney, je moet van die verwarmde binnenvoering kopen voor je handschoenen. Vanochtend niks geen last gehad van de kou op de handen en vingers. Die van mij werken op 2x 3 stuks nikkel zink oplaadbare batterijen. Die werken op 1.6v > 1,8v vol geladen. Merk dat mijn handen totaal niet koud worden hiermee.

Nadeel aan de batterijen:
- Aparte speciale lader nodig
- Duurt ongeveer 5~6 uur per 4 dat ze vol zijn.\
- Ze mogen niet onder 1,2~1,3v gaan, anders gaan ze kapot.


Verwarmde handschoenen zijn mij bekend, mijn vader heeft ze op 12V vanaf de motor. Mijn w/w ritje is 20km en heb handvatverwarming icm goede winterhandschoenen en een duur (als in 3x de prijs van mijn GSje _O- ) Dane pak. Tot dusver nog nooit (echt) koude vingers gehad :P

Was wat frisjes gisterochtend:

Moedig dat jij met vochtig, vriezend weer op de motor stapt.

Ik ben ook een keer opgestapt met vochtig, vriezend weer. Straat leek droog, dus rijden maar.
Eerst rotonde heel rustig genomen, toch een 'oeps' momentje doordat het voorwiel eventjes geen grip had. En een ernstig verhoogde hartslag.
Een stukje verderop, tweede rotonde.... weer een 'oeps' momentje.

Toen heb ik de motor op de stoep gezet en overwogen of ik door zou rijden richting snelweg of terug naar huis. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de snelweg, als er ergens gepekeld wordt is het de snelweg.

De derde rotonde van de route naar het werk heb ik kruipend genomen.


Zelfde antwoord als bij Bassie ;) :+
 
Laatst bewerkt:
dh1td7.jpg


EpExpL.jpg


Tussenstand :) De zilveren streep op de tank wil vervangen voor een zwarten. LED knippers en alles werkt (was toch een verkeerd relais). Bar end mirrors erop. Het wordt wel wat zo:)
 
ik reed vannacht rond 12 uur terug over de A4, was ook geen pretje met -2 en zicht tot 50 meter.. helm en vizier zaten ook om de haverklap onder het ijs. avontuurlijk was het wel :]

alleen.. ik heb op deze koude dagen dat mijn motor niet wil starten..
of eigenlijk meer soms dat hij wel ff start, gas erop, maar vervolgens toch uit valt na 2-3 seconden. bij de warmere dagen, 8+ graden, start ie vrijwel gelijk en heb ik de choke niet eens nodig.

met wat remmenreiniger start ie na een paar seconden wel én blijft hij ook gewoon lopen..

nu vind ik het wat overdreven om de rest van de winter met een bus remmenreiniger rond te rijden, dus ik hoopte dat een van jullie enig idee heeft wat hier de oorzaak van kan zijn??
 
ik reed vannacht rond 12 uur terug over de A4, was ook geen pretje met -2 en zicht tot 50 meter.. helm en vizier zaten ook om de haverklap onder het ijs. avontuurlijk was het wel :]

alleen.. ik heb op deze koude dagen dat mijn motor niet wil starten..
of eigenlijk meer soms dat hij wel ff start, gas erop, maar vervolgens toch uit valt na 2-3 seconden. bij de warmere dagen, 8+ graden, start ie vrijwel gelijk en heb ik de choke niet eens nodig.

met wat remmenreiniger start ie na een paar seconden wel én blijft hij ook gewoon lopen..

nu vind ik het wat overdreven om de rest van de winter met een bus remmenreiniger rond te rijden, dus ik hoopte dat een van jullie enig idee heeft wat hier de oorzaak van kan zijn??

Mijne heeft exact hetzelfde de laatste paar (koude) dagen! Bij warm weer, halve slag rond en lopen. Nu even paar seconden rond, dan aanslaan, even draaien en weer uitvallen bij niet genoeg met het gas spelen.

Zal wel een ouderdomskwaaltje zijn :Z
 
Laatst bewerkt:
Hier nog 1. gister bij -2 heb ik denk ik 20 seconden staan starten voor de motor aansloeg. Vanochtend bij 3/4 graden gewoon na de eerste of 2e slag. Kou vindt de GS blijkbaar niet zo leuk. :P
 
Ja die van mij is ook niet meer nieuw en dat merk je als de motor een nacht heeft gestaan. Een net volgeladen accu binnen geeft veel snellere starttoerental, dan een accu die niet aan de lader heeft gelegen.

Zonder choke slaat de gs echt niet aan en moest de koppeling vanochtend zelfs slippende houden voor 10~20m, anders ging die bokken bij wegrijden.

Dit was dus na 10km rijden he, en olie temperatuur op 40~50 graden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan