welke druppelaar?

citrix

Rookie
1 sep 2013
28
0
ik kan er geen wijs uit.
Ik zoek een accudruppelaar voor mijn yamaha radian en zie zoveel verschillende en ook
aqua prijs gaat het van 12 euro naar over de 100 euro.
Wie kan mij vertellen wat een gechikte is die ook nog eens niet de hoofdprijs kost?
bedankt
 
Ik heb een Ctek. Maar ik denk dat een goedkopere versie ook doet wat hij moet doen. Net even de accu wat voller hebben als de winter voorbij is.
 
ik had een nieuwe accu leeg gestart, dus een lader gekocht voor 7 tientjes geloof ik (ctek 5.0) maar dat hielp niet. Bleek de accu een productiefout te hebben gehad. Vervangende accu aangeschaft a 4 tientjes en de acculader nooit meer gebruikt.

Gewoon af en toe rijden met die motor, en als je accu het niet meer doet koop je een nieuwe. Tenzij je laadsysteem kapot is, maar dan moet je je laadsysteem repareren en geen acculader kopen.

Wellicht dat je dus 1x een lader nodig hebt, dat is wanneer je laadsysteem kapot gaat. Maar er vanuitgaande dat dat je maar één keer gebeurt, kun je ook in dat geval beter een nieuwe accu dan een lader kopen, is goedkoper. Of je leent er eentje van iemand, en voor één keer is een auto-acculader ook prima.

Een accu die je 1 keer leegstart raakt al meteen beschadigd waardoor een deel van de capaciteit verloren gaat.
 
Home made oldscool, heb niet zoveel met dingen die zomaar van alles willen doen met bijbehorende LEDjes en andere attracties waar ik niets mee kan. Of wil.
full
 
Af en toe druppellader..... Accu van 2001 heb ik dit jaar afscheid van genomen '(
Nu zit er één in van 2006, kijken oftie het nog 5 jaar uithoudt :+

1x nieuwe gekocht, " even" geplaatst in een donorfiets om uit te proberen......
"even" vergeten , kon hem in het voorjaar wegknikkeren -O-
 
Ik zei in een vorige post dat het onnodige slijtage is, zo'n druppellader.
Was een beetje grappig bedoelt naar aanleiding van de post daarvoor.
Bij mijn weten geld dat alleen voor oudere laders. De tegenwoordige degelijke laders hebben daar veel minder last van, in principe kan die de hele winter aan de accu hangen.

Maar ik zet hem er maar 2 keer ofzo een paar dagen aan. Vrij nieuwe motor, toch nog wel wat stroomverbruik door de startonderbreker. De accu kan geen 5 maanden zonder druppellader.

En ik heb eigenlijk een goeie duurdere gekocht omdat de motor ergens anders gestald stond. Ik had een oude druppellader en was die vergeten weer af te koppelen, en de accu van amper een jaar oud was drooggekookt. :?
Dat is eigenlijk de enigste reden dat ik een Ctek gekocht heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze, geen idee of het een goede is, maar heb er veel aan.

fotofolder2005.jpg


De SV650 uit '06 van mijn vrouw is na twee a drie maanden echt dood. Die heb ik dus eigenlijk constant aan die lader staan. De VFR heeft eigenlijk geen lading nodig, maar omdat die ook wel een paar maanden stil staat in de winter, doe ik hem er ook een paar weken halverwege de winter.

Accu van de Voxan heb ik in de kast staan. Als ik die na twee maand aan de lader zet, geeft die meteen aan dat die vol zit.

Beste is dus je accu er uit pakken en in een niet te koude ruimte opslaan. Dan is laden niet nodig.
 
Accu van de Voxan heb ik in de kast staan. Als ik die na twee maand aan de lader zet, geeft die meteen aan dat die vol zit.

Beste is dus je accu er uit pakken en in een niet te koude ruimte opslaan. Dan is laden niet nodig.

Eindelijk, iemand die het begrijpt.
 
Ik gebruik een Optimate IV om mijn accu in goede conditie te houden gedurende de tijd dat mijn motor niet gebruikt word in de winter.
Ik sluit hem eind oktober aan en haal hem begin maart er weer af,werkt prima.
 
Ik heb deze, geen idee of het een goede is, maar heb er veel aan.

[afbeelding]

De SV650 uit '06 van mijn vrouw is na twee a drie maanden echt dood. Die heb ik dus eigenlijk constant aan die lader staan. De VFR heeft eigenlijk geen lading nodig, maar omdat die ook wel een paar maanden stil staat in de winter, doe ik hem er ook een paar weken halverwege de winter.

Accu van de Voxan heb ik in de kast staan. Als ik die na twee maand aan de lader zet, geeft die meteen aan dat die vol zit.

Beste is dus je accu er uit pakken en in een niet te koude ruimte opslaan. Dan is laden niet nodig.

Bij een accu welke gedurende langere tijd niet gebruikt word en ook niet opgeladen word loopt de capaciteit aanzienlijk onherstelbaar terug.
is
 
Ik gebruik een Optimate 4, doet prima zijn werk. 1 keer een meegeleverd stroomsnoertje op de accu aansluiten en aansluiting zit vervolgens in de buddy. Nooit meer de motor uit elkaar hoeven halen.
 
Eindelijk, iemand die het begrijpt.

Of juist niet.

De grap is namelijk dat het verliezen van lading bij stilstand sneller gaat naar mate het warmer is. Als je de accu binnen bewaard zul je dus vaker de accu bij moeten laden dan wanneer hij buiten in de kou staat.

Wel twee dingen om rekening mee te houden:

- Een lege accu kan bevriezen, daarom is het belangrijk dat de accu vol blijft als de accu in de kou staat.


- Een koude accu heeft minder 'startcapaciteit', kan minder hoge stroom leveren. Dit staat verder helemaal los van de kwaliteits of ladingstoestand van de accu. Chemische processen in een accu gaan nu eenmaal trager bij lagere temperatuur, vandaar dat slechte accu's in de winter door de mand vallen ook al zijn ze volledig opgeladen. Voordeel is dat de zelfontlading ook langzamer gaat bij lage temperatuur, dus minder vaak aan de druppellader.


Een accu kan je dus best in de winter buiten op de motor laten zitten, als je er maar voor zorgt dat de accu wanneer nodig bijgeladen wordt. Een keer per maand even aan de (druppel) lader zou genoeg moeten zijn. Je kan hem er ook de hele winter aan laten zitten.
 
Wat je wel kan hebben is dat wanneer je de accu los haalt van de motor de accu minder snel leeg raakt doordat er geen lekstroom is door een alarm en klokjes e.d. Maar dat heeft dus verder niets met de temperatuur te maken.
 
Gewoon een CTEK XS0.8 acculader kopen en je bent klaar voor vele jaren.

Als je kijkt hoeveel geld motorrijden kost, blijft het me verbazen dat zo veel mensen een China prul van de lokale bazaar aan hun dure motor hangen. Er zijn nu zoveel kokende accu en smeltende zijkapjes verhalen op MF geweest dat je zou denken dan men er wat van leert.
 
Gewoon een CTEK XS0.8 acculader kopen en je bent klaar voor vele jaren.

Als je kijkt hoeveel geld motorrijden kost, blijft het me verbazen dat zo veel mensen een China prul van de lokale bazaar aan hun dure motor hangen. Er zijn nu zoveel kokende accu en smeltende zijkapjes verhalen op MF geweest dat je zou denken dan men er wat van leert.

full


Je kunt het wel 100 keer zeggen, helpt toch niets _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan