T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie...

Zo, het kerstdiner zit er weer op. En...beviel het?


Menu hier Japanse naafjes, maar dan op oud Hollandsche wijze. :Y

Lekker laten stoven. Door andere klus tijd vergeten. |(

Kwam nog wat vet uit. Hele keuken stonk als een olierafiinaderij :}

full
 
Vet er uit bakken? Zijn geen sucadelappen. :N

Naven op temperatuur om de oude lagers eruit te kunnen pakken. Dan glasparel stralen polijsten, lagers en spacers monteren.

De spacers hebben een kraagje om ze te centreren. De lagers zijn 1Z, ga 2RS monteren.



full
 
Wordt sentimeteel van die TOP 2000 ;( Oude plaatjes en praatjes. (alleen jammer dat die gasten zelf vinden dat ze iets verschikkelijks weergaloos aan het doen zijn, beetje relativering mag wel :Y )

Uit de oneindige historie: proefzitten op de 500 van grote broer Jan.

Zo nu en dan mocht ik achterop om chinees te halen. :]

Angstig tegenhangen in de bochten en op de terug weg die witte plastic tas tussen ons in. Lekker warm :}

full
 
Stukkie historie:

Wil Hartog begon z'n carriere op een straat T20. Gemeld in de RTL 7 uitzending over de Classic Centennial TT 2010.

Midden jaren zestig was de T20 in feite een "productie racer" voor de straat.

full
 
Naven glasparel gestraald. Schuren en polijsten. Nieuwe lagers erin.

full
 
Een typisch staatltje "Japanese engineering". :Y

Terwijl bij BMW's uit dezelfde periode het voor- achter- en zijspanwiel zonodig uitwisselbaar zijn, is bij de T20 geen enkel wiellager hetzelfde.



full
 
Velgen zijn niet tip top, maar wel origneel Takasago (= tegenwoordig Excel rims). Nieuwe Borrani's/Akronts/Morads staat wel mooi. :}

Maar origneel heeft ook wel wat. Eerst een poetsen en dan verder zien. Nieuw verchromen is even duur als nieuw. :X

full
 
Naven polijsten is echt wel een :N |( :X werk.

Lang bezig en nog niet tevreden. Hoogglans hoeft niet, streef naar een meer natuurlijke aluminium matglans.



full
 
Dit was er nog te redden van de originele velgen.

Na scotchbrite, pannensponsen, CIF schuurmiddel, staalpolish en metaallak...

full
 
Nieuwe roestvast stalen spaken van Arie d H....Gemaakt naar origineel voorbeeld. :Y





Fascinerend hoeveel know-how in de MX GP wereld is verzameld in Oost- Brabant: WP, TwinAir, Haan Wheels... *O*

full
 
High-tech naspannen om hoogte en zijslag te corrigeren... _O-

Toch maar ff naar Arie om het af te laten maken. :Y

full
 
Suf gezocht naar de juiste bandjes. Wilde graag Japans spul. Bridgestone Battlax BT54's.

Die zijn helaas niet in deze bromfiets maat te krijgen. :N

Uiteindelijk geslaagde per postorder in Duitsland.

fabrikant: BRIDGESTONE
profiel: G511
Beschrijving: 2.75-18TT 42P

fabrikant: BRIDGESTONE
profiel: G510
Beschrijving: 3.00-18TT 52P

Per stuk resp EUR 37,= en EUR 39,=, dan nog binnenbandjes en velglinten. Alles voor een paar Euro thuis afgeleverd. *O*

Laten monteren en balanceren bij de plaatselijke motorfietshut.

full
 
Laatst bewerkt:
Lekker smal en rond, om met 130 kg Suzuki lichtvoetig elke bocht aan te snijden en dan weer 3-4-5-6.. :]

full
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk geslaagde per postorder in Duitsland.

fabrikant: BRIDGESTONE
profiel: G511
Beschrijving: 2.75-18TT 42P

fabrikant: BRIDGESTONE
profiel: G510
Beschrijving: 3.00-18TT 52P

Per stuk resp EUR 37,= en EUR 39,=, dan nog binnenbandjes en velglinten. Alles voor een paar Euro thuis afgeleverd. *

Kun je misschien doorgeven waar je de banden precies vandaan hebt??
Kan wel een paar setjes gebruiken :$ :$

[afbeelding]~[/quote]
 
www.mopedreifen.de

250.000 rubbers on line in voorraad *O*

Bridgestone voert de G510 en G511 niet in Nederland. :N

Succes!
 
Het tupperware design: deksel open en smullen maar.... :9

Was het nou Suzuki die als eerste kwam met een tweetakt met horizontaal carter?

Zowel Yamaha als Suzuki bouwden in kopie van Adler, maar die hadden een verticaal deelbaar carter. :?

full
 
Laatst bewerkt:
Problemzone #1: de krukas.

Motorolie en veel water. Keerringen natuurlijk overleden. Het big end en de hoofdlagers voelen nog wel stevig aan.

Waar halen jullie nieuwe -de twee centrum- krukaskeerringen?
full
 
Versnellingsbak tandwielen en nokken zijn in orde, schakelvorken ook.

Carter is wel een vuile bende. '(

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan