Robberobbe
MF veteraan
In ben een tank aan het ontroesten met elektrolyse en het staat lekker te borrelen , maar kan ik het vannacht gewoon laten doorsudderen of is dat link?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Van welke motor is dit Han?<foto's>
Van welke motor is dit Han?
ben wel benieuwd naar de vervolgstappen van deze behandeling,
heb dit eigenlijk nog nooit aangedurfd met een tank
een week
BP op de binckhorstlaan ook, ik heb horen fluisteren dat Shell, BP en nog een uberhaupt 98 als E0 leveren,Toch is er nog steeds hier en daar E0 te koop hoor. Scheelt een hoop
Voor t geval iemand uit Den Haag dit zoekt, Shell op de Binkhorstlaan !!
BP op de binckhorstlaan ook, ik heb horen fluisteren dat Shell, BP en nog een uberhaupt 98 als E0 leveren,
@Han S Ik heb wat vragen naar jouw ervaring:Ik zal binnenkort een paar foto's posten van een tank waar een berg bruine meuk uit komt borrelen. Hij wordt wel helemaal schoon, maar een etmaal met 1 Ampere is echt te kort. Hij staat nu een week te pruttelen en vanmorgen was hij zo goed als helemaal schoon, maar ik laat hem nog lekker een tijdje aanrotzooien.
2: Hoe groter de stroomsterkte, hoe sneller het gaat.@Han S Ik heb wat vragen naar jouw ervaring:
Ik begin met vraag 2, dan vraag 1
2) Kan je een overkill aan stroom er doorheen jagen? Ofwel: is er een ideale stroomsterkte
1) Zou het voor de reiniging uitmaken als je meerdere elektrodes plaatst? dus meer naar de hoeken en de punten toe
3) Zou het effect sterker zijn naarmate de electrodes dichter bij het metaal zitten?
4) Wat gebeurt er bovenin de tank, bij de luchtbel??
De spanning is belangrijk en de geleiding (of weerstand), afhankelijk van die 2 gaat er een bepaalde stroom lopen. De 10A geeft alleen aan wat de lader maximaal kan leveren. Mocht er meer dan 10A gaan lopen, schakelt de beveiliging de lader uit. Maar er zit een stroommeter op, dus je ziet het vanzelf.Ik heb deze oldskool lader nog staan. Is die geschikt voor dit proces? Of is 10A teveel?
Ah ok bedankt voor je uitleg.De spanning is belangrijk en de geleiding (of weerstand), afhankelijk van die 2 gaat er een bepaalde stroom lopen. De 10A geeft alleen aan wat de lader maximaal kan leveren. Mocht er meer dan 10A gaan lopen, schakelt de beveiliging de lader uit. Maar er zit een stroommeter op, dus je ziet het vanzelf.
En zoals bij Han S in zijn bericht staat, even 5 tot 6A en zakt daarna af door toenemende weerstand van de elektrodes doordat er oxidatie op ontstaat.
Ik heb een zekering in de lader, hebben de meeste laders en ik heb een zwevende zekering in de draad. En ik doe het in de buitenlucht onder de overkapping. Maar volgens mij komt er alleen waterstof en zuurstof vrij, je stuurt een stroom door water, dus H2O en dan krijg je H2 en O2.Beetje dezelfde ervaringen als ik had bij een tank ontroesten.
2 tippies; zorg dat je iets van een zekering ofzo ertussen hebt, of een gezekerde accu lader.
Bij mij was het stuk betonijzer gaan zakken en kwam in aanraking met de tank, er zat een stotz tussen van 4A en die lag eruit.
Verder komen er bij het proces wat schadelijke dampen vrij, niet meteen dodelijk maar zet 'm niet in de baby-kamer omdat de poes er dan niet bij kan....
Desondanks ik op de mavo, scheikunde heb laten vallen als zijnde "niet interessant" vind ik dit soort proefjes wel leuk
Net als zelf verzinken, "verchromed" plastic ontdoen van chroom laag dmv bleek ed
Nogmaals... ook dat niet in de baby-kamer