Welk merk pak en een combi of overall?

Tess_a

MF'er
28 feb 2008
66
0
Schagen
Hoi mensen..

Zoals ik al heb gezegd in mijn "voorstel-topic" ben ik onlangs onderuit gegaan op de R1 van me broer..

hierbij is mijn helm én me jack en broer zodanig beschadigd dat ik eigelijk een nieuwe wil.. (verzekering van tegenpartij betaald gelukkig)

mijn vorige was leer dus een 2e hands jack en een broek van Alpinestars maar ik vondt de pasvorm redelijk k*t omdat het eigenlijk maat 38 was terwijl ik 34/36 heb qua kleding..

Ik twijvel tussen een leder jack + broek en vol combi-pak
Maar wat zijn precies de voor- en nadelen van een combi-pak vergeleken met een jack + broek ???
(behalve dat het handig is dat je alleen een jack tijdelijk even kan uitdoen)

én welk merk / pak vinden de dames hier het fijnste zitten ?
 
Hoi mensen..

Zoals ik al heb gezegd in mijn "voorstel-topic" ben ik onlangs onderuit gegaan op de R1 van me broer..

hierbij is mijn helm én me jack en broer zodanig beschadigd dat ik eigelijk een nieuwe wil.. (verzekering van tegenpartij betaald gelukkig)

mijn vorige was leer dus een 2e hands jack en een broek van Alpinestars maar ik vondt de pasvorm redelijk k*t omdat het eigenlijk maat 38 was terwijl ik 34/36 heb qua kleding..

Ik twijvel tussen een leder jack + broek en vol combi-pak
Maar wat zijn precies de voor- en nadelen van een combi-pak vergeleken met een jack + broek ???
(behalve dat het handig is dat je alleen een jack tijdelijk even kan uitdoen)

én welk merk / pak vinden de dames hier het fijnste zitten ?

Hoi Tess_a
Ik denk niet dat de verzekering een nieuwe broer voor je kan regelen :?

Sorry kon het niet laten ;)

Een combi kan je ook losritsen, net als een jack en broek. Ik denk dat je een overall bedoelt, die heeft wel het voordeel dat als je een schuivertje maakt dat de rits niet los kan gaan, en je rug gewoon beschermd blijft.
Het nadeel geef je zelf al aan, een combi/broek-jack is makkelijker om even de jas uit te doen.

edit: daar komt nog bij dat een goed passende leren overall heel mooi kan zijn bij een vrouw :P
Marcel
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tess_a
Ik denk niet dat de verzekering een nieuwe broer voor je kan regelen :?

Sorry kon het niet laten ;)

Een combi kan je ook losritsen, net als een jack en broek. Ik denk dat je een overall bedoelt, die heeft wel het voordeel dat als je een schuivertje maakt dat de rits niet los kan gaan, en je rug gewoon beschermd blijft.
Het nadeel geef je zelf al aan, een combi/broek-jack is makkelijker om even de jas uit te doen.

edit: daar komt nog bij dat een goed passende leren overall heel mooi kan zijn bij een vrouw :P
Marcel

misschien een postorderbroer?
 
Zelf ben ik niet zo dol op overallen. Ga er altijd een octaaf hogen van praten maar ja, daar heb je als meisje niet zo'n last van natuurlijk (want die praten al een octaaf hoger).

Zonder gekheid: combi is veel fijner. Kun je idd op een terrasje ofzo even je jas uitdoen.
 
Laatst bewerkt:
Hey, die heb je gejat uit een ander topic gisteren B| :+


@ Tessa: Zo te lezen bedoel je een overall. Een losse jas+broek in bijpassende kleurstelling noemen wij een combi. Een pak uit 1 stuk dus een overall.

Een overall is erg mooi, maar niet altijd even handig. Maar als je vaak alleen een stuk rijdt en niet (veel) pauzeert tussendoor, gaat dat prima.

Als je wel regelmatig een terrasje pakt, of een poos in je motorpak rondloopt, is een combi (losse jas en broek) veel handiger. Met een losse rugprotector blijft je rug ook bij een combi goed beschermt.


Succes met je keuze.
 
ik zou als ik jou was ff in veenendaal kijken.
daar zit Ariesen Motor Fashion.
van veel mensen begrepen dat ze alles hebben wat je nodig hebt, voor iedereen wat wils.

mogelijk kan je daar wat mee???
 
Ik koop alles bij polo in kleve. Moet je wel beetje in de buurt wonen, want dit is net over de grens bij nijmegen. Heel erg groot assortient, veel kleding voor vrouwen en alles bijzonder gunstig geprijst.
Heb zelf een leren pak van Lookwell zit super en kan jas losritsen van broek zonder mijzelf in onmogelijke bochten te wringen.
 
Jack + broek en vol combi-pak is hetzelfde. Je bedoelt in het tweede geval waarschijnlijk een overall, dat pak is uit één stuk en daar zit de "jas" dus vast aan de "broek".

Welk merk lekker zit is afhankelijk van je eigen lijf, wat de een lekker vindt zitten, vindt de ander niks. Gewoon veel passen dus!

En wat betreft een combi of een overall: dat is ook persoonsafhankelijk. Ik vind een overall niks, ik wil op een terrasje, bij iemand thuis etc. mijn jas uit kunnen trekken en niet met mijn jas rond mijn middel zeulen ;)

'vrouwen pak' > 'Welk merk pak en een combi of overall?' Dan is de titel iets duidelijker.
 
Kijk eens bij MJK. Opgericht door een dame uit ontevredenheid over de destijds beschikbare motorkleding. Een combi of overall op maat laten maken kan al voor minder dan een nieuwe Alpinestars set.
 
@Tessa: Gewoon veel passen, en kijken wat je het lekkerste vind zitten. Uiterlijk is leuk, maar hoe het zit is uiteindelijk véél belangrijker. Want je moet er wel hele dagen in rondrijden/lopen
Een Combi pak is het meest praktische als je toerritjes doet waarbij veel terrasjes aan de beurt komen en dagjes uit... een overall heeft als voordeel een geheel te zijn en zou dus beter moeten zitten als je hele dagen continue op de motor zit..
Zelf rij ik sinds 2005 en heb ik al die tijd combi pakken aangehad. Maar omdat ik de 2008 overall van rev'it erg mooi vind, wordt ik gebeld door een motorzaak zodra ze die binnen hebben in mijn maat om te kunnen kijken of ik het uberhaupt wel lekker vind zitten.
Dus mijn advies: kijk eens lekker rond op internet naar wat je aanspreekt en ga véél passen!

Hoi Tess_a
Ik denk niet dat de verzekering een nieuwe broer voor je kan regelen :?

Sorry kon het niet laten ;)

Een combi kan je ook losritsen, net als een jack en broek. Ik denk dat je een overall bedoelt, die heeft wel het voordeel dat als je een schuivertje maakt dat de rits niet los kan gaan, en je rug gewoon beschermd blijft.
Het nadeel geef je zelf al aan, een combi/broek-jack is makkelijker om even de jas uit te doen.

edit: daar komt nog bij dat een goed passende leren overall heel mooi kan zijn bij een vrouw :P
Marcel
De kans dat dat gebeurt bij een goede combi is niet bestaand :N

Dus daar komt jouw motorkleding vandaan! :o
:+
_O-
 
ik heb zelf een revit' damesjack en een behring dames broek... zit prima en qua prijs viel het mij alles mee zo'n 400 euro voor de combi .. maar ga idd veel passen en rondkijken..
omdat ik aan de lange kant ben (1.84 met de meeste lenmgte in de benen) zal ik nooit een standaard overall aan kunnen, maar dat lijkt me idd ivm de tussenstops niet echt handig omdat je dan het jack niet uit kan doen..

in de jacks van nu zit vaak al diverse protectoren dus ook voor de rug.. in de 2 pakken die ik heb zit dat iig wel..

wanneer ik een nieuw leren pak nodig ga hebben (of dit gewoon spuugzat ben) ga ik informeren bij mjk en/of damenleathers om een pak op maat te laten maken... lijkt me toch wel erg fijn zitten...
 
ik heb zelf een revit' damesjack en een behring dames broek... zit prima en qua prijs viel het mij alles mee zo'n 400 euro voor de combi .. maar ga idd veel passen en rondkijken..
omdat ik aan de lange kant ben (1.84 met de meeste lenmgte in de benen) zal ik nooit een standaard overall aan kunnen, maar dat lijkt me idd ivm de tussenstops niet echt handig omdat je dan het jack niet uit kan doen..

in de jacks van nu zit vaak al diverse protectoren dus ook voor de rug.. in de 2 pakken die ik heb zit dat iig wel..

wanneer ik een nieuw leren pak nodig ga hebben (of dit gewoon spuugzat ben) ga ik informeren bij mjk en/of damenleathers om een pak op maat te laten maken... lijkt me toch wel erg fijn zitten...

1.84?????? ooowww :P
 
Hierna stop ik echt met dit topic te vervuilen! excuses Tess :j !_O- _O- Ben alleen bang dat ze dus al niet meer vrijgezel zal zijn (en nee, ik ken haar niet) -O-

ach...voel je niks van...
ik vind trouwens dat ze maar ff wat foto's van in haar pak moet posten...vind je niet????
zodat Tessa een beetje een idee krijgt....
:P
 
Hallo :W
Een combi daar mag je niet mee op het circuit gummen alleen met cursissen laten ze het toe en sommige organisaties zien het door de vingers met vrij rijden.
Maar de kans is groot dat de rits het begeeft tijdens een val en dan lig je open tot op het bot.
Hier een link voor Lookwell overallen overjarige modellen van 800,- voor 300,-
Racing-bikes (ook onder remboers leverbaar)
Suc6 :W
 
Ik ben zelf helemaal verliefd op mijn overall. Is de Lizard Pro van Spidi. Met je maatje 34/36 ben je behoorlijk dun, en de meeste Italiaanse merken passen daar wel bij.

Maar ja, het blijft toch een kwestie van een middagje er de tijd voor nemen en een heleboel pakken passen, om te kijken wat je het prettigst vindt. De voor- en nadelen van combi en overall zijn al een beetje genoemd: met een overall mag je altijd het circuit op, als je de juiste maat hebt past het vaak beter en ik persoonlijk vind het ook mooier. Voordeel van een combi zit hem vooral in het praktische gedeelte: op terrasjes kan je makkelijk je jas uit trekken, en moet je naar de wc dan hoef je je niet volledig uit te kleden.

Ik haal zelf al mijn kleding bij Termaat in Nijmegen. Ze schijnen de grootste damesafdeling van Nederland te hebben. Het is een beetje bij je uit de buurt, maar ze hebben wel echt ruime keus.

Succes ermee in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan