Tank ontroesten via elektrolyse

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
In ben een tank aan het ontroesten met elektrolyse en het staat lekker te borrelen :9 , maar kan ik het vannacht gewoon laten doorsudderen of is dat link?
 
Voor nog geen 200€ doet een professioneel bedrijf het. Zandstralen en coaten
 

Bijlagen

  • 20210327_114612.jpg
    20210327_114612.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 14
  • 20210227_140953.jpg
    20210227_140953.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 13
Voor nog geen 200€ doet een professioneel bedrijf het. Zandstralen en coaten
Als ik de tijd die ik aan mijn motorfietsen besteed ga werken en met het geld dat ik verdien alle werkzaamheden aan mijn motorfietsen laat plegen hou ik de helft van het geld wat ik in die zelfde tijd verdien over en zijn mijn projecten met een half jaar klaar....


Mensen die een legpuzzel kopen zouden beter een poster kunnen kopen, is goedkoper en in één keer klaar...
 
166832736_967441740750544_6392315863344052222_n.jpg


Kijk, dat is het resultaat als je geduld hebt. Hij heeft een flinke tijd staan draaien in de oude wasdroger en is schoon. Momenteel staat hij te pruttelen met twee platen zink er in en ik laat het gewoon een week gaan. Uiteraard de polen omgedraaid, de plus aan de tank en de min aan het zink.
Ziet er heel netjes uit. Als het galvaniseren nou ook zo goed lukt heb je een tankje voor een kleine eeuwigheid.
 
@Han S ik heb een nagenoeg nieuwe tank, ie is wit van binnen, van Yamaha uit. Ik denk dat dat epoxy lak is. okee, dus een tank kan vanbinnen ook in de lak ipv in de sendzimir. ¿Hoe denk jij daarover? ¿En wat voor lak?
 
Er is ook zo'n epoxy spulletje voor tanks, maar ik houd niet zo van laagjes. Je weet nooit wat zich daar onder afspeelt. Met holle delen van auto's ga ik voor vet, gewoon vet in een juspan tot 120 graden stoken, in de drukbekerspuit, spuitlans naar binnen steken en blazen met die hap tot het er aan alle kanten uitdruipt.

Dat kun je opvangen en opnieuw gebruiken en waar vet zit komt nooit meer roest. Maar met een benzinetank heb je daar natuurlijk niks aan. Zo heb ik die oude Jaguar en die heeft twee tanks van 57 liter elk, maar hij loopt op LPG en ik ga geen 114 liter benzine meesjouwen.

Dus heb ik beide tanks leeg, je kunt er goed bij als je de vlotteur er uit haalt, is een gat van een centimeter of zes/zeven en ik heb die tanks aan de binnenkant vet gemaakt.

En in de koffer ligt een tankje van een buitenboordmotor, aangesloten op een van de beide benzinepompen en ik heb een stalen jerrycan aan boord met benzine. Dus als ik de gastank leegrijd gooi ik benzine in die bb tank en rijd naar het tankstation.

Okee, lang lulverhaal, maar ik heb geen idee wat voor lak er in jouw tank zit, maar gewoon in de gaten houden hoe die tank zich houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan