Welke opvolger?

M0T0

Rookie
25 jan 2020
20
3
Hi!

Ik overweeg om mijn 1990 Honda AT te verkopen maar ik geraak er niet aan uit wat de opvolger moet zijn.

Met de AT heb ik voornamelijk op de weg gereden en af en toe de TET route verkend.
Maar voor mij is hij te 'kostbaar' om er echt offroad mee te doen.

De opvolger mag dus eventueel wel wat meer offroad gericht zijn zonder al te veel in te boeten op rijgedrag op de weg.

Ikzelf overweeg volgende moto's:

- >2010 BMW R1200 GSA
- KTM 1090/1190 Adventure R
- Honda CRF1000L Africa Twin

Budget rond de 8.000€, hangt ook af van de prijs die ik voor de AT krijg.

Ik doe niet veel km's/jaar maar wil wel iets betrouwbaar, starten en rijden zeg maar. 8-)


Iemand die me de pro's en cons van deze verschillende modellen kan meegeven of iemand met ervaring mbt deze modellen? Of eventueel nog alternatieven?


Alvast bedankt!

Gr
 
Vstrom 1000.
Veel motor voor weinig geld.
Heb er zelf nog nooit op gereden.
Vindt ze eigenlijk allemaal te groot.
Staat me in de weg in de garage en gebruik ze te weinig.
Was pas ook met zoektocht bezig.
Ben gek op bmw.
Pas stukje gereden op crf1000
Te breed en te groot.
Nu is de jeuk weer over.
En los ik er wel stukje hypotheek mee af.
Kan ik het ook niet meer uitgeven :)
 
Crf1000 wordt krapjes voor 8000.
Of bij de buren halen kleinanzeigen.
76 gelopen.
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

CRF1000L kan je soms eens tegenkomen rond de 8000€, net zoals de 1090/1190 adventure R's

Gr
 
Dan zou topic starter van een comfortabele 2 cilinder naar 1 ptter gaan.
En hij rijd veel op asfalt.
690 heeft echt wel aandacht nodig hoor.
Olieschraapveer gebroken bj 43k dan is je blokolie zo opgestookt hoor.
 
Klinkt mss stom maar vind de GSA er gewoon ook mooier uitzien 😅
Zien en rijden.
Als je erop zit zie je niet zoveel hoor van je motor.
Tis toch weer snel 30kg extra op de adventure.
Vindt zelf de Dohc 2011/2013 het mooiste en betrouwbaarste blokken.
 
Zien en rijden.
Als je erop zit zie je niet zoveel hoor van je motor.
Tis toch weer snel 30kg extra op de adventure.
Vindt zelf de Dohc 2011/2013 het mooiste en betrouwbaarste blokken.
Ik ook, de laatste serie luchtgekoelde 8-)
 
Staat er een op mp mocht ik ophalen voor 7.
Maar zoals gezegd de jeuk is weer ff weg.
Ben er nog niet wezen kijken.
Dohc 2010 staat gereserveerd
Mooie BMW R1200GS DOHC 2010
Gereserveerd

En een R1200R
Ook veel motorfiets met dohc
mocht voor even spieken 4950 weg.

Motor BMW R1200 R BJ 2011
€ 5.250,00
 
Ik heb ook een africatwin750, uit 1996. Al ca 10 jaar denk ik. Ik rij ca 5000km per jaar. Omdat ik nu weer onderhoud moet doen (banden, achterremschijf, knipperlichten, accu) denk ik er wel eens over om de motor zo in te ruilen. Ik zou met name wat nieuwer willen, dus met abs en misschien wat zuiniger. Zeker niet zwaarder en niet veel hoger. Denk wel eens aan: transalp700/650, cb500x, bmw700/800gs, tt700. Ik wil wel op gravelpaden rijden.

Maaaaar, de Africatwin is qua looks gewoon super, emotie. Vrij vertaald: als ik s-morgens vroeg via de garage naar mijn werk vertrek (met fiets naar station..) dan zie ik de motor staan en ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht!!!!
En hoe vaak ben ik niet aangesproken door (met name) Fransen als ik onderweg ben in het zuiden, die verrukt zijn van deze machine?. (Deze zomer op de lgks waren ze zo enthousiast, ik zei, voor 5K mag je de motor zo overnemen, inclusief vieze kampeerzooi die achterop zat.... haha).
Dussss, nog maar een keer investeren en over ca 5 jaren een mooie gebruikte transalp750 kopen. (tenzij ik struikel over iets anders...?)
20220821_132829.jpg
 
Staat er een op mp mocht ik ophalen voor 7.
Maar zoals gezegd de jeuk is weer ff weg.
Ben er nog niet wezen kijken.
Dohc 2010 staat gereserveerd
Mooie BMW R1200GS DOHC 2010
Gereserveerd

En een R1200R
Ook veel motorfiets met dohc
mocht voor even spieken 4950 weg.

Motor BMW R1200 R BJ 2011
€ 5.250,00

Geen adventure he :P
 
Ik heb ook een africatwin750, uit 1996. Al ca 10 jaar denk ik. Ik rij ca 5000km per jaar. Omdat ik nu weer onderhoud moet doen (banden, achterremschijf, knipperlichten, accu) denk ik er wel eens over om de motor zo in te ruilen. Ik zou met name wat nieuwer willen, dus met abs en misschien wat zuiniger. Zeker niet zwaarder en niet veel hoger. Denk wel eens aan: transalp700/650, cb500x, bmw700/800gs, tt700. Ik wil wel op gravelpaden rijden.

Maaaaar, de Africatwin is qua looks gewoon super, emotie. Vrij vertaald: als ik s-morgens vroeg via de garage naar mijn werk vertrek (met fiets naar station..) dan zie ik de motor staan en ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht!!!!
En hoe vaak ben ik niet aangesproken door (met name) Fransen als ik onderweg ben in het zuiden, die verrukt zijn van deze machine?. (Deze zomer op de lgks waren ze zo enthousiast, ik zei, voor 5K mag je de motor zo overnemen, inclusief vieze kampeerzooi die achterop zat.... haha).
Dussss, nog maar een keer investeren en over ca 5 jaren een mooie gebruikte transalp750 kopen. (tenzij ik struikel over iets anders...?)
Bekijk bijlage 1827001
Machtige moto's inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik toch ook wel merk dat ik soms gewoon zit te staren naar mijn RD04 😅.

Maar soms is hij me wat te kostbaar om er echt mee te gaan 'raggen' door de modder, nu en dan een schuiver mee te doen...

Mocht ik er 2 kunnen houden zou hij zeker blijven, staat nu echt technisch perfect... Maar het mag wat 'sneller', mss wat ruiger...

Mocht hij verkocht zijn ben ik zeker dat ik hem zal missen!

Gr
 
Maaaaar, de Africatwin is qua looks gewoon super, emotie. Vrij vertaald: als ik s-morgens vroeg via de garage naar mijn werk vertrek (met fiets naar station..) dan zie ik de motor staan en ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht!!!!

Mooi toch?
Als ik dan hierboven zie dat het uiterlijk niet zo belangrijk is omdat je dat toch niet ziet als je erop rijdt... dan geef jij hierop de perfecte reply.

Als je je motor ergens achter laat en je kijkt niet nog eens om... tja.


Blijven ook iconen he... die motoren van toen.. ik kijk ook nog met veel heimwee terug naar de KR1-S, ZXR, RC30-45 reeks van toen. 😍

De motoren van nu mogen dan wel beter zijn, qua looks...



En dat pakt Honda goed aan vind ik, zeker nu weer met de Transalp in de oer-kleuren te leveren. 👌
 
Nee hoor een motor blijft een hompje staal met plastic.
Voor mij.
Gaat mij erom hoe hij rijd en daar krijg ik dan weer die grijns van.
Tis net als met een mooie meid kijken is leuk.
Maar erop rijden nog leuker.
 
Geen adventure he :P
Wacht maar tot je er mee rijd of thuis eens in de garage parkeert met dikke Alu.koffers. Want dat schijnt zo te horen.
Dacht altijd dat die mannen met dikke gs en dikke koffers en vet veel lampen voorop.
Op vakantie waren.???
Maar nee wat blijkt.
Ze rijden dus met die hele heisa en duur teuerpech pak van €2300 naar kantoor,de verwarmde parkeergarage binnen.
Trekken daar hun puntschoenen aan.
Je weet wel waar die stumperige schoolleraar minister mee loopt.

Het is dus allemaal fake.
Nooit geweten.
Dacht dat ze heel veel vakantie hadden.
En was jaloers op ze.
Nu ik hier achter ben gekomen ben ik toch ff blij.
 
Maar mag toch wel beetje porren 8-)
Ik laat iedereen leven maar verbaas me soms over wat voor een masker veel mensen op hebben.
Weet gewoon jezelf.
Zoek jezelf broeder.
 
Haha propje heeft wel gelijk met die BMW. Ik heb zelf ook een gs1200 gehad. Een hoop van die gasten verheven zich boven degene die geen BMW hebben. Rijden dag in en uit met koffers, alleen om naar werk te rijden. Ik zou echt geen GS rijden voor alleen off-road.
Ik heb nu een CRF 1000L. Ja , is redelijk breed, maar tijdens het rijden vind ik hem toch minder breed als een GS . Ik zelf ga er geen offroad mee doen. Kost me te veel als ik omlazer.... Als ik de CRF 1000 niet had gekozen, had ik waarschijnlijk het oude model AT uitgekozen
 
Terug
Bovenaan Onderaan