Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb na de ellende die bij mijn V4 geconstateerd werd bij de 20.000km beurt en het lezen van nog veel van dit soortgelijke verhalen op o.a. internet heb ik geen vertrouwen meer in de V4 van Aprilia. Ook kan ik het ook meer betalen, mijn spaarpot is nu leeg.
Vind het erg jammer, de V4 rijd echt super, maar dit soort zaken na 20.000 km, samen met de opstelling van Piagio betreffende garantie :? |( ben ik er klaar mee.
Heb de V4 nu dus maar ingeruild voor een betrouwbare twin. Hierbij even een beetje wazige foto', betere foto's volgen.

[afbeelding]

Deze tuono stond ook bij Roké of niet? zag hem staan op hun site.

Ik ga vd week kijken bij een tuono uit 2006. Eens kijken of dat wat word :Y
 
Gehad
2012 Tuono V4 1000 32000 probleemloze km-ters (motorisch)
2015 Tuono V4 1100 33000 probleemloze km-ters (motorisch)
2017 Tuono V4 1100 Factory 3000 probleemloze km-ters (motorisch)

just my 2 cents
 
Heb na de ellende die bij mijn V4 geconstateerd werd bij de 20.000km beurt en het lezen van nog veel van dit soortgelijke verhalen op o.a. internet heb ik geen vertrouwen meer in de V4 van Aprilia. Ook kan ik het ook meer betalen, mijn spaarpot is nu leeg.
Vind het erg jammer, de V4 rijd echt super, maar dit soort zaken na 20.000 km, samen met de opstelling van Piagio betreffende garantie :? |( ben ik er klaar mee.
Heb de V4 nu dus maar ingeruild voor een betrouwbare twin. Hierbij even een beetje wazige foto', betere foto's volgen.

[afbeelding]

Ik heb in 2012 een nieuwe V4 APRC gekocht en ruim 40.000 probleemloze kilometers mee gereden.
 
Gehad
2012 Tuono V4 1000 32000 probleemloze km-ters (motorisch)
2015 Tuono V4 1100 33000 probleemloze km-ters (motorisch)
2017 Tuono V4 1100 Factory 3000 probleemloze km-ters (motorisch)

just my 2 cents

Ik heb in 2012 een nieuwe V4 APRC gekocht en ruim 40.000 probleemloze kilometers mee gereden.

Tjaa ik schrijf ook, dat ik hoop dat ik de uitzondering ben.

Goed dat jullie laten horen dat het dus ook anders kan.
 
Laatst bewerkt:
De mate waarin bikes gekocht en verkocht worden is toch van 0 tot 35/40k op de teller. Niet gefundeerd ofzo, maar wel de standen die welke je op de verkopende sites ziet staan.

Vanuit mijn omgeving zijn de verhalen die passen bij de 15/20k, tja kleppen stellen grote beurt. De verhalen vanaf 35/40k, tja dan koop je hem om op te rijden.

Ik zou zeggen kom maar op met de leuke en goede verhalen voor de tuono's!
Nu 3 gehad allemaal gekocht rond de 15k op de teller. 2005/2006/2009. Waarbij de 2nd gens nu 3x (met afgelopen maand en staat helaas nog bij de dealert) een opgefikte dynamo hebben gehad.
Naast dat nu 50/60k aan pure fun kilometers gehad.

V4? Ik kan maar weinig slechte verhalen vinden, alleen dat je echt strikt moet houden aan klep stellen en evt sneller ivm sportief(circuit) gebruik van de bike.
Ook het juiste gebruik van olie kan best invloed hebben op het v4 blok. Maar naast dit? Geen horror verhalen, of anders dan je gewend bent bij de v-twin.

Hierboven al 2 ervaringen met ruim aantal kilometers om geen zorgen te maken :)
 
Gehad
2012 Tuono V4 1000 32000 probleemloze km-ters (motorisch)
2015 Tuono V4 1100 33000 probleemloze km-ters (motorisch)
2017 Tuono V4 1100 Factory 3000 probleemloze km-ters (motorisch)

just my 2 cents


Mooi lijstje en echt een liefhebber van een super goed sturende motor.
 
Klopt, maar alleen van Tuono's :+

Owww. Had net speciaal mijn borat slip aangedaan :/


Betere heb ik op het moment niet :N
DSC_0012.jpg
 
Tuono V2 1e gen 2004 15000Km geen problemen
Tuono V2 2e gen 2006 15000Km geen problemen
Tuono V2 2e gen 2007- 80000Km 2x Dynamo en nu al 40000Km een 370 Watt er in
 
Tuono V2 1ste gen: vanaf 2014 20000 bijna* probleemloze kms. Kleppen pas gecontroleerd bij 50k.

* bijna omdat het starten niet goed ging eerste jaar. Bleek te liggen aan een slechte (nieuwe) accu. Met een knappe accu erin altijd starten. Toevallig gisteren de dashboard lampjes vervangen, was al een tijdje 1 defect . . .
 
Tuono V2 1e gen 2004 15000Km geen problemen
Tuono V2 2e gen 2006 15000Km geen problemen
Tuono V2 2e gen 2007- 80000Km 2x Dynamo en nu al 40000Km een 370 Watt er in
Heren, graag lezen, de discussie gaat over de betrouwbaarheid van de V4
 
Laatst bewerkt:
Vrees dat jij een pechgeval bent. Hier ook een 2014 die nu voor de grote beurt bij een dealer staat. Gisteren gebeld, alles in orde en alleen de standaard slijtage onderdelen moeten vervangen worden. Ik heb meerdere dealers gevraagd en eigenlijk zeggen ze allemaal dat de latere generaties v4 blokken als betrouwbaar te boek staan.
 
Vrees dat jij een pechgeval bent. Hier ook een 2014 die nu voor de grote beurt bij een dealer staat. Gisteren gebeld, alles in orde en alleen de standaard slijtage onderdelen moeten vervangen worden. Ik heb meerdere dealers gevraagd en eigenlijk zeggen ze allemaal dat de latere generaties v4 blokken als betrouwbaar te boek staan.
Ik hoop voor jullie dat ik gewoon pech had '( laten we het daarop maar houden, als er toch nog mensen met problemen komen hoor ik het graag, wat mij betreft, weer on topic over de leuken dingen van onze Tuono's .


BTB, Standaard slijtage onderdelen, klink goed, neem aan dat je dan remmen / banden / ketting en tandwielen bedoeld en geen nokenasgeleiders en kettingen etc ;) .
 
Laatst bewerkt:
BTB, Standaard slijtage onderdelen, klink goed, neem aan dat je dan remmen / banden / ketting en tandwielen bedoeld en geen nokenasgeleiders en kettingen etc ;) .
Dat waren de woorden van de dealer. Heb nog geen compleet overzicht gezien maar idd, nieuwe ketting/tandwiel en voorwiel. Remblokken waren nog wel goed voor een paar duizend kilometer maar wil deze zomer nog een weekje Alpen doen dus preventief laten vervangen. Kleppen moesten wel gesteld worden.

Rij wel met een map op maat (Biggelaar) en vervang de olie/filter iedere 5k. Geen idee of dat invloed heeft.
 
Ik heb een vraagje wat betreft de tandwielen.

Ik wil graag een 15tands voor of 44 tands achter plaatsen omdat de motor wat bokkig kan lopen soms..

Nu staat de spanner iets naar achteren ten opzichte van het midden, moet ik de kettinglengte dan aanpassen of kan het gewoon geplaatst worden?

Aangezien ik graag wil kijken of het uberhaubt verbetering geeft is het niet de wens de ketting al aan te moeten passen, voor het geval ik het 16 tands tandwiel terug zou willen plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan