Wat vraagjes over onderhoud '00 RSV-Mille

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
Emmen
Omdat ik in de manual die ik heb gedownload niet alles kan vinden, ff wat vraagjes over het onderhoud aan de Mille:
Haynes en Clymer hebben geen WPH voor de Mille.

Wat is de klepspeling van de in- en uitlaat kleppen ?
Wat is het aanhaalmoment van de bougies?
Wat is de minimale dikte van de koppelingsplaten?

Wat is de slijtagegrens van de remschijven ?
Wat is de maximale uitslag van de remschijven ? (kheb nl. het id dat ze krom zijn)

Wat is het aantrekmoment van de swingarm-moer?

Als iemand deze gegevens door zou kunnen geven --> :} :} :}
 
Op zondag 29 september 2002 12:40 schreef Rage het volgende:
Omdat ik in de manual die ik heb gedownload niet alles kan vinden, ff wat vraagjes over het onderhoud aan de Mille:
Haynes en Clymer hebben geen WPH voor de Mille.

Wat is de klepspeling van de in- en uitlaat kleppen ? Weet niet
Wat is het aanhaalmoment van de bougies? 20 Nm
Wat is de minimale dikte van de koppelingsplaten? Weer niet

Wat is de slijtagegrens van de remschijven ? min. 4 mm
Wat is de maximale uitslag van de remschijven ? zie http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/11665/1 (kheb nl. het id dat ze krom zijn)

Wat is het aantrekmoment van de swingarm-moer? 90 Nm

Als iemand deze gegevens door zou kunnen geven --> :} :} :}

Heb als je wilt hele tabel voor aanhaalmomenten. Mail of ICQ?
 
Thanx for da mail!!!

Enne, kzal em daar ook nog ff opzetten (die Engelse site).

Tuurlijk haalde ik em niet uit elkaar VOOR het Eiffel-weekendje. Dit is een winterprojectje...(net als nog wat kleine dingetjes)!!
 
hi Rage,

Omdat de site van de rsv mille club afgesloten is kan ik nu niet bij de momenten tabel. Over kleppen weet ik niets zinnigs te zeggen. Staat alleen beschreven in het werkplaatshandboek.

Stel je vraag eens hier pub165.ezboard.com/fapriliaforumfrm4
wel in het engels

Yess!!! Dat was DE tip, thanx!!! :} :} :}
Voor degenen die het interesseert :
Intake: 0.0047 - 0,0067 in. (0.12 -0.17 mm)
exhaust: 0.009 - 0.011 in (0.23 - 0.28 mm)

En hierzo mijn topicje...
 
Yess!!! Dat was DE tip, thanx!!! :} :} :}
Voor degenen die het interesseert :
Intake: 0.0047 - 0,0067 in. (0.12 -0.17 mm)
exhaust: 0.009 - 0.011 in (0.23 - 0.28 mm)

En hierzo mijn topicje...
thumbsup.gif


heb ik voor jou een vraagje. Hoe meet je dat? Hoe kom je er eigenlijk bij?? (daar waar je meten moet)
 
(Afbeelding)

heb ik voor jou een vraagje. Hoe meet je dat? Hoe kom je er eigenlijk bij?? (daar waar je meten moet)

Waar je zijn moet... al het kuipwerk erafslopen en de bovenkant van je cilinders (kleppendeksels) moet er ook af. Dan zie je als alles goed is (kheb nog niet gekeken :+ ) 2 nokkenassen en 4 kleppen. Dan moet je volgens een bepaalde procedure je krukas zo draaien dat je die in een bepaalde positie zet (moet de manier nog ff uitzoeken bij de Mille).

En dan kun je tussen de nokkenas en het onderliggende plaatje de speling meten.
Dat doe je met een voelermaat, dat is een pakket van plaatjes van allemaal verschillende diktes en een van die plaatjes kun je dan tussen je nokkenas en je klepstelplaatje steken. Past ie wel, past ie niet is dan het verhaal. De goede manier is dat je voelermaat er vrij licht tussen glijdt. Belangrijk is natuurlijk wel dat je em recht houdt. Op het plaatje zelf staat wat voor dikte die heeft.
Vonkspleet meten bij bougies kan op de zelfde manier maar het is beter (minder kans op meetfout) om dat met een draad-voelermaat te doen (verschillende diktes draadjes dus).

Maar je hebt dus wel 2 nieuwe klepdeksel-seals nodig en die ga ik denk ik morgen maar es ff bestellen.
 
Waar je zijn moet... al het kuipwerk erafslopen en de bovenkant van je cilinders (kleppendeksels) moet er ook af. Dan zie je als alles goed is (kheb nog niet gekeken :+ ) 2 nokkenassen en 4 kleppen. Dan moet je volgens een bepaalde procedure je krukas zo draaien dat je die in een bepaalde positie zet (moet de manier nog ff uitzoeken bij de Mille).

En dan kun je tussen de nokkenas en het onderliggende plaatje de speling meten.
Dat doe je met een voelermaat, dat is een pakket van plaatjes van allemaal verschillende diktes en een van die plaatjes kun je dan tussen je nokkenas en je klepstelplaatje steken. Past ie wel, past ie niet is dan het verhaal. De goede manier is dat je voelermaat er vrij licht tussen glijdt. Belangrijk is natuurlijk wel dat je em recht houdt. Op het plaatje zelf staat wat voor dikte die heeft.
Vonkspleet meten bij bougies kan op de zelfde manier maar het is beter (minder kans op meetfout) om dat met een draad-voelermaat te doen (verschillende diktes draadjes dus).

Maar je hebt dus wel 2 nieuwe klepdeksel-seals nodig en die ga ik denk ik morgen maar es ff bestellen.
thx :}
Dat is een mooi project voor de winter zie ik al meteen... ;)
maar is het nodig dan? (okok, daar kom je pas achteraf achter) schijnt dat er weinig tot geen problemen mee zijn bij rsv mille's
 
thx :}
Dat is een mooi project voor de winter zie ik al meteen... ;)
maar is het nodig dan? (okok, daar kom je pas achteraf achter) schijnt dat er weinig tot geen problemen mee zijn bij rsv mille's

Volgens je onderhoudsboekje moet je het meten/afstellen bij 15000km... En ik zit daar al wat overheen dus dat ga ik mooi deze winter doen...

Het hoeft ook geen probleem te zijn, ik ga er vanuit dat ze allemaal nog wel goed zijn, maar voor het geval dat niet zo is, is het enerzijds zonde van de power die je mist (alsof je dat zou merken ;) ) en ik heb geen zin in kromme kleppen!!
 
Op maandag 07 oktober 2002 17:15 schreef Rage het volgende:Maar je hebt dus wel 2 nieuwe klepdeksel-seals nodig en die ga ik denk ik morgen maar es ff bestellen.

Dát betwijfel ik dus. De klepdeksel-seals bestaan uit dikke ruberen pakkingen. Volgens mij kun je die hergebruiken hoor. Wel goed wat vet eraan doen! Aldus mijn dealer. Bij mijn 1000-beurt zijn de kleppen ook gecontroleerd en niks nieuwe klepdeksel-seals. Alleen een dikke klodder vet ertussen.
 
Ja het zou ook wel kunnen... maar ik vind het zo balen als je net na de winter aan je eerste ritje begint en het wordt zo'n kliederzooi. Daarom neem ik dus liever geen risico. Die seals hebben nog wel aardig wat warmteverschillen te verduren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan