RenaatXS
Die hard MF'er
Hello,
Hier bij de brikkers zitten volgens mij wel mensen die heel wat afweten van het opdrijven van oudere motorblokken, dus daarom:
ik heb jullie advies nodig ivm mijn motorblok.
Het gaat over een Citroën 2CV Geit/Eend motor waarmee ik een ULM vliegtuig wil bouwen.
Youtube:
Vandaag heb ik mijn propeller ontvangen en deze dus ook meteen gemonteerd en getest. Ik doe dit "direct drive", zonder reductie tussen krukas en propeller dus. Dit heeft als voordeel dat ik gewicht bespaar, maar het nadeel is dat ik niet het volle vermogen van mijn motor gebruik (35 pk aan 5750 rpm). Die propeller mag niet sneller dan 3600 rpm draaien, 3400 zou perfect zijn, 3000 is het minimum om op te stijgen. Alleen, ik raak niet aan die 3000 rpm, omdat mijn motorblok niet voldoende vermogen heeft op dit toerental. Ik raak aan 2880 max.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik meer vermogen halen uit mijn motor op lagere toerentallen?
Wat gegevens:
-Type M28/AM2, standaard 32 pk aan 5750 rpm
-602cc
-9:1 compressie, cilinders hebben nog hoonsporen en zijn dus prima in orde
-zelfgeplaatste dubbele carburators Mikuni BS34 (afkomsting van Yamaha XS400)
-Elektronische ontsteking DGNition
-Uitlaat zijn twee dempers van onze VW Kever, misschien is dit niet goed om zo rechtstreeks te plaatsen?
-Bougiekleur is normaal, staat dus niet te rijk of te arm
-Motor draait 2880 rpm met gasschuif voor de helft open, verder openzetten heeft geen effect, alleen meer verbruik...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Als de moderators dit niet geschikt vinden, geen probleem, ik kon het maar proberen...
Hier bij de brikkers zitten volgens mij wel mensen die heel wat afweten van het opdrijven van oudere motorblokken, dus daarom:
ik heb jullie advies nodig ivm mijn motorblok.
Het gaat over een Citroën 2CV Geit/Eend motor waarmee ik een ULM vliegtuig wil bouwen.
Youtube:
Vandaag heb ik mijn propeller ontvangen en deze dus ook meteen gemonteerd en getest. Ik doe dit "direct drive", zonder reductie tussen krukas en propeller dus. Dit heeft als voordeel dat ik gewicht bespaar, maar het nadeel is dat ik niet het volle vermogen van mijn motor gebruik (35 pk aan 5750 rpm). Die propeller mag niet sneller dan 3600 rpm draaien, 3400 zou perfect zijn, 3000 is het minimum om op te stijgen. Alleen, ik raak niet aan die 3000 rpm, omdat mijn motorblok niet voldoende vermogen heeft op dit toerental. Ik raak aan 2880 max.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik meer vermogen halen uit mijn motor op lagere toerentallen?
Wat gegevens:
-Type M28/AM2, standaard 32 pk aan 5750 rpm
-602cc
-9:1 compressie, cilinders hebben nog hoonsporen en zijn dus prima in orde
-zelfgeplaatste dubbele carburators Mikuni BS34 (afkomsting van Yamaha XS400)
-Elektronische ontsteking DGNition
-Uitlaat zijn twee dempers van onze VW Kever, misschien is dit niet goed om zo rechtstreeks te plaatsen?
-Bougiekleur is normaal, staat dus niet te rijk of te arm
-Motor draait 2880 rpm met gasschuif voor de helft open, verder openzetten heeft geen effect, alleen meer verbruik...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Als de moderators dit niet geschikt vinden, geen probleem, ik kon het maar proberen...
Laatst bewerkt: