USB aansluiting + 12v socket

waarten

Rookie
4 mei 2011
20
0
goedenavond,

ik ben van plan om een 12v socket (sigarettenaansteker) op mijn motor te monteren en daarnaast nog een aparte usb female adaptor (alleen voor opladen). Ik vraag mij af hoe ik dit het beste kan aansluiten: accu -> zekering -> splitsen naar usb en socket of accu -> zekering -> usb en accu -> zekering -> socket?
En welke onderdelen heb ik hiervoor nodig (wat voor zekering, nog een aparte kabel voor vanaf zekering naar usb)?
 
Je kan die op 1 relais aansluiten, maar inderdaad best je voedingskabel naar ‘t relais zekeren.
Als er iets mis moest zijn met je relais of dergelijke, ben je dan wel meteen alles kwijt. Tegenover als je met een afzonderlijk relais werkt dat je één van beide kan behouden onderweg.
Wat jou ‘t gemakkelijkste lijkt om te nemen als stuurstroom voor je spoel, neem je dan maar.
Er wel op lettende dat het een stuurstroom is na contact. ;)
Thanx!! Ik ga maar eens een relaistje halen en een beetje knutselen :)
 
Ik wil mijn tomtom graag opladen tijdens het rijden, nou rijd ik overwegend met mooi weer en wil dus geen ingewikkelde waterdichte constructies maar gewoon simpel direct op m'n accu ( met zekering ).

Ik heb een TomTom Urband Rider daar heb ik een usb kabel bij voor het opladen. Ik wil er graag een glaszekering tussen ( makkelijk aan te komen ) of hoeft dat niet met een dergelijk systeem:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...t-beschermkap-1-A-Kabel-met-USB-A-aansluiting

tips? wil het allemaal niet te moeilijk maken het liefst gewoon direct op de accu polen. :?
 
zoals raf 1220 linkt werkt bij mij direct vanaf de accu al jaren prima puur voor de TomTom, maar is ook handig voor evt een compressor`tje o.i.d.
nooit enig probleem als je dit alleen voor niet al te zware vermogens vermogens gebruikt.
bovendien blijft het geheel zo ook lekker compact.
als het makkelijker voor je is ga dan even langs motorzoom, hebben beiden gewoon klaar liggen.

succes SoSo
 
Ik wil zelf ook een 12v aansluiting op mijn motor zetten. maar wil dit direct op de accu aansluiten, is hiervoor een zekering echt nodig of kan hij gewoon rechtstreeks op de accu? ik gebruik het alleen voor navigatie op mijn telefoon iPhone dus er word niet heel veel van gevraagd.
 
Ik wil zelf ook een 12v aansluiting op mijn motor zetten. maar wil dit direct op de accu aansluiten, is hiervoor een zekering echt nodig of kan hij gewoon rechtstreeks op de accu? ik gebruik het alleen voor navigatie op mijn telefoon iPhone dus er word niet heel veel van gevraagd.
Als je zo'n ding kant en klaar bestelt zit er vaak een zekering tussen gebouwd.
Heb zelf zo'n optimate usb ding
 
ik heb er een zekeringetje tussen gezet. alles aangesloten maar nu heb ik een heel raar probleem. ik heb een usb verloop erin zitten, en het lampje hiervan brand gewoon, maar als ik mijn tomtom of telefoon erop aansluit laad deze niet op.. waar kan dit aan liggen?
 
ik heb er een zekeringetje tussen gezet. alles aangesloten maar nu heb ik een heel raar probleem. ik heb een usb verloop erin zitten, en het lampje hiervan brand gewoon, maar als ik mijn tomtom of telefoon erop aansluit laad deze niet op.. waar kan dit aan liggen?

spanning gemeten? anders ff testen met iets anders waar een auto lader bij zit. misschien is dat usb verloopje niet goed.

gokje.

gr mathijs
 
ik heb er een zekeringetje tussen gezet. alles aangesloten maar nu heb ik een heel raar probleem. ik heb een usb verloop erin zitten, en het lampje hiervan brand gewoon, maar als ik mijn tomtom of telefoon erop aansluit laad deze niet op.. waar kan dit aan liggen?
De goedkope USB aansluitingen toppen het vermogen teveel af.
De goeie leveren 2,1A Daar kan je wel een I-ding of telefoon mee laden. Helaas kosten die minimaal 15 euro.
 
Ik heb geen spanningsmeter. Maar met het usb verloopje is niks mis. Ik heb zon usb bureau lampje erop gezet en die doet het.. Alleen alles wat meer stroom vraagt lijkt gewoon niet op te laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan