..Thijs..
MF veteraan
Goedemiddag allen.
Ik heb een paar vraagjes over het monteren van WP veren in een originele voorpoot.
Ik moest nog wat onderhoud plegen aan mijn motor waaronder het vervangen van de voorvorkkeerringen. Aangezien ik veel goede dingen heb gehoord over het toepassen van WP veren in een standaard voorvork leek het me net zo handig om dat gelijk mee te nemen.
Nu heb het dus het zooitje weer in elkaar zitten maar ik heb toch het idee dat er iets niet klopt. De motor veert nauwelijks is als ik erop ga zitten (1 mm, gemeten met tyrap). Met remmen gaat ie wel een stuk verder is, maar het ding is echt knetterhard. (te) Ik heb de preload op zijn laagst staan en ik rammel zowat van de motor af met rijden op een gemiddelde weg.
Het viel me wel op met het weer in elkaar zetten van de poot dat er veel meer voorspanning zat op de WP veer dan de originele. Maar goed, ik dacht: het zal wel zo horen en de zaak weer in elkaar geschroefd .
Verder zat er bij de originele veer een spacer (no: 3 op tekening) boven de veer lag. Nu had ik hier met zoeken ook al een topic over een VFR gevonden waar ditzelfde verhaal speelde. Hier moest de spacer weggelaten worden.
Nu staat er hier verder helemaal niks over in de montagehandleiding die bij de veer bijgesloten zat.
Verder zijn er wat dingen mbt het olieniveau ook nog niet helemaal helder.
Voor een RF van 1995 geven ze een luchtkamer van 90 mm op, voor een RF van 1996 eentje van 113 mm. Mijn fiets is van '96, dus ik zou zeggen 113 mm. Of zou het kunnen zijn de ik de oude luchtkamer aan moet houden omdat de imitatie (WP) veer is afgeleid van het eerste modeljaar?
Wie o wie .
gr Thijs
Ik heb een paar vraagjes over het monteren van WP veren in een originele voorpoot.
Ik moest nog wat onderhoud plegen aan mijn motor waaronder het vervangen van de voorvorkkeerringen. Aangezien ik veel goede dingen heb gehoord over het toepassen van WP veren in een standaard voorvork leek het me net zo handig om dat gelijk mee te nemen.
Nu heb het dus het zooitje weer in elkaar zitten maar ik heb toch het idee dat er iets niet klopt. De motor veert nauwelijks is als ik erop ga zitten (1 mm, gemeten met tyrap). Met remmen gaat ie wel een stuk verder is, maar het ding is echt knetterhard. (te) Ik heb de preload op zijn laagst staan en ik rammel zowat van de motor af met rijden op een gemiddelde weg.
Het viel me wel op met het weer in elkaar zetten van de poot dat er veel meer voorspanning zat op de WP veer dan de originele. Maar goed, ik dacht: het zal wel zo horen en de zaak weer in elkaar geschroefd .
Verder zat er bij de originele veer een spacer (no: 3 op tekening) boven de veer lag. Nu had ik hier met zoeken ook al een topic over een VFR gevonden waar ditzelfde verhaal speelde. Hier moest de spacer weggelaten worden.
Nu staat er hier verder helemaal niks over in de montagehandleiding die bij de veer bijgesloten zat.
Verder zijn er wat dingen mbt het olieniveau ook nog niet helemaal helder.
Voor een RF van 1995 geven ze een luchtkamer van 90 mm op, voor een RF van 1996 eentje van 113 mm. Mijn fiets is van '96, dus ik zou zeggen 113 mm. Of zou het kunnen zijn de ik de oude luchtkamer aan moet houden omdat de imitatie (WP) veer is afgeleid van het eerste modeljaar?
Wie o wie .
gr Thijs