Fozzie Bear
MF veteraan
- 4 feb 2006
- 1.455
- 4
Moeder de vrouw kan er maar blij mee gemaakt worden, voor moederkesdag?Heej.. Leuk idee voor de 1000R..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moeder de vrouw kan er maar blij mee gemaakt worden, voor moederkesdag?Heej.. Leuk idee voor de 1000R..
Deze waren op dezelfde dag, mjam mjam
Home | Eni Viva Italia
Super Car Sunday - Super Car Sunday
Was deze week bij ons op de buis (Canvas) de docu over James Hunt en Niki Lauda, seizoen '76 (met het ongeluk van Lauda), die jaren '70 sfeer, zalig
De ARTC, wa is da voor beest? lol, type Alfa? Montreal heb ik altijd vèt gevonden, V8!
@Minkie; zocht je dit...? E black edition?
http://www.leboncoin.fr/motos/815967357.htm?ca=12_s
Is dit geen Special Edition, zwarte frame, kan je ook een black v maken, beter geprijsd
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Omdat ik in je profiel zien staan had dat je ooit nog es zo ene wou...vandaarIk zoek zelf niks, heb een mooie VTr in de garage staan
Shit, de poot vanonder mijn tafel is afgebroken, wat nu? Oef, opgelost...
Tweedehands Accessoires & Onderdelen - Motoren
kosten van een blok en flez schijven zou ik denken . nadien de boel netjes maken en spuiten
Honda heeft een update uitgevoerd op de spanners daar de eerste versies niet goed functioneerden...
[afbeelding]
Links het eerste model, rechts het nieuwere model. Probleem met de eerste spanners was de blokkeerstift. Deze blokkeerstift sleet weg in het blokkeerplaatje. Hierdoor gaat de nokkenasketting ratelen..
Je kunt de oude spanners ook zelf aanpassen.. Dit geld dus alleen voor het linker model op de foto.. Het nieuwere model rechts op de foto heeft voldoende veerspanning op de arm en hoeft niet verhoogd te worden. Wel doe je er verstandig aan die verfrommelde eindstukjes rubber op de spannerveer weg te halen...
Hieronder een stukje over hoe dat gaat. Komt wel van het Amerikaanse forum en heb het niet vertaald naar het Nederlands. Echter het werkt wel....
Over time and mileage the tensioners on the Honda V65 and V45 engine may become less effective on controlling the play in the cam chains. This is caused by the slow stretching of the cam chain, and wear on the locking mechanism. The chain may also begin to rub on the inner tensioner arm where it attaches to the chain guide. The effect of this is a rattling sound in the engine. Though it may sound like miss-adjusted valves, the noise can never be adjusted out. The second effect is the toothed side of the chain rubbing on the tensioner inner arm causes a whining sound when the engine is reved. Note: If there are signs of cam sprocket or chain wear the chain should probably be replaced.
The following modification will alleviate these problems.
Tools required:
Grinder, either bench, side, air or Dremmel
Pin punch and hammer
Drill and 13/64 and 15/64 drill bits
Welder, either arc or gas
Files, flat and round
Needle nose pliers
Vise recommended
With the tensioner removed from the engine (see shop manual for procedure):
[afbeelding]
Remove the locking pin and release the spring tension. Remove the pivot pin by removing the hairpin and washer. Pull the inner arm out of the bracket and remove the lock rod from the lock bracket. Remove the spring and its sleeve from both pins. Remove the sleeve from the spring.
Grind the rounded end off the spring pin in the arm and punch out the spring pin.
[afbeelding]
Draw a line from the lock rod pin through the spring pin hole and 0.5 inch past for the V65 and V45. This will be the new location of the spring pin.
[afbeelding]
Use the 0.203 drill bit to drill a hole at the new location through both sides of the arm.
[afbeelding]
Use the 0.234 drill bit to drill out the hole on one side of the arm only.
[afbeelding]
Install the old pin in the new hole. Tack weld the small end of the pin to the inner arm. Grind down the weld to less than 1/16 inch. Note: If you are not a welder find one or go to a welding shop. Do not blow out the fairly thin arm material.
[afbeelding]
Use the files to remove metal from the inner arm web at the end that connects to the chain slide. Remove about 1/8 inch.
[afbeelding]
Grind off the pinched ends of the spring sleeve.
[afbeelding]
Insert the spring into the sleeve. Attach one end of the spring to the pin in the latch bracket. Attach the other end of the spring to the relocated pin in the inner arm.
Re-install the inner arm into the bracket with the pin, washer and hair pin. Extend the inner arm and insert the lock shaft into the lock bracket. Pin the arm in the open position. Make sure the inner arm moves freely in the bracket and lock against the spring pull.
Modification complete.
[afbeelding]
Modification cost: Less than $10
New tensioners cost: $150
Getting rid of the top end rattle: Priceless
Thanks to Big A for the donor used tensioner and to musclecar24seven, David1100 and The Dutchy for reviewing the write up.
Machtig mooi, maar dan zou je al een deels gereviseerd blok moeten hebben op overschot, denk niet dat een afgeragd blok er mooi uitziet vanbinnen, niet?Het moeilijkste is er voor zorgen dat niet alles er gewoon uitvalt denk ik, dus er gaat heel wat voorbereiding in zitten.. Ik zou nog niet weten hoe ik er aan moet beginnen.
Misschien iets voor komende winter, of de volgende.. waar ik aan denk is dit:
[afbeelding]
Ik moet de veren van mijn nokkenaskettingspanners vervangen. Ze worden verkocht als een set, samen met de geleiders. (14515-MB6-305)
Gezien dit ook een zwak puntje is, zijn er een alternatieven of een upgrade? Ik las dat je best de rubber van de veer haalt, en blijkbaar moet het mogelijk zijn om de spanner naar "manueel" om te vormen door er een bout tussen te plaatsen.
Heeft er iemand dit al gedaan, of kan iemand me hier meer info over geven?
Of overdenk ik het wat teveel?
:edit: ik vond een oude post van Dutchy, over een Magna, maar helaas is de eerste foto van photobucket verdwenen. Hoe weet ik of mijn kettingspanners eventueel moeten/kunnen aangepast worden? Is het nodig voor een VF1000F? Ik heb 3 sets kettingspanners om mee te spelen, maar ze zijn allemaal van hetzelfde model.
Waren de originele dempers dan gemaakt in Italië Fozzie? Of zijn dit aftermarkt dempers? Ik heb ertwee verschillende dempers opzitten. Doet het prima maar vind het niet mooi om te zien....
Origineel zijn Sankei dempers.. Sito komt als aftermarket uit Italië..
Het rubber wat om de veer heen zit verschrompelt door de jaren heen en ja, dan werkt die veer niet meer optimaal. Dus is het beter om het rubber te verwijderen..
Het omschreven stukje gat over het aanpassen van de eerste model spanners welke in de 1982 en 1983 modellen werden toegepast. In 1984 kwam er een aangepaste spanner welke dus ook al in de 1000F aanwezig is.
Er is ooit eens iemand bezig geweest om de spanners om te bouwen naar een handmatige spanner. Er is genoeg over geschreven, maar is nooit tot een eindresultaat gekomen. Moeilijkheid werd de bereikbaarheid van de stelbout in de tunnel tussen de cilinders.
Oef, Dutchy wist het, begon al te blazen, lolAhaaa ok, thanks voor de input over de output