Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
zitten veel mooie spullen aan :9~ maar dat matzwarte is niets voor mij.
 
heb vandaag eens de topsnelheid uit mijn triple gehaald, 245KM/H. reed de motor los in de begrenzer (10500TR). snap niet goed hoe de rest 258 en 260 uit hun motor halen. :? op welk toerental begrensd een powercomander eigenlijk :?
 
heb vandaag eens de topsnelheid uit mijn triple gehaald, 245KM/H. reed de motor los in de begrenzer (10500TR). snap niet goed hoe de rest 258 en 260 uit hun motor halen. :? op welk toerental begrensd een powercomander eigenlijk :?


Blijkbaar teveel............... :+
 
heb vandaag eens de topsnelheid uit mijn triple gehaald, 245KM/H. reed de motor los in de begrenzer (10500TR). snap niet goed hoe de rest 258 en 260 uit hun motor halen. :? op welk toerental begrensd een powercomander eigenlijk :?

256 op teller 8-)
 
De gaafste:
_MG_1801.JPG



Zeker niet minder:

_MG_1790.JPG


_MG_2050.JPG


_MG_2060.JPG


_MG_2077.JPG


_MG_2093.JPG


_MG_2453.JPG


_MG_2481.JPG


Voor degene die blind is: De foto's komen van Leukopdefoto.nl
 
heb vandaag eens de topsnelheid uit mijn triple gehaald, 245KM/H. reed de motor los in de begrenzer (10500TR). snap niet goed hoe de rest 258 en 260 uit hun motor halen. :? op welk toerental begrensd een powercomander eigenlijk :?

Ik haalde die 258 op de originele Triumphuitlaten en mapping; zonder verhoging van de begrenzer. Zit jij wel in zesde versnelling?..
icon_mrgreen.gif
 
Ik haalde die 258 op de originele Triumphuitlaten en mapping; zonder verhoging van de begrenzer. Zit jij wel in zesde versnelling?..
icon_mrgreen.gif
al zou ik 30pk meer hebben kan ik nog niet harder. motor spurt in no time naar topsnelheid maar op 10500tr is het gewoon gedaan. vermogen genoeg maar weet eigenlijk niet of het normaal is dat het op 10500tr al basta is. lijkt wel ofdat ik met andere verhoudingen zit. heb de motor nieuw gekocht en nog nooit tandwielen veranderd dus daar kan het ook niet aan liggen. mischien mijn snelheidsmeter eens laten ijken. wie weet, mischien loopt die wel achter en rij ik werkelijk 280km/h _O-
 
als je eens het verschil wil weten tussen jou TORS en mijn ARROWS mag je altijd eens op mijn motor rijden of kunnen we de ARROWS even op jouw motor monteren. op een klein half uurtje staan ze er op. ;) moet ze wel naderhand teruggeven natuurlijk _O-

Dat kan ik je niet aandoen :) BA., maar bedankt voor het aanbod.

BTW, iemand het origineel Triumph alarm op zijn S3 geplaatst?? Werkt dat naar behoren ttz is het betrouwbaar/gevoelig, zuigt het de accu niet leeg....
 
Dat kan ik je niet aandoen :) BA., maar bedankt voor het aanbod.

BTW, iemand het origineel Triumph alarm op zijn S3 geplaatst?? Werkt dat naar behoren ttz is het betrouwbaar/gevoelig, zuigt het de accu niet leeg....
bij aankoop gelijk; geen probleem maar als je niet vaak rijdt raden ze een drupplelader wel aan!
 
Ik heb ook het Triumph alarm (Datatool), maar ik vind het irritant dat het alarm vanzelf opspringt. Als je bv gaat tanken dan moet je telkens weer dat kastje boven halen :( Voor de rest geen problemen ondervonden, maar ik gebruik wel een druppellader.
 
al zou ik 30pk meer hebben kan ik nog niet harder. motor spurt in no time naar topsnelheid maar op 10500tr is het gewoon gedaan. vermogen genoeg maar weet eigenlijk niet of het normaal is dat het op 10500tr al basta is. lijkt wel ofdat ik met andere verhoudingen zit. heb de motor nieuw gekocht en nog nooit tandwielen veranderd dus daar kan het ook niet aan liggen. mischien mijn snelheidsmeter eens laten ijken. wie weet, mischien loopt die wel achter en rij ik werkelijk 280km/h _O-

Ik wou maar zeggen dat er geen truken van de foor zijn gebruikt om die topsnelheid te halen. Geen toerentalverhoging, etc. Alles origineel.
Bij mij grijpt de begrenzer dus ook op 10500 in -meen zelfs vroeger. Het is een driecilinder (sowieso al lagere toeren dan een vier-in-lijn) die op koppel getuned is i.p.v. topvermogen dus geen hete nokkenassen, titanium kleppen, e.d. om racy toerentallen te halen.
Enfin, topsnelheid is sowieso niet belangrijk op een naked.
 
Zelf heb ik een Acumen, mooi geintegreerde (wel van blik B| ) sleutel.

Weinig storingen......................(ms vochtgevoelig, maar dat kan ook ergens aan liggen, vandaar dat ik zeg weinig storingen)

Wel moet je na ca. 3 weken een druppellader aan de fiets zetten, want anders heeft de accu te weinig sap voor het starten.

Vraag is ook of ik deze een volgende keer weer zou nemen???? NEE

Heb ander merk gehad, kan zo ff niet op de naam komen (zwart met groen) en die beviel een stuk beter.
 
al zou ik 30pk meer hebben kan ik nog niet harder. motor spurt in no time naar topsnelheid maar op 10500tr is het gewoon gedaan. vermogen genoeg maar weet eigenlijk niet of het normaal is dat het op 10500tr al basta is. lijkt wel ofdat ik met andere verhoudingen zit. heb de motor nieuw gekocht en nog nooit tandwielen veranderd dus daar kan het ook niet aan liggen. mischien mijn snelheidsmeter eens laten ijken. wie weet, mischien loopt die wel achter en rij ik werkelijk 280km/h _O-

De toerentellers van de Triumph Speed Triples wijzen fors teveel aan. Bij mijn 2006 S3 bleek vorig jaar op de bank bij Ruud Fredriks dat de begrenzer standaard bij 9400 echte omw/min. ingrijpt. De teller wees toen al ver boven de 10.000 aan!
Overigens is met het TuneBoy systeem de begrenzer daarna 400 toeren hoger gezet. Begrijp ik het goed dat je een Powercommander op je S3 hebt? Beetje zonde, met TuneBoy heb je véél meer mogelijkheden..........
 
@dré pistolet:weet wel dat topsnelheid voor een naked niet belangrijk is. ik was gewoon nieuwschierig hoe die andere aan zo een hoge topnelheid geraakte. zat in mijn hoofd met die begrenzing op 10500tr. wist niet of dat normaal was maar blijkbaar is dat wel zo. ben er nu uit. @cornelisII:heb zelf geen powercomander maar dacht misschien dat iemand anders dat had en op welk toerental die dan wel begrenzde. maar zoals gezegd, topsnelheid is bij een naked maar bijzaak. ;)
 
Allez, voor het goede doel heb ik het gas net nog eens volledig opengeschroefd. Volgens mij zit je wel degelijk in 5e, dan zit je idd aan 245 in de begrenzer te harken. Het is dat ofwel een kilootje of 30 afvallen.. :+
 
Klopt. *D

Die beviel mij een stuk beter, liever voor de accu en was iig niet vochtgevoelig.

Ik heb een origineel alarm, een datatool. Maar éénmaal gehad dat ik het te snel na afstappen had opgezet, en datn ging het af na 30 seconden. Natrillen ofzo ? Voor de rest nog nooit problemen gehad. Mooi geïntegreerde sleutel, niks bakje *O*
 
Ik heb een origineel alarm, een datatool. Maar éénmaal gehad dat ik het te snel na afstappen had opgezet, en datn ging het af na 30 seconden. Natrillen ofzo ? Voor de rest nog nooit problemen gehad. Mooi geïntegreerde sleutel, niks bakje *O*


Mmmhhh, moet ik een volgende keer maar eens naar kijken, ligt natuurlijk ook aan de prijs.
Als ie net zo duur is als een spy-ball, dan kijk ik wel ff.............................maar dan moet ik eerst deze verkopen en daar zit nog een complete S3 aan vast. :+




Btw, wat bedoel je met bakje? :?
 
De toerentellers van de Triumph Speed Triples wijzen fors teveel aan. Bij mijn 2006 S3 bleek vorig jaar op de bank bij Ruud Fredriks dat de begrenzer standaard bij 9400 echte omw/min. ingrijpt. De teller wees toen al ver boven de 10.000 aan!
Overigens is met het TuneBoy systeem de begrenzer daarna 400 toeren hoger gezet. Begrijp ik het goed dat je een Powercommander op je S3 hebt? Beetje zonde, met TuneBoy heb je véél meer mogelijkheden..........

bruikbare info :P
waar heb je de tuneboy laten monteren en afstellen? heb je een prijs indicatie ?
nu laat je je software zeker niet meer updaten bij de dealer?
kan ik met de tuneboy zelf de standaard map terug zetten ivm met plaatsing orginele dempers op vakantie?
 
Laatst bewerkt:
Als IT'er verschiet ik er zelf van hoe het mogelijk is dat software het complete gedrag van van je moto bepaalt... Dit is natuurlijk met alles zo, maar voor een moto vind ik dit toch wel heel bijzonder ...

heb de mijne gister opgehaald van een beurt.
ook met nieuwe software, is gelijk een andere motor.
mijne was wat zenuwachtig tussen de 3500-4500 toeren, nu helemaal weg.
klappen uit de uitlaat, ook weg.
je rijd hem nu zo de begrenzing in O-) :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan