Verbouw RD350 31K tot Kenny R. replica (hoop ik)

Gaat ik volgen!
Leuk om te zien zelf ook zo'n RD350 gehad zijn inderdaad leuke fietsen.
Succes verder ziet er tot zover in ieder geval erg goed uit!
 
Hey Jasper
hoe heb jij die 2de schijf op je xs wiel gekregen?
jij hebt het doorboord? dus je had ook geen plastik cover met daarachter de gaten voor de bevestiging?
Moet je nog iets van de velg draaien of iets dergelijks of is het gewoon de gaten doorboren en schijf monteren en die past gelijk?
bedankt!
 
Hey Jasper
hoe heb jij die 2de schijf op je xs wiel gekregen?
jij hebt het doorboord? dus je had ook geen plastik cover met daarachter de gaten voor de bevestiging?
Moet je nog iets van de velg draaien of iets dergelijks of is het gewoon de gaten doorboren en schijf monteren en die past gelijk?
bedankt!
He Dennis ik heb de gaten gewoon gecentreerd met de schijf daarna geboord en draad getapt, heb een 1mm van de schijf gedraaid omdat het wiel niet in de draaibank paste ;)
Hoop dat je wat aan deze info hebt succes.
 
1mm afdraaien van de naaf en dan past het? daar ben ik zeker wat mee! zijn die voorvorken hetzelfde?
alvast bedankt!
 
Ja de naaf is ook prima, ik heb het uit het hart van de schijf gehaald, en wat bedoel je met de voor vorken hetzelfde, een Rd en XS ik heb geen idee, de steekas van een xs is dikker daarom heb ik vulbussen in de lagers gezet en ik heb pas bussen gemaakt om het wiel in het midden te krijgen.
Hoop dat je wat met deze info kunt.
 
Hallo

Zo even een updeetje wat er zoal weer is gebeurt, ook slecht weer heeft zijn voordelen ;)
De kuip is binnen gekomen en pas gemaakt, kuipsteunen zijn allemaal klaar, de kuip zit mooi spanningsvrij om het frame dus dat is zo goed als klaar.
Ook het cockpitje is gemaakt toerenteller en watertemp.meter hebben daar hun plaats gevonden.
De kuipruit is ook gemonteerd dus het begint al wat op een replica te lijken.
De wielen zijn gestraald een het achterwiel heeft zijn kleurtje al gekregen nu het voorwiel nog.
Zo langzamerhand kan het geheel gedemonteerd worden om te schuren, plamuren want alles zit op zijn plaats en past.
Nu nog wat foto,s en dan tot de volgende updeet.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Oma even weggestuurd

Het is weer tijd voor een update, er is weer wat gebeurt het ik heb het frame hoogglans zwart
gespoten, alle kleine delen zoals remklauwen, kuipframe etc. zij gestraald en gespoten.
Het rijwiel gedeelte is alweer redelijk hersteld, voorvork en achterbrug zijn weer geplaatst.
Wielen zijn weer voorzien van schijven en banden, alle bouten zijn voorzien van gaatjes en zijn geborgd. dus zo langzamerhand wordt het weer een motor.Heb een tussen stukje voor de waterkoeling gemaakt waar de temp.sensor van de oldskool temp.meter.
Ik maak eerst het hele rijwielgedeelte rijklaar incl. elektrische gedeelte zodat ie weer kan rijden en ga dan verder met het strak maken van kuip en tank, daar gaat nog de nodige uren schuur en plamuurwerk in zitten dus.
Dan hier nog wat plaatjes voor het idee en dan tot de volgende update
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Oma even weggestuurd

Het is weer tijd voor een update, er is weer wat gebeurt het ik heb het frame hoogglans zwart
gespoten, alle kleine delen zoals remklauwen, kuipframe etc. zij gestraald en gespoten.
Het rijwiel gedeelte is alweer redelijk hersteld, voorvork en achterbrug zijn weer geplaatst.
Wielen zijn weer voorzien van schijven en banden, alle bouten zijn voorzien van gaatjes en zijn geborgd. dus zo langzamerhand wordt het weer een motor.Heb een tussen stukje voor de waterkoeling gemaakt waar de temp.sensor van de oldskool temp.meter.
Ik maak eerst het hele rijwielgedeelte rijklaar incl. elektrische gedeelte zodat ie weer kan rijden en ga dan verder met het strak maken van kuip en tank, daar gaat nog de nodige uren schuur en plamuurwerk in zitten dus.
Dan hier nog wat plaatjes voor het idee en dan tot de volgende update
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er goed uit!

Vraagje, zijn die 8.8 bouten wel sterk genoeg voor je remmen? Ben zelf altijd erg voorzichtig met remmen, vandaar :)
 
Hallo

Heb al op diverse projecten 8.8 bouten gebruikt ook voor de remmen tot op heden geen problemen
op geleverd. En dank voor je reactie :)

Gr Jasper
 
Even een updeetje het heeft even geduurd maar ook ik heb recht op vakantie.
De RD heeft zijn hart weer teruggekregen blokje hangt weer en het ziet er gelijk alweer beter uit.
Ook de radiateur etc. zijn weer geplaatst, een doosje met leuke spullen door de postbode gebracht dus de remmen werkten ook, maar helaas de pomp was lek dus garantie gevalletje,
maar dat duurt even dus moet ik helaas wat geduld hebben.
Ook de achterrem werkt dus dat is allemaal klaar, eindelijk een achtertandwiel voor een XS kunnen scoren via Ebay maar ook dat is gelukt , moet alleen even afgedraaid worden omdat het voor een 530 ketting is, maar dat is geen probleem.
Verder is instrumenten paneel klaar compleet met temp. en toerenteller.
Ook het elektrische gedeelte werkt weer voor 80% nu nog even uitvogelen hoe het met de verlichting moet maar dat de volgende keer.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Wat een gave update!

Met een paar weken/maanden ben je klaar joh!



Edit: Kan de achterkant wel inveren? het lijkt op de foto zo dat de versteviging van de brug tegen de achterkant van je frame aankomt? tegen de dwarsbalk van de schokkerbevestiging.

Hoop het niet natuurlijk :X
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wijnand

Nou Klaar moet nog heel veel gebeuren hoor, maar bedankt voor je positieve reactie *D

En wat de achterbrug betreft heb er met 2 man opgezeten en dat gaf geen problemen, met het inveren. De foto vertekend het beeld wat.
 
Hoi Wijnand

Nou Klaar moet nog heel veel gebeuren hoor, maar bedankt voor je positieve reactie *D

En wat de achterbrug betreft heb er met 2 man opgezeten en dat gaf geen problemen, met het inveren. De foto vertekend het beeld wat.


Pfffff, gelukkig, het ziet er echt onmogelijk uit op de foto, maar de werkelijkheid is :Y
 
ik heb net het topic doorgelezen, en ik moet eerlijk bekennen, in het begin van het verhaal dacht ik, wat is dit voor houtje touwtje werk.

Maar nu je vordert moet ik zeggen dat je het wel netjes doet allemaal.
Achterbrug is niet helemaal mijn idee, maar voor de rest, ik ga je zeker volgen.

Succes met je project.
 
Dank u voor de positieve reacties, alleen Ron ik heb topic nog even doorgelezen hout kom ik idd tegen maar geen touw, wel plakband O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan