Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik nu weer heb.... :(

Gisteren m'n motor gewassen en gewoon naar de straat gereden, normaal gewassen met spons en tuinslang en daarna gewoon nooit meer willen starten...... |( wel af en toe een plof maar aanslaan ho maar.

Uiteindelijk accu leeg en vannacht opgeladen met de hoop dat hij zou aanslaan maar helaas, op een gegeven moment alles maar open gemaakt, tank omhoog, luchtfilter eraf en alle stekkers nagekeken maar geen vocht :N

Geprobeerd te starten en gelijk weer lopen?

Alles dicht gebouwd en weer gestart met succes, helm gepakt om stukje te rijden met de hoop dat alles op zou drogen en gewoon weer niet starten? Uiteindelijk bleek dat hij wel in zijn 2 met aanduwen gelijk aansloeg.

Ben daarna gelijk een uur wezen rijden en nu blijft hij wel gewoon starten elke keer?

Heb het idee dat het vocht geweest is maar heb er geen vertrouwen in zo, iemand enig idee wat het kan zijn of was of al zoiets gehad?

1 keer gehad met jouw motor, en natuurlijk op het moment dat je echt weg wilt gaan :( Kan me niet herinneren of ik daarvoor aan het wassen ben geweest, meestal deed ik dat na een ritje en dan ging ie direct de garage in.
Afijn, mopperend (lees: achteruit-biddend of wel vloekend) bij mij het bruggetje op geduwd en eraf laten lopen en in 2de versnelling aanduwen zeg maar. Sloeg vlot aan, maar alleen nadat ik, wellicht tegen alle wetten in, de gashendel een flinke ruk had gegeven. Leek erop alsof er geen verdampte peut in de cylinders was, kan er geen andere verklaring voor geven. Alle keren daarna vlot aanslaan, nooit meer gehad.
 
Als een malle :$ de GSR heeft maar 97PK hoor. _O-

Je zal wel niets snellers gewend zijn , maar met de GSR (mits vering aangepast ) kan je leuk knallen op slingerweggetjes. :Y :]

Correctie, volgens fabrieksopgave 98PK...

En ik vind nog steeds de GSR in zijn klasse een hele knappe gooi en smijtfiets die er ook nog eens cool uit ziet (ja, dat vind ik ook nog steeds), ik weet hier zeker weggetjes te vinden (google maar even naar Pikedyk, Oosthem) waar ik het met mijn FJR1300 niet trek tov een GSR600, ook zonder vering aanpassingen. Na het einde van het slingerpad kom ik dan wel weer voorbij, met al mijn tupperware :P
 
Ook weer aanwezig!

Aan-uit effect is bij mij nogal verschillend, zou het er eigenlijk wel helemaal uit willen hebben..

Dat is eigenlijk (tot nu) het enige minpuntje van de GSR, voor de rest krijg ik nog steeds een big smile als ik naar m'n motor kijk (en er op rij natuurlijk) :]
 
Laatst bewerkt:
Correctie, volgens fabrieksopgave 98PK...

En ik vind nog steeds de GSR in zijn klasse een hele knappe gooi en smijtfiets die er ook nog eens cool uit ziet (ja, dat vind ik ook nog steeds), ik weet hier zeker weggetjes te vinden (google maar even naar Pikedyk, Oosthem) waar ik het met mijn FJR1300 niet trek tov een GSR600, ook zonder vering aanpassingen. Na het einde van het slingerpad kom ik dan wel weer voorbij, met al mijn tupperware :P



Je kan dus lezen dat het met sturen geen probleem is :N maar trekken als een malle met 98PK en vooral een slap middengebied moet je toeren maken wil je een beetje snel zijn.
Ik weet zeker dat mijn vrouw op de GSR600 heel wat sneller op een slingerweggetje met veel kortere bochten is dan jij met de FJR.
Veel mannen moeten afhaken in de bochten wat ze dan weer proberen te compenseren met knallen tussen de bochten ( dat kan iedereen _O- )

En voor de rest ; het vrouwtje is er nog steeds happy mee en dat is het belangrijkste , ze vindt nu dat ze een nieuwe motor heeft qua gevoel. ( missie geslaagd dus )

Ze wil ook niet weer veel bijleggen voor wat nieuws , dit was een goedkope tussen oplossing. *O*
 
Ook weer aanwezig!

Aan-uit effect is bij mij nogal verschillend, zou het er eigenlijk wel helemaal uit willen hebben..

Dat is eigenlijk (tot nu) het enige minpuntje van de GSR, voor de rest krijg ik nog steeds een big smile als ik naar m'n motor kijk (en er op rij natuurlijk) :]


Aan/uit effect kan je minimaal krijgen door zo min mogelijke ( geen ) speling op de gaskabels en de juiste kettingspanning.
 
Als een malle :$ de GSR heeft maar 97PK hoor. _O-

Je zal wel niets snellers gewend zijn , maar met de GSR (mits vering aangepast ) kan je leuk knallen op slingerweggetjes. :Y :]

Vind ik zat voor n motor, meer hoef ik gewoonweg ook niet!

Ik vind m donders vlot en vind het best.
Vering voor aangepast (de oude veren van jouw vrouw ;) ) verder niets op weggedrag.
Maar ging ik voor peekaa's had ik wel n busa gekocht :+
 
Je kan dus lezen dat het met sturen geen probleem is :N maar trekken als een malle met 98PK en vooral een slap middengebied moet je toeren maken wil je een beetje snel zijn.
Ik weet zeker dat mijn vrouw op de GSR600 heel wat sneller op een slingerweggetje met veel kortere bochten is dan jij met de FJR.
Veel mannen moeten afhaken in de bochten wat ze dan weer proberen te compenseren met knallen tussen de bochten ( dat kan iedereen _O- )

En voor de rest ; het vrouwtje is er nog steeds happy mee en dat is het belangrijkste , ze vindt nu dat ze een nieuwe motor heeft qua gevoel. ( missie geslaagd dus )

Ze wil ook niet weer veel bijleggen voor wat nieuws , dit was een goedkope tussen oplossing. *O*

Nja, als je donorbroer GSX-R600 heet, dan is een slap middengebied wel een beetje een te verwachten eigenschap. Onderin is ie sterker dan de GSX-R600, en heeft over het totale toerenbereik wat meer koppel, vraag dat maar aan de 600cc supersports die stoplicht sprintjes hebben geprobeerd te doen _O- Na het overschrijden van de nederlandse snelheidslimiet begint het tij te keren voor de supersports, daarvoor kunnen ze het mooie GSR kontje kussen :+
 
Helemaal gelijk in! Maar ik vond die jij liet zien ook nogal log aan de voorzijde. Die loopt helemaal naar boven toch? Mijne is alleen onderaan.

[afbeelding]

Dit is de mijne. Niet MIJN motor trouwens



Mocht je em trouwens toch ooit kwijt willen GJ, dan hou ik me aanbevolen. Gespoten of niet maakt niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Correctie, volgens fabrieksopgave 98PK...

En ik vind nog steeds de GSR in zijn klasse een hele knappe gooi en smijtfiets die er ook nog eens cool uit ziet (ja, dat vind ik ook nog steeds), ik weet hier zeker weggetjes te vinden (google maar even naar Pikedyk, Oosthem) waar ik het met mijn FJR1300 niet trek tov een GSR600, ook zonder vering aanpassingen. Na het einde van het slingerpad kom ik dan wel weer voorbij, met al mijn tupperware :P

Pikedyk vind ik niet geweldig. Vreselijke kwaliteit asfalt.

Check je je App nog wel eens IQ?
 
Gister een GSR gespot bij de firezone in smilde.
En vandaag een stuk of 3. Waaronder een rode en een blauwe.
Niemand een GSR met gele helm tegengekomen?
 
Nja, als je donorbroer GSX-R600 heet, dan is een slap middengebied wel een beetje een te verwachten eigenschap. Onderin is ie sterker dan de GSX-R600, en heeft over het totale toerenbereik wat meer koppel, vraag dat maar aan de 600cc supersports die stoplicht sprintjes hebben geprobeerd te doen _O- Na het overschrijden van de nederlandse snelheidslimiet begint het tij te keren voor de supersports, daarvoor kunnen ze het mooie GSR kontje kussen :+


Het is niet om iemand af te zeiken hoor :N , als je happy met je motor bent is dat het belangrijkste.

Alleen lees je vaak bij veel motoreigenaren dat de fiets die ze berijden geweldig is , en de mindere punten niet herkennen. :N

Zo ben ik niet , als iets niet goed werkt of goed genoeg is wordt dat bekritiseerd en probeer er dan een betere motor van te maken. :]

Maar dat is niet voor iedereen nodig blijkt wel weer aan de reacties , als je maar tevreden bent met wat je hebt . :]
 
Pikedyk vind ik niet geweldig. Vreselijke kwaliteit asfalt.

Check je je App nog wel eens IQ?

Dat is inderdaad jammer ja, paar jaar terug was het nog een stuk beter, paar jaartjes vorst heeft geen goed gedaan.

Oepsie, nou, dat wordt lastig, ik heb ander werk, en dus een ander nummer. Ik ben jouw nummer ook kwijt. Kak-functie in de cloud oplossing voor de windows phone heeft eindeloos aantal nummers weggegooid tijdens een export van mijn adresboek :( Ik stuur je eem pm met m'n gegevens.
 
Woei van harte met je nieuwe motor man! Das vlot gegaan allemaal! :]
Keep the shiny side up ;)

TNXXX Man,

hierbij een fotootje....

full
 
Hey *O* *O* *O*
Alweer een nieuw topic..... Dat wordt weer spammen.

Gefelici met je verjaardag Mikmik!

En een ritje, ja zin in. Ben alleen in Drenthe (Ees) en mijn motor staat thuis.
Voor volgende keer maar kijken of ik een motortrailer kan lenen/huren.
Hier al wel 2 GSRen gezien, niet gezien of er stickers op zaten.

Volgende week maar weer eens kijken of hij na 3 weken stilstaannog wil starten.
Ritje in de avonduren Mark300 en/of Sic?
 
Hey *O* *O* *O*
Alweer een nieuw topic..... Dat wordt weer spammen.

Gefelici met je verjaardag Mikmik!

En een ritje, ja zin in. Ben alleen in Drenthe (Ees) en mijn motor staat thuis.
Voor volgende keer maar kijken of ik een motortrailer kan lenen/huren.
Hier al wel 2 GSRen gezien, niet gezien of er stickers op zaten.

Volgende week maar weer eens kijken of hij na 3 weken stilstaannog wil starten.
Ritje in de avonduren Mark300 en/of Sic?

Toevallig een zwarte? Was vandaag nog aan het sturen door Drenthe :)
 
Hey *O* *O* *O*
Alweer een nieuw topic..... Dat wordt weer spammen.

Gefelici met je verjaardag Mikmik!

En een ritje, ja zin in. Ben alleen in Drenthe (Ees) en mijn motor staat thuis.
Voor volgende keer maar kijken of ik een motortrailer kan lenen/huren.
Hier al wel 2 GSRen gezien, niet gezien of er stickers op zaten.

Volgende week maar weer eens kijken of hij na 3 weken stilstaannog wil starten.
Ritje in de avonduren Mark300 en/of Sic?

Voor een ritje is er altijd tijd, alleen zaterdag lijkt me overdag niet verstandig met de voorspellingen B|

@ IQski - Hij doet het nu weer prima hoor, snap niet wat het geweest is, hou het maar op vocht of een "bad motor day" ;)
 
Bedankt voor de felicitaties.. Ik ben laatste 2 maanden amper op het forum geweest, ook geen meter met de motor gereden. Begin mei is m'n moeder onwel geworden tijdens vakantie in Tsjechie. Ze is daar opgenomen in het ziekenhuis met spoed. Ik ben met vrouw en kind ook nog dat naar toe gereden. Helaas is ze na een week op de intensive care in het ziekenhuis in Tsjechie ook overleden. Ze heeft 4 hersenbloedingen gehad en werd kunstmatig in slaap gehouden.

Als straks alles weer een beetje bezonken is, ga ik graag weer een stukje touren..
Echt jongens en meisjes, geniet van het leven!! Dat hoop ik binnenkort ook weer een beetje te kunnen gaan doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan