VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, zit ik weer verkeert, hoopt wat verder te komen -O-
't leken hier mensen die graag aan hun fiets sleuten, de meeste VFR rijders die ik tegen kom hebben alles in onderhoud bij een ander.
Maar ik zal toch niet de enige zijn die vorzichtig is met geluid als ie naar onze ooster buren gaat? 8-)

Type_ohh
vf(r)750 :+
 
Maar ik zal toch niet de enige zijn die vorzichtig is met geluid als ie naar onze ooster buren gaat? 8-)

Dat ben je idd niet, alleen heb ik het voordeel dat ik gewoon mn std dempers nog heb op het originele uitlaatsysteem :P .

Maar goed, gewoon een std demper zoeken van een motor met een vergelijkbare inhoud en een 4 in 1 systeem.
Dan kijken of je de tussenpijp enigszins in de buurt kan krijgen van je uitlaatcollector.
Daarna kun je als je handig bent naar een automaterialenzaak gaan, die hebben over het algemeen allerlei uitlaatstukjes van Bosal, waaronder verloopstukjes en gewone pijpjes.
Dan zet je alles op zo'n manier in elkaar dat het een beetje hangt/past, leg je dr wat kleine lasjes op dat het niet meer kan bewegen, haal je het dr af en leg je dr daarna een paar goede lassen omheen dat het dicht zit.

Als je niet kan lassen kun je het meestal vergeten om snel iets in elkaar te knutselen.
Kun je lassen, dan is het pasmaken van de hele zooi als je het materiaal hebt een kwestie van een uurtje.
Lasjes beetje afslijpen, hittebestendige zwarte verf dr over en klaar is kees :) .
 
En niet te vergeten: je koopt een paar fonteinen voor de finishing touch 8-)
 
nog een vraagje..

we zijn net weer ff aan de gang geweest met de vf700.. we hebben hem een paar keer aan de gang gekregen, maar ging niet overtuigend lopen, bougies werden steeds ranzig.. na een paar keer bougies schoon te hebben gemaakt en weer opnieuw te hebben gestart, vonkten ineens de 2 achterste bougies niet meer.. die zitten samen op 1 bobine.. dus wij dachten.. bobine stuk.. maar wat blijkt, met het aan en uitzetten van het contact vonken de bougies wel(is dit normaal?, dit doet hij op de voorste cilinders ook)..

iemand een idee waar we nog meer naar kunnen kijken?, we hebben alle bougies al verwisseld gehad.. er zit motorreiniger in de tank...
.... alle tips zijn welkom..
 
oké nog wat vraagjes.. de ontsteking, die hoort in de olie te staan neem ik aan?... er kwam namelijk een kwak olie eruit toen we die kap loshaalden, naja olie.. ´t was meer dunne tjap dus het leek alsof er benzine bij was gelopen.. ofzo.. is dit mogelijk? en zo ja.. hoe??
 
oké nog wat vraagjes.. de ontsteking, die hoort in de olie te staan neem ik aan?... er kwam namelijk een kwak olie eruit toen we die kap loshaalden, naja olie.. ´t was meer dunne tjap dus het leek alsof er benzine bij was gelopen.. ofzo.. is dit mogelijk? en zo ja.. hoe??
Ja klopt, er zit een beetje olie achter, da's normaal
 
nou ja, beetje :? Je bent waarschijnlijk in de war met de dynamo, deze zit idd in maar een beetje olie. De pickup-spoelen zitten gewoon vol in de olie bij draaiende motor. Maar als je de motor op de zijstandaard hebt staan moet je probleemloos de rechter zijdeksel kunnen verwijderen, zonder kans op "overstroming"
dunne tjap?, ja natuurlijk is dat mogenlijk. Maar dan zit er wel ergens iets goed mis. in combinatie met de vervuilende bougies lijkt me overlopende carburateurs niet onwaarschijnlijk.
Demonteren en schoonmaken lijkt me dan het devies ("iets" meer pokkewerk als bij een CB. :+ )
 
nou ja, beetje :? Je bent waarschijnlijk in de war met de dynamo, deze zit idd in maar een beetje olie. De pickup-spoelen zitten gewoon vol in de olie bij draaiende motor. Maar als je de motor op de zijstandaard hebt staan moet je probleemloos de rechter zijdeksel kunnen verwijderen, zonder kans op "overstroming"
dunne tjap?, ja natuurlijk is dat mogenlijk. Maar dan zit er wel ergens iets goed mis. in combinatie met de vervuilende bougies lijkt me overlopende carburateurs niet onwaarschijnlijk.
Demonteren en schoonmaken lijkt me dan het devies ("iets" meer pokkewerk als bij een CB. :+ )


Ik heb het idee dat hij de linkerkant heeft geopend. en de dinamo heeft aangezien voor de ontstekings spoelen (zoals zundapp ze had ed.)
 
Dank voor de tip, een demper van een nieuwer type is dus een realistische optie!
Fan zelf alleen nog niet lassen, maar ken wel iemand die waarschijnlijk wel een handje wil helpen!


Dat ben je idd niet, alleen heb ik het voordeel dat ik gewoon mn std dempers nog heb op het originele uitlaatsysteem :P .

Maar goed, gewoon een std demper zoeken van een motor met een vergelijkbare inhoud en een 4 in 1 systeem.
Dan kijken of je de tussenpijp enigszins in de buurt kan krijgen van je uitlaatcollector.
Daarna kun je als je handig bent naar een automaterialenzaak gaan, die hebben over het algemeen allerlei uitlaatstukjes van Bosal, waaronder verloopstukjes en gewone pijpjes.
Dan zet je alles op zo'n manier in elkaar dat het een beetje hangt/past, leg je dr wat kleine lasjes op dat het niet meer kan bewegen, haal je het dr af en leg je dr daarna een paar goede lassen omheen dat het dicht zit.

Als je niet kan lassen kun je het meestal vergeten om snel iets in elkaar te knutselen.
Kun je lassen, dan is het pasmaken van de hele zooi als je het materiaal hebt een kwestie van een uurtje.
Lasjes beetje afslijpen, hittebestendige zwarte verf dr over en klaar is kees :) .
 
Eerst proberen of eea zonder al teveel kunst en vliegwerk kan passen.
En houd dr rekening mee dat bv je achteras dr ook nog uit moet, af en toe dan :P
 
Jij bent vroeg wakker !!!
Je hebt een meeltje


ik zie trouwens op de foto dat je linkerzijkap ontbreekt.
Ik heb nog een zwarte kap van een VF750 s liggen. Deze past ook op een 700

:Y
 
Laatst bewerkt:
dunne tjap?, ja natuurlijk is dat mogenlijk. Maar dan zit er wel ergens iets goed mis. in combinatie met de vervuilende bougies lijkt me overlopende carburateurs niet onwaarschijnlijk.
Demonteren en schoonmaken lijkt me dan het devies ("iets" meer pokkewerk als bij een CB. :+ )

Ik denk inderdaad ook dat de vlotters zijn blijven hangen tijdens
het stallen van de motor, met een beetje pech stroomt de inhoud
van de tank door je carbs. en verdwijnt de cilinder in.
Daar stroomt het zo langs je zuigerveren naar beneden.
Dus de carbs. eraf en uit elkaar die handel, olie verversen en
dan kun je rijden.

groet Zeldzame
 
Hé Hé, EINDELIJK!! mijn collector heeft na ik mag wel stellen veel weerstand de moed opgegeven en is los van de voorste cilinders! *O* *O* *O* *O*

full

.
.
.
.
Volgende probleem dook meteen op:
Ik krijg het voortandwiel er met geen mogelijkheid vanaf, mijn zeskantdop 14 gaf na 25 jaar trouwe dienst met een duidelijke kraak de geest.. Een slagschroevendraaier met andere zeskantdop ging er zelfs overheen... ;(
Weet iemand waarom dat ding zo verd**de vast zit?
Het WPH zegt: maak het tandwiel los.... verder niets..Alleen iets over een O-ring.
Is het normale rechtste draad? Lijkt me toch van wel? Is het wel een "normale"bout, gezien de opmerking over de O-ring?
heeft iemand een tip?
Ik geloof niet de kop afslijpen een goede optie is..
 
Ik heb het idee dat hij de linkerkant heeft geopend. en de dinamo heeft aangezien voor de ontstekings spoelen (zoals zundapp ze had ed.)

we hebben de linker kap met het honda logo eraf gehaalt en hier kwam toch behoorlijk wat olie uit.. is er dan een keerring lek? en heeft er iemand een linkje naar een WPHB?
 
we hebben de linker kap met het honda logo eraf gehaalt en hier kwam toch behoorlijk wat olie uit.. is er dan een keerring lek? en heeft er iemand een linkje naar een WPHB?

Staat in open verbinding met je motorblok. hier hoort dus olie. Als het goed is heb je dus ook een paking gezien, en ook deze mag je gelijk vervangen.
dus gelijk bijschijven op de bestel lijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan