Wat doen jullie met jullie helmen bij het parkeren?

In de koffer(mja dan moet je die hebben) of mee. Ik ga echt geen helm van €400 plus cardo van €300 openlijk voor het graaien laten liggen.

Ook geen 3 minuten.
Dat is dus ook mijn grote twijfel. Ik heb een Schuberth, met communicatieset. Dat is best kostbaar. Maar ik zie regelmatig helmen aan de motoren gehangen staan. Zelfs op de parkeerplaats op de motorbeurs zag ik er heleboel zo. Vandaar dat ik benieuwd was naar de ervaringen en of het wel "vertrouwd" of "verstandig" was om het bij de motor te laten. Ik ben er nu wel uit en dat is dat ik het of in mijn koffer doe en anders meeneem. Dan maar "bagage' in de hand ..
 
Bij mij gaat ie gewoon in de topkoffer, samen met die van mijn vriendin.
Ik zie ze ook wel eens bijvoorbeeld bij de beker ranch dat heel veel mensen ze op of naast de motor laten liggen. Ik vind mijn helm daar toch net eventjes iets te duur voor.
Is best goed verdienen als proletarisch winkelaar lijkt me
 
Zadel er af, bandje tussen zadel en subframe en dichtdrukken.
Veel motoren hebben onder het zadel zelfs een haakje waar je een DD sluiting achter kunt haken, echter weet bijna niemand in NL dat die daarvoor is. Maar ook zonder DD sluiting zit er meestal wel een verdikking (ratel of wat dan ook) die niet tussen zadel en subframe doorpast, dan zit hij ook vast.

Aangezien het zadel er toch al af is klik ik even de Cardo van de helm en leg ik die gelijk onder het zadel.

Ze kunnen nog steeds het bandje afsnijden met pijn en moeite, maarja dan heb je een onverkoopbare helm dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Zo laat ik zelfs bij warm weer de motorbroek die ik over een gewone/outdoor broek draag met 1 broekspijp onder het zadel door achter. Zitvlak krijgen ze er niet onderdoor getrokken en de knieprotectie al helemaal niet.
 
Mn Shoei neotec met lulijzer erop gaat of in de topkoffer, of mee. Als ik op de grom of twin weg ben wil ik nog wel eens mn potje op doen. Die maak ik gewoon vast aan de motor met een tyrap met sleuteltje.
 
Zadel er af, bandje tussen zadel en subframe en dichtdrukken.
Veel motoren hebben onder het zadel zelfs een haakje waar je een DD sluiting achter kunt haken, echter weet bijna niemand in NL dat die daarvoor is. Maar ook zonder DD sluiting zit er meestal wel een verdikking (ratel of wat dan ook) die niet tussen zadel en subframe doorpast, dan zit hij ook vast.

Aangezien het zadel er toch al af is klik ik even de Cardo van de helm en leg ik die gelijk onder het zadel.

Ze kunnen nog steeds het bandje afsnijden met pijn en moeite, maarja dan heb je een onverkoopbare helm dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Zo laat ik zelfs bij warm weer de motorbroek die ik over een gewone/outdoor broek draag met 1 broekspijp onder het zadel door achter. Zitvlak krijgen ze er niet onderdoor getrokken en de knieprotectie al helemaal niet.
Ook een handige tip inderdaad, nooit aan gedacht eigenlijk. 👍

Maar helaas is dat met de motor die ik nu heb niet mogelijk, althans het zadel is niet eenvoudig met een klik los te halen. Dit zadel moet echt los worden geschroefd, buddyseat eerst eraf en daarna kan het zadel zelf pas....:S
 
Laatst bewerkt:
Buddyseat kan wel zo los? Is hetzelfde.

Soms hebben motoren er zelfs een los slotje voor als het zadel er niet makkelijk af kan.
Nee die zit ook vast. En het mooie is ook nog dat ze allebei met een ander soort bout vast zitten. Buddy moet los met Torx en het zadel met Inbus. _O-
 
Helm al ruim 30 jaar aan een simpel spiraal slotje, nog nooit volgepist, gejat of tegenaan geschopt.
Maar goed, zal wel verschil maken waar je parkeert. In de binnenstad van Amsterdam op zaterdag avond of ergens in het bos in de Eiffel… het eerste kom ik nooit…
Zo en dan naast de helm de veiligheidspin uit een Panzerfaust.

ca48af12-6d81-401c-8dc6-b093799928e4.jpeg
 
Topkoffer voor twee helmen, zo'n V57... Maar op de FZR, ik sleep m maar mee, terwijl rechtop op het voorspabbord met een @Mike Schenk slotje ideaal is, gauw aanschaffen. Misschien dat het niet de bedoeling is dat mensen er inpissen, dank dat het om 9999 van de 10000 gevallen goed gaat maar een hond hou je niet tegen.... De buurvrouw stond Mint te plukken, dat groeide tegen de tuinmuur aan... Ik bedankte, onder het wijzen naar een hondedrol
 
Is ook een heel gedoe om bij mijn nieuwe motor de topkoffer eraf te halen. Moet ik eerst het zadel losmaken, passagierzadel losschroeven en dan de stekker van de topkoffer loshalen. Daarna weer alles terugzetten.
Maar hij moet er sowieso opblijven, want een RT zonder koffers is in mijn ogen geen RT O-)
 
Altijd de helm mee. In Italië Arabba stond tegenover t terras motor met twee helmen op de grond met staal kabel en slot vast aan de motor. Perfect opgelost bijna niet te stelen en je loopt er niet mee te sjouwen in t dorp. Minder vond ik t dat er een lokale hond doodleuk tegen en over de helm stond te zeiken 🙈. Dus aan een kabel is top !! Maar mijn advies. Hoog plaatsen !!
 
Beide helmen in de topkoffer, jacks eventueel in de zij koffer, zijn afsluitbaar, is uiteraard geen 100%zekerheid, maar helpt wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan