Weer een CB750 K1 er bij

Leuk weer eens een topic tegen te komen over de sohc fours.
Heb een jaar of 8 geleden een candy gold sandcast gehad + een candy ruby red K2.
Beide weer helemaal klaar gemaakt, maar niet in de overgerestaureerde blingbling uitvoering.
Ik heb er 3 seizoenen op gereden met veel plezier, maar had toen de aardigheid van het poetsen af en wilde wel eens wat anders.
Toen ik met beide de "markt" op ging bleken ze niet te verkopen; 3000 was niet te vangen voor de sandcast en 1350 voor de k2 was ook te veel; zgn. kijkers heb ik genoeg bij de deur gehad, maar er was niemand bij die geld "bij zich had".
Ik heb ze beide uiteindelijk verkocht: de sandcast is naar Finland gegaan en de k2 heb ik in onderdelen verkocht.

Het waarom dit verhaal:
Verkijk je niet op vraagprijzen; degene die een vroege sohc gerestaureert heeft, geeft er te vaak te veel geld aan uit - motivering: "het moet bij mij altijd perfect zijn"; vervolgens veronderstelt hij dat de optelsom van de onderdelen er ook maar weer uit moet komen: gevolg: de vraagprijzen zijn - geforceerd - veel te hoog.
De vraagprijzen in het buitenland (USA) slaan helemaal nergens op: daar heb je in NL niks aan.

Het aanbod aan k, k1, k2 en k6's wordt wel gering; zo langzamerhand zijn alle opknappers en schuurvondsten allemaal wel gerestaureerd - behoudens een enkele uitzondering -; De shoc's zijn er nog wel, maar niet te koop; ze staan in verwarmde schuren te wachten om (sporadisch) uitgelaten te worden; deze worden bewaard tot .... sint juttemis ??

Dicht mij niet toe dat ik verstand zou hebben van deze honda's (ik heb er maar 2 gerestaureerd); ik realiseer me dat ik heel veel NIET weet.

Inmiddels heb ik zelf weer een ongerestaureerde en originele k1.
Tenslotte: een k3 is hier nooit geïmporteerd
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk dat veel mensen de CB750 niet op waarde weten te schatten. Toch is het zo dat de laatste jaren er een trend aan het ontstaan is. Dat zie je aan het aanbod van de motoren en onderdelen. Als er al een CB750 op MP verschijnt in een nagenoeg originele staat is-tie zo weg. Ik ben ervan overtuigd dat als je nu die CB750's zou hebben te koop staan je er heel veel meer voor kan krijgen. Zeker als het een echte sandcast is.
Ik verkoop al enige tijd onderdelen, voornamelijk tellers en tellerplaten, en daar wordt goed geld voor betaald. Onlang nog een opgeknapte diecast K0 toerenteller verkocht voor $458.

Heb jij een foto van je K1?
 
Goed bezig Marcel :9~ . Ga je weer net zo'n mooi verslag maken als met de K2 :} . Je garage zal onderhand wel te klein gaan worden...
 
Goed bezig Marcel :9~ . Ga je weer net zo'n mooi verslag maken als met de K2 :} . Je garage zal onderhand wel te klein gaan worden...

Tnx,

Ik heb afgelopen week mijn garage opnieuw ingericht. Er staan nu vier motoren in, deze K1 staat nog bij mijn moeder in de garage en de K0 ligt nog in onderdelen uit elkaar. De K1 kan nu terug, de K0 past er wellicht ook nog bij, maar misschien moet de andere K1 eerst uit elkaar.
 
Hebben jullie nog te goed:
een foto van mijn ongerestaureerde k1
full
 
Mijn k1 loopt na een stilstand van ongeveer 5 jaar stationair niet best.
Het gas blijft wat hangen en daarna slaat ie af.
De gaskabels zijn in orde - de carburateurs vallen netjes naar beneden.
De carburateurrubbers voor - en achter de carburateurs heb ik al bespoten met remmenreiniger - daarop reageert het toerental niet.
De luchtschroeven heb ik gelijk gezet (op 1,5 slag).
De sproeiers zijn schoon en de vlotters zijn gangbaar.
Heeft iemand een idee ?
 
Laatst bewerkt:
Mijn k1 loopt na een stilstand van ongeveer 5 jaar stationair niet best.
Het gas blijft wat hangen en daarna slaat ie af.
De gaskabels zijn in orde - de carburateurs vallen netjes naar beneden.
De carburateurrubbers voor - en achter de carburateurs heb ik al bespoten met remmenreiniger - daarop reageert het toerental niet.
De luchtschroeven heb ik gelijk gezet (op 1,5 slag).
De sproeiers zijn schoon en de vlotters zijn gangbaar.
Heeft iemand een idee ?

Eerst zorgen dat je ontsteking 100% goed staat en dan carbs syncen. Dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan