Vfr brandstofpomp/dodemansknop werkt niet

gsx-roy

MF veteraan
3 mei 2005
1.472
0
Bemmel
Hulp gevraagd voor onderstaande probleem:

De brandstofpomp van mijn vfr rc36 1992 valt uit.
Alles los gehaald en pomp rechtstreeks op accu aangesloten, dan werkt de pomp wel?!
Benzine in slang gespoten en motor start gelijk.
Bij toeval zet ik de motor uit met de dodemansknop. Althans, dat probeerde ik. Deze werkt ook niet meer.

Waar moet ik nu het probleem zoeken?

Hoor het graag!

Grtn Gsx- Roy
 
Toch nog even voor een theoretisch vraag stukje. Als de dodemans knop niet werkt, en dus de ontsteking niet onderbreekt, de pomp niet aangesloten zit maar er wel (handmatig) benzine aangevoerd wordt, dan kan hij daar tot die benzine weer op is op blijven lopen? Zo had ik het geïnterpreteerd.

Dat de brandstof aanvoer(cq pomp spanning) onstekings gebonden is bij honda wist ik niet. Maar dat valt dan toevalligerwijs wel weer samen met mijn verhaal dat de pomp niet werkt als de knop de ontsteking onderbreekt. Heb ik het zo goed begrepen?

Desalniettemin tijd voor vakantie, mag ook wel weer is na 2,5j nostop werken.
 
probleem gevonden!!!!!

het bleek de brandstofpomp te zijn. Op het moment dat de pomp niet werkte een paar tikjes tegen de pomp gegeven aan daar ging die weer... De pomp ging dus zelf aan en uit.. Op het contactpuntje in de pomp zat wat vuil op. Met wat cleanerspray en een vijltje eea schoongemaakt. Vandaar dus de vage storing... Gisteravond 150km zonder problemen gereden... En hopelijk nog veel meer!

Thx voor al jullie reacties!

Grt GSX-Roy
 
dan wordt het een nieuwe pomp waarschijnlijk... ;)
Nieuwe contact punten zijn goedkoper

BRANDSTOF POMP REPARATIE KIT FPS-900 [FPS-900 MAT7244304] - €22.90 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

724.43.04.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan