Wat zal ik eens bij nemen?

waver1971

Die hard MF'er
4 okt 2014
557
38
Groningen
ik rij op een r1100r. Prima voor woonwerk. Echt een heerlijke fiets. Maar..............
..........ik heb nog nooit een sportfiets gehad. Nu kan ik een nette cbr 600 f uit '91 ovenemen voor weinig. Motor is goed onderhouden en staat netjes op de banden, rem blokken zijn goed,
17000 km! Geen schade oid gehad.
Zijn er zaken waar ik om moet denken? Ik las iets over naks, nokkenaskettin maar kon verder weing vinden. Kan me er vvoor 500 euro geen bult aan vallen dacht ik. :Y
 
Die zou ik dan niet laten schieten nee! NAKS hoef je je bij deze km-stand niet zo'n zorgen over te maken. Als de motor verder technisch goed is, is hij sowieso dat geld wel waard. Vind je het zelf niks, verpats je hem toch weer? Mits het het "nieuwere" model is tenminste. Het oude type (bouwjaren tot 1990 zeg maar) is niet zo in trek en is moeilijker te verkopen lijkt me :P
 
Laatst bewerkt:
Een CBR600 uit '91 staat nog op smalle diagonaalbanden en kan tegenwoordig geen sportfiets meer genoemd worden.
 
Een CBR600 uit '91 staat nog op smalle diagonaalbanden en kan tegenwoordig geen sportfiets meer genoemd worden.
Maar je kunt er nog steeds vreselijk mee boenderen. De topsnelheid is misschien niet meer van deze tijd, maar zeker op korte bochten rij je moeiteloos met moderne fietsen mee.
 
Voor weinig geld, zeg 500 Euro leuk om erbij te nemen. Kost je de kop niet.
Zou er wel goede banden onder zetten, is je eigen veiligheid.
En dan kunnen we je vast bij de Honda CBR600F club welkom heetten!
Zie ook MitchellHearthog in "Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Ver..."

Maar die NAKS heeft niets met aantal km's te maken, hij gaat stuk of niet.
Enkel eventueel nog de spanningsregelaar, die kan nog wel eens gek doen.
Gewoon een handmatige NAKS erin voor 25 euro en gaan...
 
500 Euro is niet veel, maar ook niet heel goedkoop. Ik heb er al verschillende gezien voor 400 euro.
Die ouwe CBR's zijn over het algemeen heel erg betrouwbaar. In jouw geval zou ik in ieder geval de achterste schokdemper even controleren. Als de demping er uit is (en dat is niet zo vreemd bij deze leeftijd) dan kun je het lekker boenderen ook wel vergeten.

Verder is er niks mis met deze fietsen. Houd er wel rekening mee dat bij motoren van deze leeftijd wel eens een elektrisch probleempje kan optreden door corrosie in stekkerverbindingen. Maar dat geldt voor elke andere motor van deze leeftijd.
 
Het grootste risico is dat je zo blij met je nieuwe aanwinst bent dat je daarna dat BMW hok weg doet.
 
Dat zal meevallen. Heb de motor bekeken en laten staan. Had schade gehad. Diepe krassen in een overgespoten frame, kuipwerk dat niet paste, schokdemper/ veer niet droog. Ketting tandwielen niet fris. Duidelijk schademotor dan is de km stand (16900) ook niet echt betrouwbaar. Motortje liep wel mooi trouwens
 
Laatst bewerkt:
Een CBR600 uit '91 staat nog op smalle diagonaalbanden en kan tegenwoordig geen sportfiets meer genoemd worden.


Die CBR is prima met radiaal banden uit te rusten, onder mijn motor zitten dezelfde velgen met pilot powers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan