Wat je kwijt wilt over de Aprilia SL1000 Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koppelingsvloeistof... vloeistof ;)

Maar ik had ook een zwarte drab, er uit gehaald, een paar keer doorgespoeld en weer vers gevuld met kraakhelder spul. Die drab zit echter overal waarschijnlijk... in de koppelingscylinder, leidingen, banjoboutjes. Dus mijn vloeistof is al niet zo vers meer als een twee weken geleden ;)

I don't care, kan geen kwaad, ziet er alleen wat ranzig uit. Het enige waarmee je er af kunt komen is alles er af halen en grondig reinigen.
 
Koppelingsvloeistof... vloeistof ;)

Maar ik had ook een zwarte drab, er uit gehaald, een paar keer doorgespoeld en weer vers gevuld met kraakhelder spul. Die drab zit echter overal waarschijnlijk... in de koppelingscylinder, leidingen, banjoboutjes. Dus mijn vloeistof is al niet zo vers meer als een twee weken geleden ;)

I don't care, kan geen kwaad, ziet er alleen wat ranzig uit. Het enige waarmee je er af kunt komen is alles er af halen en grondig reinigen.

Vloeistof..olie?!?! :? what the F... Is toch een hydraulisch spulletje?
maar idd, zie wel even.. ben niet echt zo'n sleutelaar en zal dit dan ook laten doen :P


wat heeft het vervangen van de platen in godesnaam te maken met de kleur van je koppelingsvloeistof :?

'( ben dus niet zo'n sleutelaar en ik dacht dat dit in verband met elkaar stond... :? Gelukkig heb ie meer verstand van verkopen???


-O-
 
En vervolgems nog 3 anderen die ff gaan inhalen hihi
Hoop dat ik volgend jaar ook weer wat beter stuur dan afgelopen Oostenrijk trip....
Misschien dat dat SBK setje daar aan gaat meewerken....

Gewoon je oordoppen uitdoen. Dat moedigt altijd wel aan om flink door te gassen heheheheh.

Die blauwe kawaknul heeft een kofferset bij zijn bike gekocht en een verhoogde ruit. Om het bmw-gehalte te verlagen ook andere dempers...
 
Gewoon je oordoppen uitdoen. Dat moedigt altijd wel aan om flink door te gassen heheheheh.

Die blauwe kawaknul heeft een kofferset bij zijn bike gekocht en een verhoogde ruit. Om het bmw-gehalte te verlagen ook andere dempers...
Ik hoor opbergruimte voor ons... :P
 
Vloeistof..olie?!?! :? what the F... Is toch een hydraulisch spulletje?
maar idd, zie wel even.. ben niet echt zo'n sleutelaar en zal dit dan ook laten doen :P
Hydrauliek is niet per definitie op 'olie-basis'.

Iets met Pascal enzow, kwam er op neer dat als je druk uitoefent op een vloeistof dit uhm.... nu moet ik ff zoeken :+

"Druk, uitgeoefend op een deel van een vloeistof, plant zich in alle richtingen met dezelfde grootte voort."

Dat was 'm ja O-)

'( ben dus niet zo'n sleutelaar en ik dacht dat dit in verband met elkaar stond... :? Gelukkig heb ie meer verstand van verkopen???
-O-
Staat ook in verband met elkaar, maar niet rechtstreeks.

[jipenjanneke]
Met de druk die je opbouwt dmv je koppelingsvloeistof bedien je de stift die er op zijn beurt weer voor zorgt dat je plaatjes uit elkaar gaan.
[/jipenjanneke]

;)
 
Laatst bewerkt:
Vloeistof..olie?!?! :? what the F... Is toch een hydraulisch spulletje?
maar idd, zie wel even.. ben niet echt zo'n sleutelaar en zal dit dan ook laten doen :P'( ben dus niet zo'n sleutelaar en ik dacht dat dit in verband met elkaar stond... :? Gelukkig heb ie meer verstand van verkopen???


-O-

geeft niet kerel, je geeft het tenminste ruiterlijk toe, beter dan dom meelullen.

de koppelingsvloestof drukt een zuiger (je slave) naar buiten als je de handel (de master) bovenin inknijpt. de zuiger onderin drukt een lange stalen pen in, welke in zijn plaats de koppelingsdrukplaat mee neemt. hierdoor komt er speling op je koppelingsplaten en is je koppeling "ontkoppeld"

De koppelingsvloeistof komt nooit voorbij de zuiger in de slave. (hoe kun je anders druk opbouwen om de zuiger te verplaatsen tegen de druk van de koppelingsveren in)vandaar mijn antwoordt.
 
Laatst bewerkt:
De koppelingsvloeistof komt nooit voorbij de zuiger in de slave. (hoe kun je anders druk opbouwen om de zuiger te verplaatsen tegen de druk van de koppelingsveren in)vandaar mijn antwoordt.

Tenzij de seal van je slave lek is... })
 
Volgens mij is dit het meeligste topic van heel MF....
Maar goed, ik doe wel mee hoor.....

Of (je) seal lek is weet ik niet, hier ziet hij er nl nog vol uit

84f8b220dca052641acb8010.L.jpg
 
Ik ben net terug uit Oostenrijk. De falco heeft me niet in de steek gelaten (op t lostrillen van de boutjes van het contactslot na dan). Hij is wat minder comfortabel dan mijn vorige motor (cbr1000f), maar dat maak hij op andere gebieden zeker weer goed. Het benzineverbruik heeft is me zeker meegevallen 1:15 tot 1:18, maar heb dan ook niet steeds hard lopen knallen omdat ik altijd iemand achterop had. De kleine 1000 km die we op 1 dag moesten afleggen was voor mij wel te doen, maar voor de passagiere was het stoppen om de 200 km wel noodzakelijk. De tassenset heeft het goed volgehouden en heb geen vreemde vibraties in de motor gevoeld. Om onze nekken te sparen hebben we gemiddeld 150 gereden. In je eentje kan het tempo waarschijnlijk nog veel hoger liggen. Hoewel ik de falco pas een paar maandjes en zo'n 5000 km heb ben ik alleen nog maar vol lof over het apparaat. En ik heb nog niet eens de restricties eruit! *D

full
 
Ah, eens even kijken of de Playboy dat dan ook is 8-)


Jazekers! Toen ik een jaartje of 15/6 was bracht ik die meuk rond.. (en eerst allemaal ff lezen natuurlijk..) Helaas.. geen klant die lid was van de playboy.. :+ ;)

Die koop je gewoon in de supermarkt met een biljet van 200,- euri met je cowboylaarzen aan!! O-)
 
Ik ben net terug uit Oostenrijk. De falco heeft me niet in de steek gelaten (op t lostrillen van de boutjes van het contactslot na dan). Hij is wat minder comfortabel dan mijn vorige motor (cbr1000f), maar dat maak hij op andere gebieden zeker weer goed. Het benzineverbruik heeft is me zeker meegevallen 1:15 tot 1:18, maar heb dan ook niet steeds hard lopen knallen omdat ik altijd iemand achterop had. De kleine 1000 km die we op 1 dag moesten afleggen was voor mij wel te doen, maar voor de passagiere was het stoppen om de 200 km wel noodzakelijk. De tassenset heeft het goed volgehouden en heb geen vreemde vibraties in de motor gevoeld. Om onze nekken te sparen hebben we gemiddeld 150 gereden. In je eentje kan het tempo waarschijnlijk nog veel hoger liggen. Hoewel ik de falco pas een paar maandjes en zo'n 5000 km heb ben ik alleen nog maar vol lof over het apparaat. En ik heb nog niet eens de restricties eruit! *D

[afbeelding]

Verbruik van mijn SL ligt ook ergens tussen dezelfde waarden als jij noemt (1:15-1:18), en dit is met en zonder passagier!

Ik neem ook geen passagier meer mee achterop inmiddels, lees; comfort is ver te zoeken ivm met hoge positie van voetsteunen passagier.
Dan neem ik de Duc ST4 van m'n pa mee! Ook een fijne 2-cylinder trouwens!
:Y

Mooi dat de je SL goed bevallen is en wat betreft de restricties kan ik alleen maar zeggen: :Y DOEN :Y !!!

De mijne heb ik gekocht waar de restricties reeds verwijdert waren en ik vind 'm beestachtig!! Maar ja.. zwarte zijn sowieso sneller! (Au, ik krijg net als Beerhunter spijt van deze uitspraak, denk ik..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan