Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig maar dat smaken verschillen ;)

Helemaal gelijk in! Maar ik vond die jij liet zien ook nogal log aan de voorzijde. Die loopt helemaal naar boven toch? Mijne is alleen onderaan.

$_84.JPG


Dit is de mijne. Niet MIJN motor trouwens
 
Gisteren bij Mile Pajic geweest voor ombouw van de uitlaat van de GSR.

Lange dag 08.30uur de deur uit en 19.00uur weer thuis in Den Haag.

Maar de Laser Stealth zit er netjes onder , precies als op mijn montage foto :Y

Ook een montage punt voor de ophangbeugel van de demper aan het frame gelast.
Ook beugeltjes om de plaat onder het blok ( mini bellypan ) aan de nieuwe linkpijp te monteren erop gelast.
Ook nieuw montage punt voor de Lambda sonde erop gelast.

Ziet er ( volgens ons ) prima uit zo.

Vandaag een ander achterlicht gemonteerd en de kentekenplaat houder met knipperlichten weer een plek gegeven.

Stekers omgesoldeerd om het nieuwe achterlicht weer op de kabelboom aan te sluiten.

Moest wel het achterframe aan de achterzijde stukken wegslijpen en opnieuw zwart spuiten.



Alleen nog de knipperlichten met een andere beugel wat hoger monteren , morgen maar een nieuwe beugel maken.

En dan een alu. plaat om de onderzijde netjes dicht te maken. :Y


Moest trouwens de voorspanning van de achterschokbreker 3x klik lager zetten om het lagere gewicht van de achterzijde te compenseren ( denk 10KG minder ) _O-

Stuurt nu nog makkelijker ( was al een makkelijke stuurfiets )

De GSR is voor en na de ombouw op de testbank geweest en de GSR heeft in het midden gebied 3PK erbij en bovenin 2PK erbij. *O*

Iig geen PK verlies zoals bij bijna alle aftermarkt dempers wel gebeurt |(

Nu loopt de GSR met ook het X-TRE kastje er tussen in zijn 2e en 3e versnelling veel beter en sneller.

Het X-TRE kastje werkt echt goed ( had er eigenlijk weinig vertrouwen in ) maar standaard wordt de GSR geknepen in zijn 2e en 3e versnelling wat goed merkbaar is met bv 7000 TPM een bocht uit accelereren dan lijkt de benzine op |(
Nu doet de GSR dat echt goed en valt niet dood.

Ook nog een lege accu gisteren en aan moeten duwen ( ook een paar keer onderweg ) , nu blijkt de accu overleden ( pas 1 jaar oud ) en komt waarschijnlijk door een defecte spanningsregelaar ( alles door gemeten en regelaar blijft doorladen als de accu vol is en gaat daarom ook kapot )

Ander regelaar besteld en morgen maar kijken of deze wel goed regelt.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel leuk uit, mare geen dubbele pijp overwogen? 1 links en 1 rechts voor de symmetrie.

Ene werkt de versnellings indicator nog met je X-tre kastje?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel leuk uit, mare geen dubbele pijp overwogen? 1 links en 1 rechts voor de symmetrie.

Ene werkt de versnellings indicator nog met je X-tre kastje?

Nee geen dubbele pijpen , aan de andere zijde zit de ketting in de weg om de uitlaat hoog genoeg te krijgen voor de grondspeling die het vrouwtje echt nodig heeft.

Met deze X-TRE werkt de versnellings indicator , is ook de duurdere versie en moet ook op de ECU aangesloten worden.

Je kan ook bij deze kiezen van welke versnelling je de mapping kiest.
 
OK dus beter als een Powercommander, daar vervalt volgens mij de versnellingsindicator.


Ff zitte google, maar het is een stuk goedkoper als een Powecommander. Zitten er ook nog nadelen aan de X-TRE of alleen maar voordelen?
 
Laatst bewerkt:
OK dus beter als een Powercommander, daar vervalt volgens mij de versnellingsindicator.


Ff zitte google, maar het is een stuk goedkoper als een Powecommander. Zitten er ook nog nadelen aan de X-TRE of alleen maar voordelen?


Met een Powercommander kan je de motor afstellen op andere uitlaat / filter enz.

Een X-TRE heft alleen de milieu restricties op in de 2e en 3e versnelling meer niet :N

Had kastje voor 40 Euro 2ehands gekocht en was gelukkig een goede investering want bij de GSR irriteerde alleen het doodvallen bij een bocht uitaccelereren in 2e of 3e versnelling
 
Wat ik nu weer heb.... :(

Gisteren m'n motor gewassen en gewoon naar de straat gereden, normaal gewassen met spons en tuinslang en daarna gewoon nooit meer willen starten...... |( wel af en toe een plof maar aanslaan ho maar.

Uiteindelijk accu leeg en vannacht opgeladen met de hoop dat hij zou aanslaan maar helaas, op een gegeven moment alles maar open gemaakt, tank omhoog, luchtfilter eraf en alle stekkers nagekeken maar geen vocht :N

Geprobeerd te starten en gelijk weer lopen?

Alles dicht gebouwd en weer gestart met succes, helm gepakt om stukje te rijden met de hoop dat alles op zou drogen en gewoon weer niet starten? Uiteindelijk bleek dat hij wel in zijn 2 met aanduwen gelijk aansloeg.

Ben daarna gelijk een uur wezen rijden en nu blijft hij wel gewoon starten elke keer?

Heb het idee dat het vocht geweest is maar heb er geen vertrouwen in zo, iemand enig idee wat het kan zijn of was of al zoiets gehad?
 
Met een Powercommander kan je de motor afstellen op andere uitlaat / filter enz.

Een X-TRE heft alleen de milieu restricties op in de 2e en 3e versnelling meer niet :N

Had kastje voor 40 Euro 2ehands gekocht en was gelukkig een goede investering want bij de GSR irriteerde alleen het doodvallen bij een bocht uitaccelereren in 2e of 3e versnelling

Het aan/uit effect valt bij mij mee na het afstellen door Hoegee.
 
Het aan/uit effect valt bij mij mee na het afstellen door Hoegee.


Het is geen aan/uit effect wat ik bedoel , slecht accelereren in z'n 2e en 3e versnelling vanaf 5000 TPM tot 8500 TPM ( begrenzing vanwege milieu eisen )

Als je mijn 1e post over de ombouw goed had gelezen dan had je dit al kunnen lezen en evt. begrijpen. :$

Vandaag nieuwe kentekenplaat bevestigings beugel gemaakt met knipperlichten bevestigingen van aluminium.

Ook een tijdelijke plaat in het gat van de kont gemaakt _O-

De achterschokbreker moest van standje 7 voorspanning naar 3 om het gewicht vermindering in de kont op te vangen.

Voorzijde meer voorspanning en uitgaande demping in moeten stellen om weer een goede balans in de GSR te krijgen.

Stuurt nu nog veel makkelijker dan voor de operatie en mijn vrouw moet echt weer wennen _O-
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe het bij mij zit kwa begrensen of dat nu anders is na het instellen van Hoegee, maar ik heb niet echt het idee dat ik wat te kort kom.
 
Ik heb gelukkig weinig hinder van de ristricties, GSR trekt voor mij nog steeds als n malle! :]

Vandaag wel de teller op een nette 77777 km gezet! *O*

@ Sic: Kan best dat je ecu oid n spatje water heeft gehad, dat lost zich meestal wel op door te drogen, anders kan het n sensor zijn die over de zeik aan t gaan is... Lastig
 
Ik heb gelukkig weinig hinder van de ristricties, GSR trekt voor mij nog steeds als n malle! :]

Vandaag wel de teller op een nette 77777 km gezet! *O*

@ Sic: Kan best dat je ecu oid n spatje water heeft gehad, dat lost zich meestal wel op door te drogen, anders kan het n sensor zijn die over de zeik aan t gaan is... Lastig


Ja zoiets zal het zijn geweest, kan niet veel meer doen als afwachten en hopen dat het wegblijft. :N

Net nog geprobeert maar sloeg gelijk aan *O*
 
Gespot, zwarte GSR met rode accenten met een Motorport kentenplaathouder. Vanmiddag om 14.00 op de A12 vanaf Duitse grens richting Wageningen.

Ik kwam van Duitsland met mijn nieuwe K1200R op de aanhanger!

:Y
 
Ik heb gelukkig weinig hinder van de ristricties, GSR trekt voor mij nog steeds als n malle! :]

Vandaag wel de teller op een nette 77777 km gezet! *O*

@ Sic: Kan best dat je ecu oid n spatje water heeft gehad, dat lost zich meestal wel op door te drogen, anders kan het n sensor zijn die over de zeik aan t gaan is... Lastig



Als een malle :$ de GSR heeft maar 97PK hoor. _O-

Je zal wel niets snellers gewend zijn , maar met de GSR (mits vering aangepast ) kan je leuk knallen op slingerweggetjes. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan