TomTom Rider 550

Ik had laatst een verbindingsprobleem. Mijn TomTom Rider 550 wilde niet verbinden met mijn telefoon. De verbinding werd steeds gemaakt en meteen weer verbroken en dat aan snel tempo. Dient wel opgemerkt te worden dat ik naast mijn maat zat die exact dezelfde TomTom heeft. Ik vermoed dat de telefoon een beetje in de war was daardoor. Ik heb de naam nu veranderd en zal binnenkort nog eens proberen.
 
Nu geeft mijn 550 geregeld aan:
Externe voedingsbron losgekoppeld terwijl ie gewoon aan de stroom hangt tijdens rijden.
Denk dat de houder een beetje een aan/uit effect geeft.
Heb wel een paar keer updates gedraaid maar daar zal het niet mee te maken hebben ?
Dit heb ik ook gehad in het verleden, heb toen een nieuwe mount gekocht en toen was het over .
Denk dat het printplaatje wat er inzit een tik had gehad, trillingen of zo denk ik .
 
Ik had laatst een verbindingsprobleem. Mijn TomTom Rider 550 wilde niet verbinden met mijn telefoon. De verbinding werd steeds gemaakt en meteen weer verbroken en dat aan snel tempo. Dient wel opgemerkt te worden dat ik naast mijn maat zat die exact dezelfde TomTom heeft. Ik vermoed dat de telefoon een beetje in de war was daardoor. Ik heb de naam nu veranderd en zal binnenkort nog eens proberen.
Vermoed dat dit niet kan , ieder heeft zijn eigen signaal/ connectie .
Bij mij ligt het aan de telefoon, gebruik ik mijn Samsung dan gaat het even goed als ik geluk heb en ik mag als ik ergens stop zo en zo niet mijn verbinding verbreken Tussen deze 2 .
TT en de telefoon moeten constant verbonden zijn , zo niet dan is het ook over en uit dan krijg ik geen connectie meer tussen mijn Samsung en de TT.
Ik heb ook een Motorola van mijn werk en daar totaal geen problemen mee , daarom gebruik ik deze altijd als ik ga motor rijden .
 
Bluetooth-apparaten detecteren automatisch andere bluetooth-apparaten en maken er verbinding mee, wat het koppelen van dergelijke apparaten aanzienlijk vereenvoudigt. Een BT signaal (indien deze aanstaat) scant dus continu de omgeving af om te kijken of er andere apparaten beschikbaar zijn om mee te verbinden/koppelen. Indien jouw apparaat detecteerbaar is en je binnen 10 meter (BT versie 4.0) en zelfs 40 meter (BT versie 5.0) van een ander apparaat staat, dan zou het kunnen gebeuren dat er een verbinding tot stand komt of dat er problemen/storingen ontstaan.

Het is tevens van belang welke BT versie jouw apparaat heeft. Een versie 4.0 kun je koppelen aan een apparaat met versie 5.3, maar dan loop je functies mis die pas vanaf versie 5.3 zijn geïntroduceerd
Ook zijn de meeste apparaten op de 2,4GHz-radiofrequentie actief wat storingen kunnen veroorzaken.

Ik had bijvoorbeeld heel veel problemen met het koppelen tussen mijn iPhone 12, TomTom en Cardo. In mijn lade had ik nog een Samsung Galaxy s10 liggen die ik nu gebruik om te koppelen met mijn Cardo en TT550. Ook heb ik de standaard namen/beschrijvingen van mijn telefoon en Cardo een andere naam/beschrijving gegeven. (Bij de TT550 is die mogelijkheid voorzover ik weet niet)
Tot nu toe (ff afkloppen) gaat dit goed, komen de verbindingen beter/sneller tot stand en is de verbinding stabieler.
 
mijn tomtom 550 vorig jaar nieuw gekocht,volgens mij is livetime update ook flauwekul,komt nu nieuwe kaart die niet op de 550 van vorig jaar, kan worden gezet, ik denk dat tomtom zijn eigen glazen aan het in gooien is
 
Heb ook een 500/550. Ik kreeg ook een mail dat mijn TomTom niet meer compatible is voor nieuwe updates, maar moet wel even goed kijken of ze het juiste serienummer nu hebben. Want volgens mij stond in de mail een ander nummer dan in mijn TomTom account.

Heb trouwens 2 mails gehad. 1 met serie-/modelnummer en 1 zonder die enkel aangeeft dat mijn model niet meer compatibel is....
 
Kreeg deze email dacht eerst is nep/spam etc maar zie dat tomtom nu kaart updates verkoopt.
Ik had ook vorig jaar juni een nieuwe tomtom rider 550 gekocht en dacht dat daarbij live time update hoorde.
Nu moet ik opeens kaarten kopen.
Raar gedoe dit.
Betekend dit dan dat mijn rider 550 nu niet meer up to date is dan?.
En zo snel.
Dan ga ik lekker bij waypoint klagen en bij tomtom heb dat ding nog geen jaar.
En als ik dit wist had ik het niet gekocht.

Screenshot_20240415-162137.png


Screenshot_20240415-162056.png
 
Heb nu net gehoord dat mensen die een mail hebben gehad zo genaamd van tomtom , dat het een hoax is, dus niks aan de hand met dat kaarten niet meer werken en je nieuwe tomtom moet kopen, deze info hoorde ik net van facebook tomtom groep,dus niet op de link gaan klikken in die mail denk ik
 
Laatst bewerkt:
Geen idee over een hoax etc
Kom via die mail bij tomtom uit en zie dit dan.
En dan geeft tomtom dit echt wel aan voor mijn rider 550 dus hoax of niet even geen idee ?.


Screenshot_20240415-163718.png
 
Geen idee over een hoax etc
Kom via die mail bij tomtom uit en zie dit dan.
En dan geeft tomtom dit echt wel aan voor mijn rider 550 dus hoax of niet even geen idee ?.


Bekijk bijlage 1996254
dit is nieuwe kaarten in die mail,zou je nieuwe tomtom moeten aan schaffen dat is dus niet waar,volgens mij blijft tomtomn gewone update aan leveren als je hem vorig jaar gekocht hebt,dus je hoeft geen nieuwe te kaarten te kopen,kijk maar welke versie die je er op hebt zitten
 
Op de site van TomTom staat bij de productinfo van de 550 duidelijk dat er gratis updates zijn, dus geen updates kopen!
 
dit is nieuwe kaarten in die mail,zou je nieuwe tomtom moeten aan schaffen dat is dus niet waar,volgens mij blijft tomtomn gewone update aan leveren als je hem vorig jaar gekocht hebt,dus je hoeft geen nieuwe te kaarten te kopen,kijk maar welke versie die je er op hebt zitten
Op de site van TomTom staat bij de productinfo van de 550 duidelijk dat er gratis updates zijn, dus geen updates kopen!
Koop ook geen kaarten en was ik ook niet van plan.
Als er echt een hoax hier over rond gaat is het wel slim tomtom maakt dit kenbaar maar daar vind ik niks over een hoax.
En op facebook zit ik niet
Dat het wel voor verwarring zorgt klopt had ik ook nadat ik de mail gelezen had .
 
Geen idee over een hoax etc
Kom via die mail bij tomtom uit en zie dit dan.
En dan geeft tomtom dit echt wel aan voor mijn rider 550 dus hoax of niet even geen idee ?.


Bekijk bijlage 1996254
Klopt niets van.
Als je nu zelf eens naar de site van tomtom ga, en dan probeert deze pagina te openen, vind je hem dan ook????

regel 1 in de duistere wereld van het internet, klik niet op links in mailtjes.
 
Verwarring compleet, maar 550 bezitters kunnen rustig verder navigeren……. _O-

Ohja, iPhone koppeling bij mij werkt al jaren niet…..heb het ook niet nodig….8-)
 
Vermoed dat dit niet kan , ieder heeft zijn eigen signaal/ connectie .
Bij mij ligt het aan de telefoon, gebruik ik mijn Samsung dan gaat het even goed als ik geluk heb en ik mag als ik ergens stop zo en zo niet mijn verbinding verbreken Tussen deze 2 .
TT en de telefoon moeten constant verbonden zijn , zo niet dan is het ook over en uit dan krijg ik geen connectie meer tussen mijn Samsung en de TT.
Ik heb ook een Motorola van mijn werk en daar totaal geen problemen mee , daarom gebruik ik deze altijd als ik ga motor rijden .
Net mijn TT nog eens proberen te verbinden met mijn telefoon. Ging snel en zonder problemen. Denk toch dat er op de een of andere manier een conflict ontstaat als er twee dezelfde apparaten vlak bij elkaar zijn.
 
Kreeg deze email dacht eerst is nep/spam etc maar zie dat tomtom nu kaart updates verkoopt.
Ik had ook vorig jaar juni een nieuwe tomtom rider 550 gekocht en dacht dat daarbij live time update hoorde.
Nu moet ik opeens kaarten kopen.
Raar gedoe dit.
Betekend dit dan dat mijn rider 550 nu niet meer up to date is dan?.
En zo snel.
Dan ga ik lekker bij waypoint klagen en bij tomtom heb dat ding nog geen jaar.
En als ik dit wist had ik het niet gekocht.

Bekijk bijlage 1996253

Bekijk bijlage 1996252
Ook ik (en ongetwijfeld een hele hoop mensen) heb deze mail gekregen. Zo te zien betreft het een 'nieuw' systeem voor de auto en niet voor de motor. Zoals hierboven vermeld is de TT550 de laatste en meest uitgebreide model voor de motor.

Lekkere blunder weer van TomTom. Zie antwoord welke @Gizzmo ontvangen heeft.
Het zou ook belachelijk zijn als een apparaat van ca. 2 jaar oud dan al zijn einde levensduur heeft bereikt en niet meer compatibel zou zijn met de nieuwste kaartupdates. Gelijk dan ook getest en de kaartupdate is nog gewoon mogelijk en gratis.

Een ding is wel zeker....het duurt niet lang meer voordat die TT550 de deur uitgaat en daar een Garmin Zumo voor in retour komt.
Het enige voordeel wat ik tot nu toe met dat ding heb gehad is dat ik 2x cashback heb ontvangen (1x via de leverancier en 1x van TomTom) bij de aanschaf. Verder heb ik er - tot nu toe - weinig echt van kunnen profiteren door de ellende met de onstabiele verbindingen.
Wat ik gelezen heb is het door de (hardware) onderdelen die ze gebruikt hebben met dit model ook niet meer mogelijk om deze problemen d.m.v. een firmware update op te lossen.
 
Ik zet de app soms wel een overnieuw op mijn telefoon verders bij waypont hebben ze een mooi rubber afdek kapje voor als je motor buiten in de regen staat zonder tomtom
 
Ik heb er zelf nog weinig ervaring mee. Nog maar 1 keer de mogelijkheid benut om zogezegd de kronkelige route te gebruiken en die beviel me wel.
Werkt heel goed behalve grote steden waar hij je dwars doorheen wil sturen….dus met een grote boog omheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan