Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

In Nederland kun je vrijelijk over politiek en maatschappelijke thema's praten. Daar hoef ik bij Chinese collega's niet mee aan te komen. Die zeggen helemaal niks over de maatschappelijke of politieke situatie in hun land, dan kunnen ze ook niets verkeerd zeggen.
Ik zie het in Nederland ook steeds meer die kant op gaan. De oude communistische partij is aardig op weg om de linkse politiek te assimileren en de rechtse politiek wordt steeds meer de mond te gesnoerd.

Lichtpuntje is nog wel dat wij hier inderdaad nog op andere partijen kunnen stemmen, maar ik vraag me af of we daadwerkelijk een kabinet gaan krijgen dat de gang richting een gedachtenpolitie nog kan omkeren. Ik vrees van niet.
 
En hier gaat het al mis. Want plastic bekers worden niet recyclebaar recycled tot plastic bekers maar tot andere plastic producten. En dat is dan een lagere kwaliteit plastic. Daarna kan het misschien nog één keer gerecycled worden, maar dan is het wel voorbij en gaat het definitief de verbrandingsoven in. En daar is op zich niets mis mee, mits dat verbranden dan wel wordt gedaan om tegelijkertijd energie op te wekken. Dat hele gedoe met statiegeld overal op is dan ook zinloos en kost alleen maar extra energie (inzamelen en transport kost ook energie).
Statiegeld is ingevoerd om zwerfafval terug te brengen. En het werkt. Kennelijk heeft onze samenleving dat nodig, je rommel opruimen is kennelijk een superkracht. Woon maar eens in de buurt van een MC Donalds.
 
Helaas doen zowel de milieu lobby als de conservatieve lobby dat. Waardoor je op een gegeven moment echt niet meer weet wie je nog kunt geloven.
Beide partijen hebben een financieel belang. De conservatieven willen bijvoorbeeld geen accijns op vliegtuig brandstof. En de milieu lobby wil kilometerheffing. Tolpoortjes, cameratoezicht, big brother is watching you. En helemaal niet nodig. Gewoon een extra 50 cent extra brandstof accijns en houderschap belasting afschaffen. Dat kan budget neutraal, mensen kunnen dan zelf kiezen waar ze hun geld aan uitgeven en geen privacy probleem.
Maar dat wil die milieu lobby niet. Budget neutraal valt niet aan te verdienen en ze willen controle over het volk.
Ja maar dan gaan ze in het buitenland tanken. Dan doen we het gewoon Europa breed. Hoe moeilijk kan het zijn.
 
Ik zie het in Nederland ook steeds meer die kant op gaan. De oude communistische partij is aardig op weg om de linkse politiek te assimileren en de rechtse politiek wordt steeds meer de mond te gesnoerd.

Lichtpuntje is nog wel dat wij hier inderdaad nog op andere partijen kunnen stemmen, maar ik vraag me af of we daadwerkelijk een kabinet gaan krijgen dat de gang richting een gedachtenpolitie nog kan omkeren. Ik vrees van niet.
We hebben echt al decennia een centrum rechts kabinet. Dan kan dit verhaal toch niet kloppen?
 
Ik werk voor een Franse multinational, en daar is het niet anders. Veiligheid maatregelen maken het werken letterlijk onmogelijk.

Dat zijn de ergste. Weten alles beter, maar weten nooit hoe en/of wat.

(Te)vaak genoeg op de Pechiney in Vlissingen-oost gewerkt. Als er iets mis kon gaan, ging het ook mis. Maar het lag nooit en te nimmer aan dat (...)bedrijf zelf. Als je het al een bedrijf kon noemen.

Ga maar zitten jochie. ;)
 
Statiegeld is ingevoerd om zwerfafval terug te brengen. En het werkt. Kennelijk heeft onze samenleving dat nodig, je rommel opruimen is kennelijk een superkracht.
Daar is handhaving de oplossing. En sinds er statiegeld op blikjes zit neemt het zwerfafval alleen maar weer toe doordat de vuilnisbakken in de stad worden leeggehaald, op zoek naar statiegeld en de troep er gewoon naast blijft liggen. Het is zelfs zo erg dat ze bij ons de containerruimte in komen om de containers leeg te halen om te zien of er blikjes inzitten.
Woon maar eens in de buurt van een MC Donalds.
Bij de McDonalds wordt niets verkocht waar statiegeld op zit. En ja, het is schandalig hoeveel troep daar op de grond wordt gemikt maar daar helpt dus alleen handhaving tegen.
 
Ligt aan Mike's definitie van links. Waarschijnlijk is dat voor hem alles links van de VVD.

@Mike Schenk, ik stel voor dat je je in gaat lezen over hefbomen en het venster van Overton.
Daar hoef ik me niet op in te lezen, dat ken ik al. En ik zie het ook in de praktijk. Waar ik mijzelf eigenlijk altijd als redelijk links heb gezien, kom ik tot de conclusie dat ik in vrij rap tempo opeens tot extreem rechts wordt gerekend, zonder dat mijn eigen mening veel is veranderd. Blijkbaar is dat venster van Overton heel erg snel naar links verschoven.
 
Het is inderdaad nog niet zover, maar ik zie Nederland toch in erg rap tempo richting een totalitaire samenleving afglijden. Misschien zie ik dat te somber in, maar vrij voel ik mij niet meer.
Je uitspraken zijn zeer tegenstrijdig. Je verwijt links dat ze gaan bepalen hoe je moet leven. Maar vergeet even dat extreem rechts in hoog tempo onze democratische instituten probeert af te breken. De Tweede Kamer een nepparlement noemen, de rechterlijke macht partijdig noemen (D66 rechters), publieke omroep afbreken, journalisten onbetrouwbaar noemen.
Daar hoef ik me niet op in te lezen, dat ken ik al. En ik zie het ook in de praktijk. Waar ik mijzelf eigenlijk altijd als redelijk links heb gezien, kom ik tot de conclusie dat ik in vrij rap tempo opeens tot extreem rechts wordt gerekend, zonder dat mijn eigen mening veel is veranderd. Blijkbaar is dat venster van Overton heel erg snel naar links verschoven.
Bronnen graag dat het overton venster naar links verschoven zou zijn. Uitzonderlijke claims verdienen hele goede onderbouwing.
 
Je uitspraken zijn zeer tegenstrijdig. Je verwijt links dat ze gaan bepalen hoe je moet leven. Maar vergeet even dat extreem rechts in hoog tempo onze democratische instituten probeert af te breken. De Tweede Kamer een nepparlement noemen, de rechterlijke macht partijdig noemen (D66 rechters), publieke omroep afbreken, journalisten onbetrouwbaar noemen.
Ik ben ook zeker geen aanhanger van de PVV of FvD. Ik heb bij de laatste verkiezingen VVD gestemd en daarvoor SP. Ik zeg dan ook niet dat ik een aanhanger van extreemrechts ben, maar dat mensen mij als extreemrechts wegzetten op grond van een mening die ik ook al had toen ik nog CDA of PVDA stemde (PVDA is wel heel lang geleden).
 
Daar hoef ik me niet op in te lezen, dat ken ik al. En ik zie het ook in de praktijk. Waar ik mijzelf eigenlijk altijd als redelijk links heb gezien, kom ik tot de conclusie dat ik in vrij rap tempo opeens tot extreem rechts wordt gerekend, zonder dat mijn eigen mening veel is veranderd. Blijkbaar is dat venster van Overton heel erg snel naar links verschoven.
Ik ben liberaal maar wordt vaak als links weggezet. Het went:)
 
Hey,

De laatste pagina's heb ik snel doorheen gescrolled.

Maar om in te gaan op het originele bericht, heb ik mogelijk iets van een toevoeging.

Hier in België, Antwerpen, valt de woon werk verplaatsing onder de verzekering van de werkgever.

Van daaruit kan ik snappen dat er anders gekeken wordt naar diverse vormen van vervoer.

Gr L.
 
Vraag bij de mac maar eens om een milkshake met statiegeld beker…

Dus je stelling klopt niet.
Ik ben al even niet meer geweest (KFC) maar bestel er geen drinken.
Wel elke keer minimaal drie bekers gevonden en ingeleverd. 8)7 _O-
Screenshot_2024-03-11-00-35-56-10_401340da529d5c8b9f66f1cd45455673.jpg

En zelfs een keer vijf = 10 euro.
Die krijgt mijn zoon dan.
 
Tuurlijk kan je baas dit doorzetten, maar of het wettelijk mag.. denk het niet.

Mijn formule.
Motor + file = optijd op het werk.
 
Tuurlijk kan je baas dit doorzetten, maar of het wettelijk mag.. denk het niet.
Dat denk ik ook. Bedrijf mag bv. bepalen waar je wel en geen reiskostenvergoeding voor krijgt, maar niet zomaar iets verbieden wat je in je privé tijd doet.

Tenzij het kan aantonen dat het rechtstreeks bedrijfsbelangen schaadt. Lig je twee keer per jaar een maand thuis met gebroken ledematen dan hebben ze misschien een punt.

Of misschien is het in een sales functie denkbaar dat je niet representatief genoeg bent met helmhaar en de geur van asfalt en rubber.

Dusja als je werkgever zoiets probeert kun je naar de reden vragen en eventueel eerst eens met de OR praten als ze die hebben.
 
En ja, het is schandalig hoeveel troep daar op de grond wordt gemikt maar daar helpt dus alleen handhaving tegen.
Dat begint bij opvoeding en mentaliteit. Sociale controle of gebrek daaraan. Handhaving is op een gegeven moment geen doen meer. En dus proberen we met vallen en opstaan het afval probleem aan de bron aan te pakken.
 
Dat begint bij opvoeding en mentaliteit. Sociale controle of gebrek daaraan. Handhaving is op een gegeven moment geen doen meer. En dus proberen we met vallen en opstaan het afval probleem aan de bron aan te pakken.
Dat ben ik op zich met je eens. Maar dan lijkt het een onomkeerbare ontwikkeling waar niets aan te doen is. Tenzij je gaat denken in termen van opvoedkampen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan