Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
bruikbare info :P
waar heb je de tuneboy laten monteren en afstellen? heb je een prijs indicatie ?
nu laat je je software zeker niet meer updaten bij de dealer?
kan ik met de tuneboy zelf de standaard map terug zetten ivm met plaatsing orginele dempers op vakantie?

Ben onlangs met 2007 s3 bij Ruud Fredriks in Goes geweest. Na tuneboy en diverse runs van 124 pk naar 132 pk en 105 nm naar 109 nm. Mengselverhouding van 14 naar 13 teruggebracht vanaf 4.000 toeren. Wel nieuwe (enkele) uitlaat op laten zetten DaVinci gp style specifiek 2007 model ivm met sonde. Bespaart dacht ik 7 kilo. Kosten uitlaat €570 en tunen kost standaard €300. Gasrespons vele malen gretiger en door herijken ontstekingsmomenten is de machine veel voorspelbaarder geworden. Toeren tot 9.900 opgerekt ipv 9250 en de lambda sonde uitgezet.
 
Ben onlangs met 2007 s3 bij Ruud Fredriks in Goes geweest. Na tuneboy en diverse runs van 124 pk naar 132 pk en 105 nm naar 109 nm. Mengselverhouding van 14 naar 13 teruggebracht vanaf 4.000 toeren. Wel nieuwe (enkele) uitlaat op laten zetten DaVinci gp style specifiek 2007 model ivm met sonde. Bespaart dacht ik 7 kilo. Kosten uitlaat €570 en tunen kost standaard €300. Gasrespons vele malen gretiger en door herijken ontstekingsmomenten is de machine veel voorspelbaarder geworden. Toeren tot 9.900 opgerekt ipv 9250 en de lambda sonde uitgezet.



PICCIEEEEEEEE :9~
 
Ben onlangs met 2007 s3 bij Ruud Fredriks in Goes geweest. Na tuneboy en diverse runs van 124 pk naar 132 pk en 105 nm naar 109 nm. Mengselverhouding van 14 naar 13 teruggebracht vanaf 4.000 toeren. Wel nieuwe (enkele) uitlaat op laten zetten DaVinci gp style specifiek 2007 model ivm met sonde. Bespaart dacht ik 7 kilo. Kosten uitlaat €570 en tunen kost standaard €300. Gasrespons vele malen gretiger en door herijken ontstekingsmomenten is de machine veel voorspelbaarder geworden. Toeren tot 9.900 opgerekt ipv 9250 en de lambda sonde uitgezet.

thanks, klinkt goed ...
 
Losse zender. Nieuwe datatool heeft de zender aan de sleutel zitten.

Hm, ik heb het vorig jaar net voor de winter laten plaatsen en ik heb nog zo'n afstandsbediening. Niet echt handig omdat het alarm na 1 min automatisch opspringt. Dus als je gaat tanken dan moet je steeds weer die afstandsbediening boven halen :(
 
Hm, ik heb het vorig jaar net voor de winter laten plaatsen en ik heb nog zo'n afstandsbediening. Niet echt handig omdat het alarm na 1 min automatisch opspringt. Dus als je gaat tanken dan moet je steeds weer die afstandsbediening boven halen :(


Had bij de Spy-ball ook zo'n losse zender, maar die had ik aan de sleutel vast gemaakt met een ty-rap. ;)
 
Hm, ik heb het vorig jaar net voor de winter laten plaatsen en ik heb nog zo'n afstandsbediening. Niet echt handig omdat het alarm na 1 min automatisch opspringt. Dus als je gaat tanken dan moet je steeds weer die afstandsbediening boven halen :(
jas moet toch open voor mij geld..... ;) ;) ;)


alles positief bekijken als je op een Speed Triple rijdt :] :] :] :]
 
PICCIEEEEEEEE :9~~
full
 
Allez, voor het goede doel heb ik het gas net nog eens volledig opengeschroefd. Volgens mij zit je wel degelijk in 5e, dan zit je idd aan 245 in de begrenzer te harken. Het is dat ofwel een kilootje of 30 afvallen.. :+
ik moet zeker geen 30kg afvallen :N . wat ik wel moet doen is de motor in 6zetten O-) . je had gelijk, zat in 5de. vandaag nog eens geprobeerd en had al 255km/h maar kon nog wat sneller maar had geen vrije baan. ik hoor jullie allemaal al denken "wat een uil", wel dan hebben jullie gelijk ook nog :9 .ben vandaag ook naar mijn dealer geweest i.v.m. slecht starten. laatste nieuwe soft was binnen van gisteren maar was nog niet geladen in het diagnosetoestel. zal voor morgen zijn. ben benieuwd of het startprobleem dan opgelost is :9 6DE :+ :+ :+ :+ :+
 
ik moet zeker geen 30kg afvallen :N . wat ik wel moet doen is de motor in 6zetten O-) . je had gelijk, zat in 5de. vandaag nog eens geprobeerd en had al 255km/h maar kon nog wat sneller maar had geen vrije baan. ik hoor jullie allemaal al denken "wat een uil", wel dan hebben jullie gelijk ook nog :9 .ben vandaag ook naar mijn dealer geweest i.v.m. slecht starten. laatste nieuwe soft was binnen van gisteren maar was nog niet geladen in het diagnosetoestel. zal voor morgen zijn. ben benieuwd of het startprobleem dan opgelost is :9 6DE :+ :+ :+ :+ :+


Worden er vaak nieuwe mappings bij Triumph aangemaakt ttz loont het de moeite ook wanneer je geen problemen hebt....?

En heeft iemand al de S3 bj 2007 kunnen rijden...merk je wat van de nieuwe ecu tov model 05/06?
 
loont het de moeite ook wanneer er geen problemen zijn ? weet het eigenlijk niet, had met de "oude soft" geen startproblemen en nu wel. maar deze moest erop voor de open uitlaten.
 
Loont absoluut de moeite. Ik voelde al serieus verschil in het middengebied op de arrows tussen de mapping voor de gewone uitlaten en de open uitlaten. Met de volgende mapping was het middengebied zowaar nog beter gepeperd, alleen dat startprobleempje.
 
na het monteren van de mad-docter achterlichtunit is het mij duidelijk.
het wordt een enkelzijdige demper ipv 2 high mounts.
misschien kan ik hier iemand blij maken met een bos adapterset voor de speed triple.
11a21jw9.jpg

104a1ik6.jpg

aan te sluiten op de orginele bochten, ipv 2x 35mm lopen er nu 2x 51mm buizen.
met aansluiting voor de lambda sonde.

richtprijs 150 euro
 
Gisteravond Pina's rempedaal opgehaald. Morgen monteren en kijken of alles dan goed is. Vandaag me pc weer opgehaald. Vanavond behoorlijk feest dus als ik morgen niet al te brak ben ff de crash monteren.


Pina, nogmaals bedankt.
 
Iemand geïnteresseerd in een 'Triomf Snelheid Verdriedubbelt' voor maar 3.500 euro? Veel luider dan de 'stilte van de aandelenfabriek'. En met Torfs uitlaten: Torfs zijn nu eenmaal de Triomf van Wegdempers.
En de motor 'tjirpt' dan nog eens ook... Man, wat zijn vertaalcomputers grappig!

http://www.2dehands.be/2007-triumph-speed-triple-27128416.html?afdeling=moto&rubriek=motor&start=60

_O- _O- _O-


Mooi bod ook van Spooi. :+ ....................tenminste iemand die weet wat een oplichter is. B|
 
proficiat, was er bijna ingetrapt totdat ik mijn eigen zag staan in de koplampen ;) _O-
 
Hoe zijn jullie te spreken over de remmerij van de S3 :? Als ik een tijdje ermee gereden heb ben ik er wel aan gewend. Maar als ik net van de Blade afkom, vind ik ze sponzig en moet je echt door knijpen voordat er echt wat gebeurd -O- Zittten ook al stalen remleidingen op, dus daar kan het niet aan liggen. Originele blokken zitten er ook nog op. Tips iemand :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan