Voor de Bakker's

Vraag is alleen wat verstandig is qua opbouw van de Bakker. Moet ik voor originaliteit gaan? Dus met RSU vork (van een Slabby) en 18" wielen? Die kant ga ik ook al op met de Martin. Met de Bakker ga ik niet het circuit op, enkel voor op straat. Ik heb prachtige periodiek correcte Dymags, maar die zijn 17". USD vork zoals een WP Roma of misschien een moderne radiale voorvork? En ga ik dan voor standaard looks of hang ik er een kuip en kont van een XR41 op? Weet het even niet meer...:?
 
Je schrijft in oktober dat je een kale Bakker heeft gekocht en deze origineel wil opbouwen .
Vaagje leverder Bakker dan complete motor fietsen, dacht dat die alleen frame's leverde die je als opdrachtgever zelf afbouwde met wat je voorhanden had
 
Beiden. Zowel compleet als framekit.
En als je aan het zoeken gaat dan vind je veel.
Dus ook veel afwijkende creaties.
Ik hou zelf erg van "resto-mods".
Ik vraag dus om een mening: de Bakker zoveel mogelijk origineel maken of juist upgraden.
Of is dat (een) zonde...
 
Of het zonde is dat weet ik niet , maar als het mooi is kan het geen zonde zijn .
Er van uitgaan dat jou motor alleen als frame kit bij Bakker is weggegaan, in dat geval maakt het helemaal niets uit wat je er mee gaat doen
 
Laatst bewerkt:
Vraag is alleen wat verstandig is qua opbouw van de Bakker. Moet ik voor originaliteit gaan? Dus met RSU vork (van een Slabby) en 18" wielen? Die kant ga ik ook al op met de Martin. Met de Bakker ga ik niet het circuit op, enkel voor op straat. Ik heb prachtige periodiek correcte Dymags, maar die zijn 17". USD vork zoals een WP Roma of misschien een moderne radiale voorvork? En ga ik dan voor standaard looks of hang ik er een kuip en kont van een XR41 op? Weet het even niet meer...:?
Niet verneuken met (TE) moderne spullen...als je het geld hebt of sparen....gaan voor de beste tijdsoriginele onderdelen.
 
Wielen heb je al en een rsu voorvork is lijkt me ook geen probleem. Tegenwoordig zijn er ook heel betaalbare Lockheed replicas.
Tja, een hobby mag geld kosten in mijn ogen en ik zou dan voor origineel gaan:

 
Weet niet of je Race spul moet gaan maar in die tijd werden veel Brembo's gebruikt en vaak ook de wielen en remmen van de donor fiets , waar de Bakker frame mee werd opgebouwd .
Is maar waar je voor kiest en welk uiterlijk je voor ogen hebt

Voorbeeld een p08 achterremklauw
brembo-etrier-symetrique-p08-.jpg

Ook goed koop te vinden als achteremklauw van een K100
 
Bedankt voor de tip.
Voor de Martin heb ik een Slabby-vork (GSX-R) en inderdaad Brembo klauwen van de BMW K-serie.
Bevestigingspunten aangepast zodat het op de Slabby-vork past. :t
 
Tja, een hobby mag geld kosten in mijn ogen en ik zou dan voor origineel gaan:

Zelf ben ik ook een purist wat dat betreft, maar beter replicas dan moderne klauwen. Eerlijk gezegd zijn die nieuwe AP Racing klauwen m.i. ook replicas, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Bakker gebruikte vaak wiwo remdelen. De mijne heeft wiwo schijven icm Lockheed klauwen. (En een forcella Italia vork😋)
 
Zelf ben ik ook een purist wat dat betreft, maar beter replicas dan moderne klauwen. Eerlijk gezegd zijn die nieuwe AP Racing klauwen m.i. ook replicas, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Bakker gebruikte vaak wiwo remdelen. De mijne heeft wiwo schijven icm Lockheed klauwen. (En een forcella Italia vork😋)
De AP Racing klauwen zijn dacht ik toch zoals ze gebruikt werden begin/midden jaren tachtig.
 
Hoi, maak hem gewoon ( ? ) zo als jezelf mooi vindt. Je ziet bijna geen enkele Bakker die op de ander lijkt. Wel is de manier waarop ze destijds werden gespoten en beplakt wel behoorlijk achterhaald. Wielen en remmen kwamen vaak van de donor fiets dat klopt, Bakker zelf leverde PVM velgen ( ik had destijds de 16 inch versie, en WIWO remmen ( staan mooi , maar remmen matig is mijn ervaring ) Mijn huidige Bakker is uitgevoerd met Brembo en Marzocci en het zitje van Kawa france endurance. Moraal van het verhaal, alles kan maar inderdaag geen USD en moderne remmen. Succes !!
 
Hoi, maak hem gewoon ( ? ) zo als jezelf mooi vindt. Je ziet bijna geen enkele Bakker die op de ander lijkt. Wel is de manier waarop ze destijds werden gespoten en beplakt wel behoorlijk achterhaald. Wielen en remmen kwamen vaak van de donor fiets dat klopt, Bakker zelf leverde PVM velgen ( ik had destijds de 16 inch versie, en WIWO remmen ( staan mooi , maar remmen matig is mijn ervaring ) Mijn huidige Bakker is uitgevoerd met Brembo en Marzocci en het zitje van Kawa france endurance. Moraal van het verhaal, alles kan maar inderdaag geen USD en moderne remmen. Succes !!
foto`s zijn ook handig
 
Terug
Bovenaan Onderaan