Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Voor een toer a.s. weekend mijn originele db-killer in mijn sportdemper met e-keur gezet. (ga ik overigens laten zitten daarna ook). Vervolgens geconstateerd dat het nog best luid is. Even op mijn werk een db-meter geleend en in de goede testopstelling gezet.

Toegestaan bij mijn motor: 94dB bij 6500 tpm, mag 2 dB overschrijding hebben dus totaal 96dB

Praktijk: 98,5 dB bij die 6500 tpm. :S dus 2,5 dB (eigenlijk 4,5) overschrijding met een demper met e-keur en killer.

Ik vind het een mooi geluid, maar hoop dat ik er geen gezeur mee krijg!
 
Nieuw linkermistlampje geplaatst omdat deze niet werkte.
Lamp was nog in orde, maar maakte geen contact, nieuw lampje deed het wel :')
Ohja, en de ketting eventjes schoongemaakt en gesmeerd :)
 
Andere pijp bij Mile gescoord :)

full
 
Voor een toer a.s. weekend mijn originele db-killer in mijn sportdemper met e-keur gezet. (ga ik overigens laten zitten daarna ook). Vervolgens geconstateerd dat het nog best luid is. Even op mijn werk een db-meter geleend en in de goede testopstelling gezet.

Toegestaan bij mijn motor: 94dB bij 6500 tpm, mag 2 dB overschrijding hebben dus totaal 96dB

Praktijk: 98,5 dB bij die 6500 tpm. :S dus 2,5 dB (eigenlijk 4,5) overschrijding met een demper met e-keur en killer.

Ik vind het een mooi geluid, maar hoop dat ik er geen gezeur mee krijg!

zijn er nog eisen aan de meetmethode? Ik bedoel, het zal uitmaken of je op 5m afstand of op 1m afstand de meting doet.
En of je meet op uitlaathoogte (75cm? 1m?) of op oorhoogte. (1m80?)
Het zou zomaar kunnen dat een meting op een wegdek van ZOAB gunstiger uitpakt omdat ZOAB geluid absorbeert.
 
Gisteren avond op mijn gemakje de voorvork weer opgebouwd en het wiel met de nieuwe band geplaatst. Sticker van de band af en bandenspanning gecorrigeerd.
Meteen ook maar de remklauwen en koppelingcilinder geflushed en ontlucht.
Als ik de vork even in en en uit laat veren kan ik nu al duidelijk het verschil tussen oude 10W en nieuwe 15W vorkolie voelen. Veel minder bouncy.
 
vanavond even een proefritje gemaakt met de nieuwe voorband en de nieuwe vorkolie: wat een verschil! :-) Natuurlijk wel even voorzichtig doen om de band de kans te geven om wat in the rubben.
Vooral die nieuwe vorkolie maakt aardig verschil, bij snelweg rijden is de voorkant nu veel stabieler, de hele besturing voelt rustiger en steviger.
 
Voor het eerst zelf kleppen gesteld. Voordeeltje van de boxer, lekker toegankelijk allemaal.
 
Afgelopen zaterdag bezig met de XJ6. Zo nu en dan bij het op contact zetten, ging de Xenon in de koplamp niet aan, maar begon zenuwachtig te knipperen. Grootlicht lampje op dashboard brandt dan ook, terwijl grootlicht uitstaat.
Na 10min ofzo, alle problemen in eens weg en verlichting werkte in eens weer.

Weet niet wie het heeft gemonteerd, maar die kan het in het vervolg beter laten. Slechte solderingen, slechte verbindingen, geen krimpkous gebruikt etc....

Heb de ballast (Pilot) ook nog uit elkaar gehad, helaas zit alles in gegoten, viel dus weinig te controleren op slechte solderingen enzo.

Probleem nog niet weer gehad, afwachten of het opgelost is of niet.
 
Alle electra weggewerkt in het nieuwe kontje en wat maten opgenomen om de achterlichten te printen.
14566457_1163239640412947_4488008608851758744_o.jpg
 
Thanks, was inderdaad een 1100w in een lang verleden ja
Enige originele eraan is het blok zelf, de radiator en de voorvork :P
 
Afgelopen zaterdag bezig met de XJ6. Zo nu en dan bij het op contact zetten, ging de Xenon in de koplamp niet aan, maar begon zenuwachtig te knipperen. Grootlicht lampje op dashboard brandt dan ook, terwijl grootlicht uitstaat.
Na 10min ofzo, alle problemen in eens weg en verlichting werkte in eens weer.

Weet niet wie het heeft gemonteerd, maar die kan het in het vervolg beter laten. Slechte solderingen, slechte verbindingen, geen krimpkous gebruikt etc....

Heb de ballast (Pilot) ook nog uit elkaar gehad, helaas zit alles in gegoten, viel dus weinig te controleren op slechte solderingen enzo.

Probleem nog niet weer gehad, afwachten of het opgelost is of niet.

Ik heb een pilot setje in de auto gehad, last van een doorgebrandde stekker. Van de leverancier hoorde ik dat Pilot daar meer problemen mee had. Weet niet of er nog originele stekkers aanzitten bij jou?
 
Ik heb een pilot setje in de auto gehad, last van een doorgebrandde stekker. Van de leverancier hoorde ik dat Pilot daar meer problemen mee had. Weet niet of er nog originele stekkers aanzitten bij jou?

Alle originele stekkers zitten er nog aan en geen enkele stekker heeft brandsporen.
De binnenkant van de stekkers zien er nog mooi en schoon uit.

Op de ballast staat: "Pilot conversion kit 35w".
 
Nou, niet helemaal zelf, wel zelf toegekeken en soms wat aangegeven 8-) 8-)

Nieuwe riem en dr pully sliders, olie bougie luchtfilter, kan hij er weer ff tegen.
Nico, bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan