Wat denken jullie hier van? Achteringang

Wat ik me dan weer afvraag zou dit net zo gemakkelijk voor bril dragers zijn als de reguliere systeem helm?
 
Uiteindelijk is het een crash helmet en met de commentatoren bij het filmpje vraag ik me af of hulpverleners het concept snel zullen begrijpen. En een qr code uitlezen tijdens een ongeval vind ik bizar.
Het concept is interessant maar ik ben nog niet overtuigd van het comfort en hoe het op warme dagen is, hij lijkt me wat warm want erg dicht overal.
 
Uiteindelijk is het een crash helmet en met de commentatoren bij het filmpje vraag ik me af of hulpverleners het concept snel zullen begrijpen. En een qr code uitlezen tijdens een ongeval vind ik bizar.
:^

Lijkt me *zeker* niet wenselijk voor hulpverleners om eerst een QR-code uit te lezen (als je al een telefoon op zak hebt waar dat mee kan (app geinstalleerd enzo...) plus daarna ook nog eens wat schroeven los moet halen.. Lijkt me erg onwenselijk...
 
:^

Lijkt me *zeker* niet wenselijk voor hulpverleners om eerst een QR-code uit te lezen (als je al een telefoon op zak hebt waar dat mee kan (app geinstalleerd enzo...) plus daarna ook nog eens wat schroeven los moet halen.. Lijkt me erg onwenselijk...
Concept is op zich wel goed bedacht.
Als het 2 schroefjes zijn is dat altijd nog beter dan een helm van iemands hoofd moeten trekken.
 
Dit type helm lijkt mij vooral voer de de "systeem-helmen-zijn-niet-veilig-bij-een-crash" denkende mensen ...

En hulpverleners ... ze snappen het concept systeemhelm al niet eens ...

Toen ik dat tijdens mijn laatste EHBO lessen ter sprake bracht dat je een systeemhelm moet openen voor je hem uitdoet omdat die veel nauwer afsluiten dan een integraal, leek het voor hem een buitenaards product, en dan te bedenken dat die mensen die ons les gaven bij de brandweer werken ...
 
Lijkt me *zeker* niet wenselijk voor hulpverleners om eerst een QR-code uit te lezen (als je al een telefoon op zak hebt waar dat mee kan (app geinstalleerd enzo...) plus daarna ook nog eens wat schroeven los moet halen.. Lijkt me erg onwenselijk...

Waarom moet je eerst een QR code uitlezen, als je als hulpverlener op de hoogte bent van helmsluitingen ben je er visueel snel genoeg achter wat te doen.
Als je daar een smartphone voor nodig hebt mag je je afvragen of je niet beter wat anders kunt gaan doen.
Kennis van het menselijk lichaam heeft namelijk geen enkele zin als de voorbereiding daarop te wensen over laat.

Pff, hoe moeilijk is het....
 
Twee schroeven eruit en de achterkant als steun gebruiken voor het hoofd klinkt nog wel goed. Die QR code en dat hulpverleners maar net moeten weten hoe ze met deze helm om moeten gaan klinkt weer waardeloos. Maar misschien dat de helm af doen via de normale manier voor deze helm ook wel beter is. Alleen een beetje jammer als straks iemand na je ongeluk als een idioot die helm van je kop af staat te trekken en niet begrijpt dat ie even open geklapt moet worden..

Verder interessant concept!
 
Vind het wel interessant, geen kinbandje dus minder opening onder de helm.
Dit zou toch voor een stillere helm moeten zorgen.

Ik zou er wel 1 kopen als andere fabrikanten dit gaan maken.
 
De helm is al op de markt. Alleen nog in Australie op het moment. Zou er wel 1 willen proberen.
Hou wel van stille helmen. Ik rij 130km motor per dag, vier dagen per week en dan ben je superblij met een stille helm geloof me. Ik heb een scorpion exo 1000, een shark rsf2 en een Schuberth C2.

De schuberth is veruit de stilte en draag ik daarom bijna altijd. Ook al is het niet moeders mooiste.
 
Laatst bewerkt:
De helm is al op de markt. Alleen nog in Australie op het moment. Zou er wel 1 willen proberen.
Hou wel van stille helmen. Ik rij 130km motor per dag, vier dagen per week en dan ben je superblij met een stille helm geloof me. Ik heb een scorpion exo 1000, een shark rsf2 en een Schuberth C2.

De schuberth is veruit de stilte en draag ik daarom bijna altijd. Ook al is het niet moeders mooiste.
Buiten het comfort van een systeemhelm, is dat nog een belangrijke reden waarom ik voor een systeemhelm kies, sowieso veel stiller dan integraal.
En draag ook altijd oor stopjes.

Als ik het geld had, zou ik weer naar een Shubert C3 (of opvolger) gaan :Y
 
Leuk als je schuift en de helm haakt ergens. Het kinbandje van een conventionele helm is ontworpen om te breken bij ern bepaalde kracht.

Die qr code en 'a simple 6 steps approach' .... Wtf. Voor dat soort kul is er vaak geen tijd.
 
Waarom moet je eerst een QR code uitlezen, als je als hulpverlener op de hoogte bent van helmsluitingen ben je er visueel snel genoeg achter wat te doen.
Als je daar een smartphone voor nodig hebt mag je je afvragen of je niet beter wat anders kunt gaan doen.
Kennis van het menselijk lichaam heeft namelijk geen enkele zin als de voorbereiding daarop te wensen over laat.

Pff, hoe moeilijk is het....

Nou, ik heb even het filmpje bekeken en ik denk dat het wel zo handig zou zijn voor een hulpverlener als hij dat gezien heeft. Een hulpverlener zou zonder instructie bijvoorbeeld de neiging kunnen hebben om de helm recht omhoog te tillen, wat door de kinverankering dan weer niet kan.
Maar ach, er komen steeds nieuwe ontwikkelingen, en hulpverleners worden daar ook altijd wel weer vrij snel in getraind.

Ik denk niet dat ik zo'n helm zou nemen; als je iets langer haar hebt, kan het bijna niet anders dan dat dat steeds tussen de sluiting komt. Niet fijn....
 
:^

Lijkt me *zeker* niet wenselijk voor hulpverleners om eerst een QR-code uit te lezen (als je al een telefoon op zak hebt waar dat mee kan (app geinstalleerd enzo...) plus daarna ook nog eens wat schroeven los moet halen.. Lijkt me erg onwenselijk...

Dan heb je pech, want het gebeurt in een aantal landen, waaronder Duitsland, al enige tijd. En onwenselijk is het in mijn ogen zeker niet, Auto's, motoren en nu dus ook helmen worden complexer en diverser, hulpverleners kunnen niet alles uit hun hoofd kennen, en een dik handboek lezen ter plaatse is ook niet handig.
Wat bronnen:
Kennisplein - Mercedes-Benz gaat auto's met qr-codes voor hulpverleners uitrusten
QR Code Accident Emergency Keyring. Scan in case of emergency keyring. QR Code
SOS International INFO Tag wint prijs in Wenen
adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/rettungskarte_qrcode.aspx
 
steeds meer auto's worden ook voorzien van QR codes en hulpdiensten worden er over geïnstrueerd om deze te gebruiken. ( dit ivm de vele veiligheidssystemen in auto's en bv. extra sterke materialen die evt doorgeknipt moeten worden door de brandweer. )
 
Oud concept http://www.thecarbonfiberjournal.com/?p=1402

In skydiven zie je deze helmen je ze soms als camera helmen (flat-top) daarnaast worden ze eigenlijk nooit gebruikt, er zitten behoorlijk wat nadalen aan zo systeem, aandoen is lastig er komt altijd haar tussen ze zijn zwaarder stukken duurder zitten ook een stuk minder fijn en het ergste zijn zijn een stuk zwakker en daardoor minder veilig
 
Zou als de dood zijn dat hij openspringt tijdens een val. Zelfde idee als met een systeemhelm. Doe mij maar gewoon een integraal helm.
 
Internet is ook niet altijd beschikbaar. Mocht er wat gebeuren in het buitenland dan kon dat wel eens een flink probleem geven.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de info in de QR code zelf verwerkt staat. Er kunnen immers ongeveer 7000 tekens in een QR code staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan