Verbranding/slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Peeters

Ich habe nicht euch gedroht un bin geband
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,
 
Maar, als we het gewoon alleen over de zuiger hebben, is de verbranding zo heftig/krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door een verbranding.

In het geval van een 4 takt gaat hij zelfs daarna nog een keer naar onder en weer terug omhoog.

Een 2 takt explodeert 1 keer in de 2 slagen, dus 1 keer per krukasomwenteling.

En het is geen explosie. Dan zou-ie t maar 1x doen. Wél heel hard.

Dit snap ik niet. Je kunt toch een explosie hebben ergens waarbij alles heel blijft?
Ik zou de ontbranding van het brandstof/ luchtmengsel zeker wel een explosie noemen.
 
Maar het zijn dus geen explosies!
Er is wel wat geexperimenteerd met een explosiemotor die in theorie zeer krachtig is maar dat is nooit heel gebleven, en die liep niet op benzine. ;)
 
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,
Ja, sterker nog. Met de extra energie zou theoretisch gezien ook nog een voertuig kunnen aandrijven.

db
 
Wet van Boyle / Gay-Lussac:

(p x V) : T is constant

Bij verbranding van een gasmengsel gaan de temperatuur en druk sterk omhoog.
Dus zal het volume snel toenemen, en bij een vrijbewegende zuiger wordt deze dus weggedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan