welke motorolie

henzel

Die hard MF'er
12 aug 2005
527
15
mede Capo rijders welke motor olie gebruiken jullie ?
Ik heb nu half synthetische motul, mogelijk dat ik kroon 15w50 full synth. overweeg.
Twijfel of ik hiermee problemen met de koppelingsplaten e.d. kan krijen ???
Wat zijn de ervaringen :?
 
Mijn Capo loopt al ruim 10.000 km op Total 10w50 full synthetische olie zonder enig probleem met de koppeling.
De totale km stand bedraagd 23.000km en tussen de beurten -om de 7500km- heb ik geen (meetbaar) olieverbruik.
Ik weet wel dat Aprilia voor de V990 Rotax blokken een semi synthetische olie voorschrijft ivm slippende koppelingsplaten, maar ik vermoed dat de snellere Appie's zoals de RSV's daar gevoeliger aan zijn omdat deze aanmerkelijk meer vermogen hebben.

In een blok met veel km's zou ik echter niet overstappen naar een full synthetische olie en dit om overmatig olieverbruik te voorkomen.

Off topic, maar toen ik 16 jaar geleden mijn DR800Big (had toen 5000km op de teller) begon te rijden met full synthetische olie verklaarde de dealer me voor gek, volgens hem ging ik daar een hoop motorische problemen mee krijgen.
De Big heb ik nog steeds en is ondertussen bijna 21 jaar oud, ik moet de eerste motorische problemen nog krijgen, ook het olieverbruik is quasi zero,...

Groeten, Freddy
 
oke , blijkbaar is mijn bericht niet onder het Aprilia caponord forum terecht gekomen maar ik zie toch een bekende (hoi Freddy) en heb onlangs olie ververst met Valvoline 10W40 half synth. en filter (korte model) natuurlijk ook vervangen.
Groeten henzel
 
oke , blijkbaar is mijn bericht niet onder het Aprilia caponord forum terecht gekomen maar ik zie toch een bekende (hoi Freddy) en heb onlangs olie ververst met Valvoline 10W40 half synth. en filter (korte model) natuurlijk ook vervangen.
Groeten henzel

Heb je enig verschil gemerkt nu je i.p.v. 15/50 er 10/40 in hebt ?

Hoewel mijn recent uit België geimporteerde motor volgens de onderhoudsbeurten altijd 15/50 half syntheet heeft gehad wil mijn motoronderhoudsbedrijf er nu 10/40 half syntheet in doen. Ik vraag mij af of dit goed is............. zij zeggen dat ze dit in o.m. Ducati''s ook doen.

Wat vinden jullie Caponord rijders daarvan, kan dit kwaad ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan