welk windscherm raad je me aan ? ( voor een gsx 1400)

Vale Tek

MF veteraan
24 feb 2006
1.653
0
Hallo beste forum gebruikers,

volgende week ga ik een paar dagen in de Eifel mijn cargo bag testen als het wel beetje te doen is in de bochten met zo een tas achterop.

Ik be nu al een beetje aan het voorbereiden voor een reisje richting de noordpool volgende zomer. Omdat ik waarschijnlijk tot Deenemarken snelweg zal pakken zoek ik een goede windscherm , ik zie op Mdi online heel veel keuze ( 2 ophang punten , 4 ophang punten, ophang punten aan de koplamp, ophangpunten aan de vork etc etc ..)

mijn vraag is : heeft iemand al een flinke stuk gereden met een windscherm en welk zou je me daan aanraden alvast bedankt voor jullie reacties !
 
geen.

heb zelf de zaag in mijn ruit gezet zodat hij zo kort mogenlijk is. liever in de wind dan in de turbulentie(herrie)
 
lol ok je bent al de 2de die zegt geen windscherm :) is zo erg op een naked dan ?
 
lol ok je bent al de 2de die zegt geen windscherm :) is zo erg op een naked dan ?
ik had een gs500e naked. nooit geen oordop nodig gehad. en op me africa twin heb ik ze boven de 60 nodig anders stap ik af met een piep in mijn oren.

oftewel het reed lekkerder op me naked dan op me gekuipte AT :Y

en op de snelweg gewoon een beetje naar voren leunen zodat je in evenwicht bent met de wind. waardoor je 0 druk op je polsen heb :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste forum gebruikers,

volgende week ga ik een paar dagen in de Eifel mijn cargo bag testen als het wel beetje te doen is in de bochten met zo een tas achterop.

Ik be nu al een beetje aan het voorbereiden voor een reisje richting de noordpool volgende zomer. Omdat ik waarschijnlijk tot Deenemarken snelweg zal pakken zoek ik een goede windscherm , ik zie op Mdi online heel veel keuze ( 2 ophang punten , 4 ophang punten, ophang punten aan de koplamp, ophangpunten aan de vork etc etc ..)

mijn vraag is : heeft iemand al een flinke stuk gereden met een windscherm en welk zou je me daan aanraden alvast bedankt voor jullie reacties !
De noordpool zou ik echt niet doen met de motor.
Het ijs schijnt de laatste tijd erg onbetrouwbaar te zijn. :P
 
wel,

ik heb heel lang een ruitje gehad op mijn motor,
en ik rijd liever zonder...
de turbulentie rond mijn hoofd was enorm (vooral op autostrade).

tenzij je echt een grote ruit neemt,
of echt begint uit te meten:
-> een laag ruitje: wind weg van de romp, en net onder het hoofd laten passeren
-> een middelruitje: wind weg van romp, maar recht op het hoofd
-> een hoge ruit: wind weg van romp en hoofd, maar aerodynamisch minder en lelijk :p

alles hangt ook af van jouw postuur....
 
wel,

ik heb heel lang een ruitje gehad op mijn motor,
en ik rijd liever zonder...
de turbulentie rond mijn hoofd was enorm (vooral op autostrade).

tenzij je echt een grote ruit neemt,
of echt begint uit te meten:
-> een laag ruitje: wind weg van de romp, en net onder het hoofd laten passeren
-> een middelruitje: wind weg van romp, maar recht op het hoofd
-> een hoge ruit: wind weg van romp en hoofd, maar aerodynamisch minder en lelijk :p

alles hangt ook af van jouw postuur....

Ja hoeft echt niet mooi te zijn het is allen voor die 2 weken , steeds meer mensen zeggen om geen ruitje te nemen, ik denk dat ik een keertje proef ga rijden
 
zonder ruitje is het echt wel te doen hoor,
hangt natuurlijk af welk tempo je wilt aanhouden?

alles onder de 140 is vol te houden volledig naked,
daarboven moet je al wat meer gewend zijn...

Mijn enige tip: oordopjes,
en dan kan je vlot blijven gaan... (is pakken minder vermoeiend).
 
Terug
Bovenaan Onderaan