TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

1Mb per uur lijkt me aan de zeer hoge kant. Het gaat puur om kleine data-strings en die tellen eerder in Kb dan Mb. TT geeft zelf aan dat, bij één uur spitsrijden per dag je op ca 7Mb per maand uit zou komen. Ik vermoed dat er andere data-verbruikers actief waren...

Zie ook TomTom Support

Bij TT lees ik:
Als je roaming inschakelt, gaan andere apps op je telefoon mogelijk ook data verbruiken, zoals apps voor social media, chat of e-mail.
Uiteraard had ik roaming aangezet, anders zou het niet werken in het buitenland.
Social media (FB o.i.d.) heb ik niet op de foon chat ook niet kan enkel maar e-mail zijn, maar daar stonden maar een paar berichtjes op, er zal dan ergens iets in de achtergrond moeten draaien zonder ik het weet, zal eens goed moeten zoeken :/
 
Wil ik eindelijk de tomtom 450 aankopen, zie ik dat de 550 op komst is.

Rest me enkel de vraag; "is die extra rekenkracht me de prijs waard".
Hmmm...

Ligt er maar net aan wat je wil. Als je nu een 450 koopt, kan je die goedkoper krijgen. Wil je een aantal jaren vooruit kunnen, is de 550 wellicht een goed idee.
 
Rest me enkel de vraag; "is die extra rekenkracht me de prijs waard".
Hmmm...

Begrijp de vraag.

Als ik op dit moment al de 400/410/450 had zou ik het lekker zo houden. Tuurlijk: je kunt je 'oude rider' op marktplaats zetten voor 200 euro, en er vervolgens 200 euro bijleggen. Maar dat bedrag (en het 'gedoe') zou ik te hoog vinden voor de voordelen. Uiteindelijk kun je qua routes rijden met beide toestellen hetzelfde.

Echter:
Zou ik nu een nieuwe kopen dan zou ik zelf zeker voor de 550 gaan. Ik 'speel' op dit moment met beide toestellen naast elkaar en die extra snelheid, wifi verbinding en stabielere bluetooth verbinding (en google now) zijn echt wel relevante voordelen die het prijsverschil van 50 tot 80 euro imho waard zijn; zeker als je beseft dat je vermoedelijk jaren met het toestel gaat doen.

Als je nog een kleine maand geduld kunt hebben voor het apparaat op je stuur staat zou ik adviseren op de 550 te wachten.
 
Dank voor de raad, zal dan idd nog wel even wachten op de 550.

Tot nu toe was het een combinatie van of met de autogps rijden en wat leuke baantjes zoeken, of gewoon de groep volgen :D.
 
Wil ik eindelijk de tomtom 450 aankopen, zie ik dat de 550 op komst is.

Rest me enkel de vraag; "is die extra rekenkracht me de prijs waard".
Hmmm...
Ik heb een maand geleden de 450 gekocht, en toen ik hoorde dat de 550 zou komen heb ik de 450 weer verkocht (2 keer gebruikt). Ik heb mijn verlies genomen.
Een aantal jaar geleden gebeurde namelijk precies hetzelfde, ik kocht een Garmin Zumo 660. Binnen een maand kwam de opvolger..... |(
 
Een vraagje..
Hoe kan ik mijn TomTom Rider 450, alle rit-statistieken op nul zetten,
maar zonder mijn Tom te moeten resetten..?

Kan ik ook mijn instellingen opslaan ?

bij voorbaad dank
 
Wat betreft het afdekkapje: deze heb ik ontworpen in 3D en print ik voor de liefhebbers. Zie het berichtje van Hans van 15 februari. Het kan nooit kwaad om de contactjes toch een vorm van bescherming te geven. En dat voor 7,50 per stuk en gratis thuis gestuurd. Geef maar aan of je belangstelling hebt.
 
In Google Maps gaat het goed. Zie ook geen rare dingen.
Melding maken dan maar: Map Share™ Reporter
Kies voor de optie: Unblock.

Ah, bedankt!
En gedaan :Y


TomTom heeft de aanpassing geaccepteerd en bij de volgende kaart update(ook online op Mydrive) is de weg open!

Citaat TT:
"Geaccepteerd
Je kaartrapport is geëvalueerd en geaccepteerd! We hebben onze database met kaarten bijgewerkt zodat deze klaar is voor de nieuwe kaartversie."
 
Waarom dan? Ik weet niet of alleen het snelheidsverschil van de nieuwe het verlies dat je genomen hebt wel goed maakt...


Heb zelf de 420 (iig 400+) en irriteer mateloos aan het langzame ding.. Zo irritant dat ik soms het idee heb dat ik beter af ben met de navigatie op mijn mobiel. Het is dat hij er netjes op zit en ik er aan kom komen voor een vriendelijke bedrag anders had ik mooi een telefoonnavigatiehouder geplaatst inclusie usb aansluiting voor stroom. Als paar tientjes er voor zou zorgen dat ik me een stuk minder zou irriteren, dan zou ik dat gelijk doen haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan