wie heb ervaring met technoflex progresieve vering

x11 basman x11

MF veteraan
28 apr 2003
1.026
0
Almere
wie heb ervaring met technoflex progresieve vering..."heb" moest eigenlijk heeft zijn,maar dat paste er niet meer in :+

affijn....het volgende.

voor mijn "beloved" honda x11 was ik van plan om de voorveren te laten vervangen door andere en betere progresieve veren.
al snel kwam ik uit op het bekende merk "WP" en die moesten er dan ook in.
nu wordt ik gisteren gebeld door de honda dealer(motor apeldoorn) met de vraag of er ook anderen veren in mochten......."WP" heeft veren voor werkelijk alle motoren.....maar verdomme niet voor de honda x11.

de dealer was al op onderzoek uit geweest en kwam met het voorstel op een setje "technoflex" voorveren te monteren.
deze veren komen (volgens honda) uit precies dezelfde fabriek als "WP" en kosten ongeveer hetzelfde....'t scheelt 3 euro :z

zijn er hier mensen die uberhaupt het verhaal kunnen bevestigen dat technoflex en "WP" uit dezelfde toko komen en nog belangrijker.....wie heeft er technoflex veren op de motor zitten.
ikzelf had er nog noiit van gehoord namelijk......de naam deed mij eerder denken aan fitnessapperatuur.

wie rijd hier rond met technoflex vering peeps??????en is het wat????
 
Technoflex kan vergeleken worden met WP en Hyperpro, gewoon hetzelfde idee, alleen de naam is anders (en minder bekend als de eerder genoemde).
Net zo goed dus.

en dat zeg ik niet omdat ik gehoord/gezien heb dat de veren al onderweg zijn naar "jouw dealer" :P
 
't is al weer een tijdje geleden, maar ik heb in mijn GPz900R in de jaren '90 technoflex voorvering gezet. Ik was er toen erg tevreden mee.
 
Heb hier net nog een setje binnen...
ziet er netjes uit!
alleen voor andere klant :X
 
Ik heb ooit (1996) Technoflex voorvorkveren voor een bejaarde Yamaha XS 650 ('77)gekocht en was er helemaal gek van. Ik had de lege en gereinigde poten meegenomen naar Schijndel. Hij heeft de veren erin gedaan en demperolie van zijn eigen merk en toen ik ging rijden kende ik mijn vork niet meer terug. Ik had ook achter dempers en veren willen kopen maar dat raadde men toen af. Zonde van het geld, werd er gezegd, want dat frame is er niet goed genoeg voor. Heb toen op zijn aanraden Hagon's bij hem gekocht en had zodoende een perfect sturende XS. Met goede bandjes eronder heb ik heel wat mensen op modernere fietsen kunnen verrassen in het bochtenwerk.
 
goede berichten tot nu toe.......vanaf volgende week weet ik ook meer rondom de honda dealer in apeldoorn...al zegt mijn gevoel dat het daar wel helemaal goed zit.
 
3 euro verschil? Meer 40 !! (o.k. 39,50 of 34,00 met porto meegerekend).

Technoflex levert inderdaad hele goede spullen, krijg hele goede feedback van m'n klanten (spam :X :X ). Wat betreft marketing zijn ze misschien minder sterk dan b.v. WP of Hyperpro, maar laten we eerlijk zijn: heb je liever goed spul van een wat minder handige verkoper of andersom ??

De januari-aanbieding op www.motorbazaar.nl is echt niet te versmaden: voor € 79,50 heb je een complete set inclusief dus progressieve veren, topkwaliteit vorkolie en een montagehandleiding! Geldig voor alle sets die vanaf voorraad leverbaar zijn en enkel t/m 31 januari.

Good luck, Noud
 
3 euro verschil? Meer 40 !! (o.k. 39,50 of 34,00 met porto meegerekend).

Technoflex levert inderdaad hele goede spullen, krijg hele goede feedback van m'n klanten (spam :X :X ). Wat betreft marketing zijn ze misschien minder sterk dan b.v. WP of Hyperpro, maar laten we eerlijk zijn: heb je liever goed spul van een wat minder handige verkoper of andersom ??

De januari-aanbieding op www.motorbazaar.nl is echt niet te versmaden: voor € 79,50 heb je een complete set inclusief dus progressieve veren, topkwaliteit vorkolie en een montagehandleiding! Geldig voor alle sets die vanaf voorraad leverbaar zijn en enkel t/m 31 januari.

Good luck, Noud

Vraag ik me nou af: wanneer hebben standaard veren hun beste tijd gehad?
Dit omdat ik er over zit te denken om bovengenoemd verenset aan te schaffen, maar ook mijn twijfels heb over de "meerwaarde" van progressieve veren. Wat doet dat nou precies en wat merk je ervan :?
 
Een vriend van me had ze voor en achter op z'n zx7/9r en die was er zeer over te spreken, ben met 'm mee geweest naar de zaak waar ze ingebouwd worden, technoflex dus, en die mannen hebben er dus verstand van!

Een andere vriend van mij kwam met z'n nieuwe ohlins achterveer en dan ga je vergelijken met technoflex...minder stelmogelijkheden en gegoten onderdelen...
technoflex dus meer stelmogelijkheden en alle onderdelen cnc gefreesd..
En nog goedkoper ook...
 
Tja, die gasten van WP zijn daar weggegaan en zelf met Technoflex begonnen volgens mij. Niet dezelfde fabriek, maar wel dezelfde mensen. Overigens is Hyperpro de enige met volledig progressieve veren. WP en Technoflex hebben maar 2 verschillende windingen erin zitten. Het is maar waar je voor kiest, ik heb voor Hyperpro gekozen. Zowel voor als achter.
 
goede berichten tot nu toe.......vanaf volgende week weet ik ook meer rondom de honda dealer in apeldoorn...al zegt mijn gevoel dat het daar wel helemaal goed zit.

Yep same here, goede ervaringen mee. Probleem met mijn koppeling gehad, en dat hebben ze perfect opgelost uiteindelijk.
 
Vraag ik me nou af: wanneer hebben standaard veren hun beste tijd gehad?
Dit omdat ik er over zit te denken om bovengenoemd verenset aan te schaffen, maar ook mijn twijfels heb over de "meerwaarde" van progressieve veren. Wat doet dat nou precies en wat merk je ervan :?
In het geval van mijn XS zakte de voorvork met de standaardveren te ver in. Zo verlies je veerweg. Verder kon de vork korte oneffenheden niet goed aan. Hij stuiterde dan. Ook sprak hij niet goed aan op hobbels in de weg. En als laatste veerde de vork bij hard remmen helemaal in tot de stoppen, hij sloeg ahw door. Dit alles verdween als sneeuw voor de zon na montage van de veren. Omdat ze progressief gewonden zijn, gaat de veer meer weerstand geven naarmate hij verder ingedrukt wordt. Het eerste gedeelte is hij heel soepel, daardoor veerde hij veel beter over kleine hobbeltjes. Ze waren ook een stuk langer dan de originele, dus zakte hij niet zo ver in en bleef er meer grondspelingin de bochten en een stabieler rijgedrag tijdens het remmen over. En nee, ik heb echt geen aandelen.
 
Tja, die gasten van WP zijn daar weggegaan en zelf met Technoflex begonnen volgens mij. Niet dezelfde fabriek, maar wel dezelfde mensen.
klopt als een bus, honda versimpelt het erg.

maar prima veertjes...
je kunt het ook bij technoflex laten monteren, op afspraak langsgaan, klaar terwijl je wacht. Lijkt me sterk als je dealer dat beter en/of goedkoper doet.
 
wie heb ervaring met technoflex progresieve vering..."heb" moest eigenlijk heeft zijn,maar dat paste er niet meer in :+

affijn....het volgende.

voor mijn "beloved" honda x11 was ik van plan om de voorveren te laten vervangen door andere en betere progresieve veren.
al snel kwam ik uit op het bekende merk "WP" en die moesten er dan ook in.
nu wordt ik gisteren gebeld door de honda dealer(motor apeldoorn) met de vraag of er ook anderen veren in mochten......."WP" heeft veren voor werkelijk alle motoren.....maar verdomme niet voor de honda x11.

de dealer was al op onderzoek uit geweest en kwam met het voorstel op een setje "technoflex" voorveren te monteren.
deze veren komen (volgens honda) uit precies dezelfde fabriek als "WP" en kosten ongeveer hetzelfde....'t scheelt 3 euro :z

zijn er hier mensen die uberhaupt het verhaal kunnen bevestigen dat technoflex en "WP" uit dezelfde toko komen en nog belangrijker.....wie heeft er technoflex veren op de motor zitten.
ikzelf had er nog noiit van gehoord namelijk......de naam deed mij eerder denken aan fitnessapperatuur.

wie rijd hier rond met technoflex vering peeps??????en is het wat????
Ik heb zelf WP progressieve veren vóór en een door Stamsnijder verbouwde achtershock. Een progressieve veer is bij het eerste stuk dat hij inveert zachter dan wanneer hij verder inveert. Da's vooral prettig als je op wisselend wegdek rijdt, oftewel voor op straat. Doordat de veer het laatste stuk stugger is zal je 'm minder snel onderin remmen: een situatie dat je voorvork helemaal niet meer veert. Dit gebeurt als je bijv. in de Eifel bergaf rijdt en steeds remt, je vork zakt dan steeds verder in, er komt een bocht, je bent aan het eind van je vering en gaat op je plaat.

Dat de veren van WP en Technoflex uit dezelfde fabriek komen betekent nog niet dat ze ook hetzelfde zijn. Technoflex (en Hyperpro ook) zijn opgericht door ex-WP mensen. De kwaliteit van Technoflex vering is gewoon goed, écht een hele verbetering tov de standaard vering!
 
Ik had technoflexen in mijn bandit gezet, en dat had ik jaren eerder moeten doen.
ik moest achter wel op zijn "stugst" zetten, want hij was behoorlijk strak.
 
In het geval van mijn XS zakte de voorvork met de standaardveren te ver in. Zo verlies je veerweg. Verder kon de vork korte oneffenheden niet goed aan. Hij stuiterde dan. Ook sprak hij niet goed aan op hobbels in de weg. En als laatste veerde de vork bij hard remmen helemaal in tot de stoppen, hij sloeg ahw door. Dit alles verdween als sneeuw voor de zon na montage van de veren. Omdat ze progressief gewonden zijn, gaat de veer meer weerstand geven naarmate hij verder ingedrukt wordt. Het eerste gedeelte is hij heel soepel, daardoor veerde hij veel beter over kleine hobbeltjes. Ze waren ook een stuk langer dan de originele, dus zakte hij niet zo ver in en bleef er meer grondspelingin de bochten en een stabieler rijgedrag tijdens het remmen over. En nee, ik heb echt geen aandelen.
tnx,

is me een stuk duidelijker nu.
:}

[me]kneeslider heeft nog geen klachten over zijn vering, maar je weet nooit ;) [/me]
 
HebTechnoflex voor en achter,
Rijdt echt stukken beter dan de standaard spullen.

Ik heb ze erin gezet omdat ik relatief dicht bij Schijndel zit (Technoflex)
WP is niet zoveel verder (Uden) en in Mill kun je ook terecht (Öhlins)
 
kijk eens aan...allemaal lof over technoflex...bedankt voor de reacties.

vanmorgen heeft "mr x" himself de honda opgehaald met de bus om hem richting motor apeldoorn te sturen.
en net zoals in de showroom zelf....wat zijn die jongens relaxed.....en ook echt precies op tijd...klasse en bedankt man.
zal wel eens het motorforum stickertje bestellen hahaha.

de bike krijgt een 12000 km beurtje en de vering van voren wordt lekker aangepast....ben rete benieuwd hoe hij straks stuurt.
de achterschokbreker wordt eerdaags ook vervangen door een volledig instelbaar exemplaar van technoflex....ik twijfel alleen nog tussen de standaard en de "op afstand" verstelbare versie die idd wel veel meer instellingsmogelijkheden heeft.
aan de andere kant kan ik mij er ook iets bij voorstellen dat teveel instelmogelijkheden je soms ook de wanhoop nabij brengt.....keuze's..keuze's.
 
Laatst bewerkt:

Op zaterdag 22 januari 2005 09:03 schreef gt550 het volgende:
Ze zullen in Schijndel wel blij zijn met dit topic. Eigenlijk schandalig dat fabrikanten dit zelf niet kunnen regelen.
Wat kunnen fabrikanten zelf niet regelen? Yamaha is notabene eigenaar van öhlins!

En WP is van KTM :)

Fabrikanten moeten ook letten op de centjes en kunnen niet voor elke klant pas klare veren gaan leveren en dat doet de aftermarkt juist wel.
Als je bijvoorbeeld bij WP komt vragen ze naar het soort gebruik van je fiets en je gewicht aan de hand daarvan worden de veren bepaald.
En vervolgens wordt hij naar jou wensen afgesteld.
Dat is voor een motorfabrikant niet op te brengen.
 
bijna alle dikke ktm's rijden standaard wel met wp spul eronder.
Klopt maar ook die zijn allemaal het zelfde en worden dus ook niet per klant aangepast dus voor de een zal de vering beter bevallen dan voor de ander.
Komt nog bij dat veel Japanse fietsen zijn afgesteld op de kleine Japannertjes en niet op een paar maten grotere Europeaan.

Ik lees net dat mijn Z1000 is afgesteld op een (voor hun) gemiddeld persoon van 68kg.

Nou ben ik al 85kg naakt O-)

Daar valt dus veel te verbeteren
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan