Systeemhelm voor iemand met een grote kop

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Ik zoek al een tijdje een goed passende systeemhelm.

Vorig jaar op de beurs in Utrecht zo'n beetje elke systeemhelm op m'n kop gehad maar geen enkele helm is blijkbaar gepast voor iemand met mijn kop.

Normaliter heb ik maat 60 in een integraalhelm. Als ik een systeemhelm van maat 60 opzet dan zit de kinbak muurvast tegen mijn kin. Volgens de verkoper was het 'probleem' dat de afstand tussen de bovenkant van mijn schedel en de voorkant van mijn kin nogal lang is, en dat bij integraalhelmen die afstand over het algemeen langer is dan bij systeemhelmen waardoor ik bij een integraalhelm dus wel ruimte heb en bij een systeemhelm niet. Als ik een systeemhelm neem met maat 62 dan past mijn kin er meestal wel redelijk in maar dan zit de helm te ruim op m'n kop.

Iemand enig idee welke systeemhelm van welk merk ik nog zou kunnen proberen ?
 
Probeer eens de Lazer Revolution. Ingebouwd donker vizier en speciaal anti condens systeem. Ze zijn wat groter in vergelijk met de standaard maten van een ander merk.

revolution-k.gif


revolution_2.gif


Kleine review -> http://www.nibiker.co.uk/reviews/kit/helmets/laserrev/

Heb hem zelf ook, maar hij is me heel iets te groot bij de wangen. En het is nog wel de goed maat, kleiner paste me niet.
 
lazer is idd wat langer, HJC zou je kunnen proberen en de schubert wil vaak ook nog wel.

@sparxx, als de helm goed zit maar op de wangen wat wijdt, dan is de helm eigenlijk niet de goede voor jou. Dan moet je verder zoeken tot je wel de ideale pasvorm hebt ;)
 
lazer is idd wat langer, HJC zou je kunnen proberen en de schubert wil vaak ook nog wel.

@sparxx, als de helm goed zit maar op de wangen wat wijdt, dan is de helm eigenlijk niet de goede voor jou. Dan moet je verder zoeken tot je wel de ideale pasvorm hebt ;)

Ik had ook al heel snel daarna mijn Shoei XR900 ;)
 
ik heb ook een grote kop.. :s blijkbaar
kheb een hjc helm, xxl :D maar hij zit wel lekker en niet te duur
kan je misschien is proberen
 
Hmmmm....niks meer aan te doen met zo'n hoofd! Een wok is misschien een redmiddel. 8-)
 
Schubert al geprobeerd? Ze zijn wel reteduur maar een stuk groter ook.. Voor den Deutchen Kopf :) en die gasten hebben ook een grote bek, dus wellicht dat dat beter past ;)
 
'kheb 't zelfde probleem ... ook een enorme kop!

Ik heb vorig jaar op de motorbeurs een Caberg systeemhelm gekocht (type J1+ of zoiets). Die zit wel redelijk, maar ik heb hier en daar onder de schuimbekleding toch nog wat materaal weggesneden/weggeraspt.

Ik heb de meesten wel gepast (duurste niet, want al zouden ze lekker zitten had ik toch niet genoeg ruimte in de protemonee zeg maar) en inderdaad moeilijk te vinden hoor.

Probeer de beurs komend weekend maar eens!
 
ik heb het zelfde probleem. Heb een HJC zf8 intergraalhelm en zoek een systeemhelm voor erbij.

hrelaas nog geen passende gevonden :( in maat 63-64 zijn er wel helmen te vinden, maar vaak zit mijn kin dat tegen het kinstuk als deze dichtgeklapt zit.

Heb alleen vorige maand een nolan maatje 64 gepast, deze zat wel goed bij de kin, alleen vorm hoofd zat niet zo lekker, knelde op mijn voorhoofd. Misschien heb jij dat probleem niet ?
 
Ik zoek al een tijdje een goed passende systeemhelm.

Vorig jaar op de beurs in Utrecht zo'n beetje elke systeemhelm op m'n kop gehad maar geen enkele helm is blijkbaar gepast voor iemand met mijn kop.

Normaliter heb ik maat 60 in een integraalhelm. Als ik een systeemhelm van maat 60 opzet dan zit de kinbak muurvast tegen mijn kin. Volgens de verkoper was het 'probleem' dat de afstand tussen de bovenkant van mijn schedel en de voorkant van mijn kin nogal lang is, en dat bij integraalhelmen die afstand over het algemeen langer is dan bij systeemhelmen waardoor ik bij een integraalhelm dus wel ruimte heb en bij een systeemhelm niet. Als ik een systeemhelm neem met maat 62 dan past mijn kin er meestal wel redelijk in maar dan zit de helm te ruim op m'n kop.

Iemand enig idee welke systeemhelm van welk merk ik nog zou kunnen proberen ?

Is deze wat voor je? een Shoei www.motor-forum.nl/forum/topic/32022 Let ff niet op de topic titel ;)
 
... vorm hoofd zat niet zo lekker, knelde op mijn voorhoofd ...

Dat heb ik dus ook altijd, dat knellen op het voorhoofd! Is echt waardeloos, want bij een langere rit gaat dat dus echt pijn doen! (ik heb er nu ter plekke een stukje tempex onder de voering uitgehaald, om het drukken daar te verminderen)
 
Heb alleen vorige maand een nolan maatje 64 gepast, deze zat wel goed bij de kin, alleen vorm hoofd zat niet zo lekker, knelde op mijn voorhoofd. Misschien heb jij dat probleem niet ?

Koop geen Nolan!!! Mijn vriend, zijn 2 vrienden en vriendin én ik hebben een Nolan helm, en degene met een Nolan systeemhelm hebben allemaal het probleem dat de helm op het voorhoofd knelt. Niet lekker! Mijn vriend heeft ook een groot hoofd, en die heeft een paar maanden geleden een nieuwe helm gekocht , omdat dat geknel van die Nolan zijn motorrijplezier vergalde. Ik weet ff niet meer welk merk helm hij heeft, ga ik vanavond thuis ff bekijken.
 
ik heb hier een zwarte caberg maat60 liggen, slechts enkele keren gedragen.
hij zit mij idd iets te ruim, waar ik een shoei maat 60 had, welke goed zat.
Geinteresseerden mogen mij mailen, ik woon net boven Amsterdam. prijsidee 75-80 euro
gr. Jos
 
Ik rij nu met mijn eerste systeemhelm, een Caberg Justissimo op m'n hoofd. Een heerlijke helm met een geïntegreerd opklapbaar zonnebrilletje. Hij zit super. En ik meen dat deze helm in diverse tests ook erg goed staat aangeschreven. Normaal kost 'ie 279,- Euro. Maar ik had het geluk dat ik 'm op de Nationale Motorbeurs in Den Bosch voor 169,- kon kopen. Wellicht dat deze ook in jouw maat geleverd wordt?

justFX.jpg
 
Ik heb zo'n zelfde hoofd als jij.

Bij mij pastte de XXL van Nolan het beste (systeemhelm)
 
Ik heb niet zo'n grote kop, (het feit dattie kaal is scheelt natuurlijk ;) )
maar heb wel een lazer revolution, al een paar jaar, vind het een heerlijke helm, die goed zit, en dat ingebouwde zonnevizier is ook helemaal top! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan