Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraagje wat betreft de tandwielen.

Ik wil graag een 15tands voor of 44 tands achter plaatsen omdat de motor wat bokkig kan lopen soms..

Nu staat de spanner iets naar achteren ten opzichte van het midden, moet ik de kettinglengte dan aanpassen of kan het gewoon geplaatst worden?

Aangezien ik graag wil kijken of het uberhaubt verbetering geeft is het niet de wens de ketting al aan te moeten passen, voor het geval ik het 16 tands tandwiel terug zou willen plaatsen
Hangt volgens mij ook van je bandenmaat af. Bij een 190 loop je de kans dat de kettingspanner nog wel ruimte heeft, maar je wiel niet genoeg naar voren kan omdat hij aan de binnenkant tegen de achterbrug aanloopt.
Heb zelf op mijn RSV1000 (technisch gelijk aan de Tuono twin) met een 43 tands gereden, dit paste bij mij met de standaard ketting lengte.
 
Dankje voor je antwoord,

bij het plaatsen van een kleiner tandwiel voor wordt de ketting in principe 'langer' waardoor ik dus twijfel of ik nog genoeg spanmogelijkheid ga hebben..

Ik zal vanavond eens kijken hoever ik naar voren kan zodat ik eventueel voor het 43 tands tandwiel zou kunnen gaan
 
Dankje voor je antwoord,

bij het plaatsen van een kleiner tandwiel voor wordt de ketting in principe 'langer' waardoor ik dus twijfel of ik nog genoeg spanmogelijkheid ga hebben..

Ik zal vanavond eens kijken hoever ik naar voren kan zodat ik eventueel voor het 43 tands tandwiel zou kunnen gaan
Voor van 16 naar 15, kan bijna altijd, tenzij je ketting al behoorlijk versleten is er nu al extra lang is. 1 tand minder is dus (ongeveer) 1/2 schakel lengte meer naar achter. Als je nu halverwege staat, is die ruimte er.
 
[...]


netjes! over die 370watt dynamo, waar heb je die gekocht? via af1 forum?~[/quote]

Origineel Aprilia (coulance), vanaf halverwege 2008 werden Tuono`s met 370Watt ipv. 550Watt afgeleverd is al heel veel over geschreven.
 
Heeft er nog iemand een koelvloeistoftankje liggen, paar kleine lekjes...... :/
full
 
Laatst bewerkt:
Precies op een naadje helaas. Provisorisch gefixed, ik gooi er liever een goede onder. Alleen het tankje is prima, kapje is natuurlijk nog okay!

2
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het infuusje gemonteerd, moet zeggen dat het een kwalitatief mooi setje is. Nu maar hopen dat het dynamoprobleem verminderd. Een ander vliegwiel is gewoon te prijzig.

full
 
Vandaag het infuusje gemonteerd, moet zeggen dat het een kwalitatief mooi setje is. Nu maar hopen dat het dynamoprobleem verminderd. Een ander vliegwiel is gewoon te prijzig.

[afbeelding]
Die van mij is ook onderweg... :)

Nieuwe aanwinst gisteren opgehaald.

full


Teven een aantal zaken te koop.

-Bagstertankhoes blauw wit(nieuwprijs ca € 110,--)
-K&N filter, nieuw en ongebruikt type AL-1004 voor Gen 2 Tuono en RSV(nieuwprijs ca € 65,--)
-RVS gepolijste radiator- en oliekoeler bescherming (nieuwprijs ca € 120,--)

Voor biedingen, info of meer fotos; borsmit ad gmail punt com of stuur een pb
 
Laatst bewerkt:
Die van mij is ook onderweg... :)

Nieuwe aanwinst gisteren opgehaald.

[afbeelding]

Teven een aantal zaken te koop.

-Bagstertankhoes blauw wit(nieuwprijs ca € 110,--)
-K&N filter, nieuw en ongebruikt type AL-1004 voor Gen 2 Tuono en RSV(nieuwprijs ca € 65,--)
-RVS gepolijste radiator- en oliekoeler bescherming (nieuwprijs ca € 120,--)

Voor biedingen, info of meer fotos; borsmit ad gmail punt com of stuur een pb

Hoe is deze kleur in real life?? Heb nog een aanbod gekregen maar weet niet zo goed of ik de kleur wel zo mooi vind
 
Nog iemand belang bij een zwarte en in nieuwstaat verkerende Bagster hoes voor een oertuono? 60 tientjes vraag ik er voor. Bleek, ondanks duidelijk vragen, thuis niet op mijn 2000 model te passen maar 2001 en verder. En dus ook oertuono
 
Hoe is deze kleur in real life?? Heb nog een aanbod gekregen maar weet niet zo goed of ik de kleur wel zo mooi vind
Weet niet precies wat je bedoeld? Kleur van de Bagster tankhoes? Die is iets minder vel / glimmend als de orginele lak.
Maar ik denk dat de foto dat ook al weer geeft.
 
Ben op zoek naar de ophang brackets van de de bellypan, links en recht. Voor een Oer. Iemand deze liggen?

Bij de dealer zijn ze niet leverbaar / backorder.
 
Over betrouwbaarheid van de V4 gesproken; had vandaag een raar probleem. Ik start de motor en rijd weg en merk dat de motor wat raar rijdt (voelde als inhouden) maar goed, dat is vaker en is dan de automatische choke. Ongeveer 10 min. gereden, niets aan de hand tot opeens ik voor een stoplicht moet stoppen en de motor stationair op ~3500 toeren blijft hangen en ook niet erg stabiel (+-400 toeren beiden kanten op). Eerdere stoplichten was er niets aan de hand. Nou ja goed, stukje doorgereden en probleem ging niet weg. Was nog wel gevaarlijk ook, want de koppeling iets te hard op laten komen was wel erg hard op het gas. Even stoppen, motor uit, contact uit, even wachten, weer starten, probleem bestaat nog. Inmiddels een dik half uur gereden, en probleem ging niet weg. Naar huis gereden, gaskabels gecontroleerd, niets raars te zien. De speling er af gehaald, maar geen verschil.

Verdomme... Laptop er aan met GuzziDiag, o.a. idle control en wat andere waardes bekeken die volgens internet het probleem zouden kunnen zijn, allemaal OK. Ook lastsensor (TPS) waarden waren allemaal goed en ook de motortemperatuur waarden (blijkbaar gebruikt door de choke). Ook geen foutmeldingen uit te lezen. Toch maar throttle en handle learning opnieuw gedaan. Daarna gestart, motor was koud, en op temperatuur zakte deze netjes terug naar ~1500 RPM. Een uur gereden zonder problemen, uit en aan gezet en alles, dus probleem lijkt opgelost.

Het kan tussen de oren zetten, maar ik heb ook het idee dat de motor daarna makkelijker op het achterwiel ging en dat de motor beter loopt op lage toeren. Grote probleem waar ik mee zit; ik weet nou nog niet wat het probleem geweest is en waardoor het gekomen is. Ik weet dat de lastsensor een zwak punt is van de V4's, dus misschien dat die de geest aan het geven is. Ik heb de motor de rit er voor nog wel gewassen (en daarna hooguit een paar minuten naar huis gereden), dus vocht kan ook het probleem geweest zijn. Wat wel raar is dat er tussen het wassen en de volgende rit een week gezeten heeft.

Iemand een vergelijkbaar iets meegemaakt of enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Edit: inmiddels denk ik zelf dat het aannemelijk is dat de throttle body reset/learning het probleem opgelost heeft. Als de gaskleppen niet goed sluiten omdat ze verlopen kan de motor blijkbaar harder stationair draaien. Dit zou ook verklaren dat de motor nu beter lijkt te lopen in de lage toeren. Vraag blijft waarom dit opeens nodig geweest is; de motor is 2 maanden terug nog voor onderhoud geweest bij Roke en daar hebben ze de gasklephuizen schoon gemaakt (onderdeel van de grote beurt, ik had geen problemen).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de tuono naar m'n werk geweest met een evo titanium uitlaat (grote tuit)
Kanonne wat een geluid, :9~ toch maar een db killer te pas maken.
full
 
Het plaatsen van een ander luchtfilter is dat echt nodig bij de oer? Na montage van andere uitlaat bedoel ik...of is dat alleen n mooi verkooppraatje?
 
meer inlaat geluid met k&n *D
maar onder aan de streep niets, gewoon lekker het standaard filter erin mits je >50 euries wilt uitgeven uiteraard
 
Over betrouwbaarheid van de V4 gesproken; had vandaag een raar probleem. Ik start de motor en rijd weg en merk dat de motor wat raar rijdt (voelde als inhouden) maar goed, dat is vaker en is dan de automatische choke. Ongeveer 10 min. gereden, niets aan de hand tot opeens ik voor een stoplicht moet stoppen en de motor stationair op ~3500 toeren blijft hangen en ook niet erg stabiel (+-400 toeren beiden kanten op). Eerdere stoplichten was er niets aan de hand. Nou ja goed, stukje doorgereden en probleem ging niet weg. Was nog wel gevaarlijk ook, want de koppeling iets te hard op laten komen was wel erg hard op het gas. Even stoppen, motor uit, contact uit, even wachten, weer starten, probleem bestaat nog. Inmiddels een dik half uur gereden, en probleem ging niet weg. Naar huis gereden, gaskabels gecontroleerd, niets raars te zien. De speling er af gehaald, maar geen verschil.

Verdomme... Laptop er aan met GuzziDiag, o.a. idle control en wat andere waardes bekeken die volgens internet het probleem zouden kunnen zijn, allemaal OK. Ook lastsensor (TPS) waarden waren allemaal goed en ook de motortemperatuur waarden (blijkbaar gebruikt door de choke). Ook geen foutmeldingen uit te lezen. Toch maar throttle en handle learning opnieuw gedaan. Daarna gestart, motor was koud, en op temperatuur zakte deze netjes terug naar ~1500 RPM. Een uur gereden zonder problemen, uit en aan gezet en alles, dus probleem lijkt opgelost.

Het kan tussen de oren zetten, maar ik heb ook het idee dat de motor daarna makkelijker op het achterwiel ging en dat de motor beter loopt op lage toeren. Grote probleem waar ik mee zit; ik weet nou nog niet wat het probleem geweest is en waardoor het gekomen is. Ik weet dat de lastsensor een zwak punt is van de V4's, dus misschien dat die de geest aan het geven is. Ik heb de motor de rit er voor nog wel gewassen (en daarna hooguit een paar minuten naar huis gereden), dus vocht kan ook het probleem geweest zijn. Wat wel raar is dat er tussen het wassen en de volgende rit een week gezeten heeft.

Iemand een vergelijkbaar iets meegemaakt of enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Edit: inmiddels denk ik zelf dat het aannemelijk is dat de throttle body reset/learning het probleem opgelost heeft. Als de gaskleppen niet goed sluiten omdat ze verlopen kan de motor blijkbaar harder stationair draaien. Dit zou ook verklaren dat de motor nu beter lijkt te lopen in de lage toeren. Vraag blijft waarom dit opeens nodig geweest is; de motor is 2 maanden terug nog voor onderhoud geweest bij Roke en daar hebben ze de gasklephuizen schoon gemaakt (onderdeel van de grote beurt, ik had geen problemen).
Nog nooit mee gemaakt maar je oplossing klinkt logisch en lijkt ook te werken. Misschien dat ze bij Roke iets niet goed hebben gedaan toen ze aan het gaskleppenguis hebben gezeten? Alleen heelt vreemde eraan is dat het probleem veel later pas gekomen is! Dus ja vocht kan het ook zijn geweest!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan