Verbranding/slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Peeters

Ich habe nicht euch gedroht un bin geband
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,
 
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,

Ja.

Hier kun je zien hoe dat werkt.

 
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,
Vanaf het moment dat ik de vraag zag zat me iets dwars, ik ga er vanuit dat het niet zo bedoeld is maar het komt op mij nogal dwingend over.
 
Is ook zo maar bij een grotere motor heb je ook meer massa nodig om de boel draaiende te houden dan een 2cc..

Ik heb het over viertakt motortjes tussen de 8 en 15cc die in dezelfde toerenrange draaien als de gemiddelde motorfiets motor. Daarbij is de krukas een staaf metaal van 8mm dik en een paar centimeter lang. Dat zal nauwelijks vliegwiel werking hebben.

Een Vliegwiel helpt vooral bij het soepel laten lopen van de motor
 
Ik heb het over viertakt motortjes tussen de 8 en 15cc die in dezelfde toerenrange draaien als de gemiddelde motorfiets motor. Daarbij is de krukas een staaf metaal van 8mm dik en een paar centimeter lang. Dat zal nauwelijks vliegwiel werking hebben.

Een Vliegwiel helpt vooral bij het soepel laten lopen van de motor
8-15cc is nog altijd klein.
En de definitie van een vliegwiel weet ik wel.
 
Vanaf het moment dat ik de vraag zag zat me iets dwars, ik ga er vanuit dat het niet zo bedoeld is maar het komt op mij nogal dwingend over.
Waarschijnlijk omdat Topic starter niet wil dat men gaat lopen muggenziften over of "ontbranding" of "explosie" de juiste term is.

Mooi filmpje van @J.a.a.p ook, zeker als hij op 02:19 laat zien hoe absurd snel dat al bij vijfduizend toeren per minuut is. Veel sportmotoren zoals een Honda CBR600RR zitten nog niet in hun comfortzone bij dat toerental en draaien het drievoudige (250 omwentelingen per seconde) voordat het rode gebied op de toerenteller aangeeft dat je moet oppassen.

maar ook een brik mag je even bij stil staan. Ik denk dat er heel wat op dit forum zijn die oude fietsen of auto's hebben gereden die economisch total-loss was toen de motorolie vervangen moest worden. Dus ze besluiten het maar te laten en het motorblok op te rijden.... en zetten hem na een paar jaar alsnog op Marktplaats omdat dat verwaarloosde k*tblok met tweëenhalve ton (= zes rondjes aarde) het maar blijft doen.
 
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,

En het is niet eens vrijdag! *O* _O- :+
 
Soms begrijp ik dit forum niet. dit is 130+ jaar oude technololgie zat filmpjes op youtube, wat wil Hans nu weten met een ja/nee antwoord? En er wordt geantwoord door 10+ wijzen. Daar is is een spreekwoord voor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan