Welke papieren nodig bij motor kopen

4 nov 2014
104
0
Beste mensen.

Vorige week heb ik een motor gekocht.
Ik heb de motor laten overschrijven op het Postkantoor.
En daar heb ik een paar bonnetjes mee gekregen.
vrijwaringsbewijs heb ik aan de man gegeven
Heb ik voor de rest nog papieren nodig van de motor?
 
Beste mensen.

Vorige week heb ik een motor gekocht.
Ik heb de motor laten overschrijven op het Postkantoor.
En daar heb ik een paar bonnetjes mee gekregen.
vrijwaringsbewijs heb ik aan de man gegeven
Heb ik voor de rest nog papieren nodig van de motor?

Had je dat niet beter even kunnen vragen toen je op het postkantoor stond??
 
Nee, het nieuwe kentekenbewijs (pasje op jouw naam) krijg je thuis gestuurd. Op het bonnetje dat je gekregen hebt staat een meldcode. Die moet je invullen op de brief die met je kentekenbewijs wordt toegestuurd. Deze brief en het pasje heb je nodig om hem bij verkoop weer over te kunnen schrijven.
 
het tweede bonnetje moet je bewaren. na een paar dagen krijg je een brief van de RDW met daarop 2 dingen:

1. de kentekencard (vervanging van deel 1a (motorgegevens) en 1b (eigenaargegevens))
2. het tweede deel van de tenaamstellingscode.(samen met het tweede deel is dat de vervanging van het overschrijvingsbewijs)

het andere deel (dat op je tweede bonnetje staat) van de code schrijf je er bij en dat geheel moet je bewaren. wat ik heb gedaan (ik heb twee voertuigen met kentekencard: de motor (Honda) en de cabriolet (Mercury Capri): ik heb het bonnetje dat ik bij overschrijving heb ontvangen, ingevuld op de brief, dubbelgevouwen en op de plakstrip op de RDW-brief geplakt, zodat ik beide codes bij de hand heb.
 
Bedankt voor je bericht.
Dus ik krijg alles van de RDW toegestuurd?
Ik hoeft niet meer contact op te nemen met de motorzaak
 
Je hoeft geen contact met de motorzaak op te nemen.
Het bonnetje wat je bij overschrijving hebt gekregen is niet alleen de kassabon (zoals dus al gemeld door saabert), maar er staat ook een code op van 4 cijfers.
Die 4 cijfers neem je over op het papier wat je binnen een week van de RDW krijgt.
Mocht je (wat mij dus gebeurde......) dat bonnetje niet meer hebben, je kan een nieuwe aanvragen bij de RDW.
Kost een tientje of zo.
 
Nog even een tip:

Op het pasje dat je thuisgestuurd krijgt staat ook een dossiernummer. Schrijf dit ook op bij de code. In geval je het pasje verliest heb je deze nodig om een nieuw aan te vragen. Het kan ook zonder maar dat schijnt extra geld te kosten.
Deze tip kreeg ik van een dealer!

Doe er je voordeel mee.
 
geld.jpg


Deze neem ik altijd mee als ik een motor ga kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan