Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ideaal, geen materiaal, slijtage en andere kosten buiten een vette lunch, Lexus en Laptop.Tsja in Consulting is ook niet zoveel materiaal waar je de winst op kan maken he ;-)
Raak.Ik werk bij een bovengemiddeld bedrijf.
Past er geen wormwiel in uit een ander type motor/scooter ? Als de worm hetzelfde is en je "alleen maar" de binnendiameter hoeft aan te passen, lijkt me dat wat eenvoudiger.
Bv: The Scooter Republic | Scooters and scooter parts
[afbeelding]
Ik werk zelf in de metaal en ken geen bedrijf die geen winst over de uren moet maken.
Alleen het materiaal is bij kleine oplages niet echt spannend.
Uren gaan x2 of x3. In de consultancy x5 tot x10. Aluminium tegen een gehard stalen tegenproduct. Ja dat gaat wel 'even' mee.
quote.
.
Bedankt voor 't meedenken. Ik heb er nog effe op gezocht maar ik zie al op de foto dat de spoed van die Lambretta worm een stuk 'sneller' is als die van de Laverda.
Ga je er dan vanuit dat je je eigen worm behoud en slechts het "wiel" van de foto in jouw systeem zet?
(voor het bedrag van die set zou ik een gokje durven wagen)
Aluminium vreet binnen no time weg uiteraard, maar ik werk met machines waar 1 stalen tandwiel op zit en 1 van kunststof (P.O.M), dit wordt gedaan omdat die tandwielen droog in de buitenlucht draaien en niet gesmeerd kunnen worden, staal op staal vreet dan ook heel snel weg maar dat P.O.M blijft erg lang heel, misschien is dat voor dit systeem een oplossing?
Het gaat om de combinatie. Staal op staal werkt niet. Je moet een zacht, zelfsmerend metaal hebben en een gladde harde. Aluminium kan dus een goede keuze zijn.Hoeft niet, bij de oude BMW's R60 etc. werden aluminium tandwielen toegepast voor de aansturing van de kleplichterstangen en de oliepomp. Dat ging gemakkelijk 100.000 km mee.
Het gaat om de combinatie. Staal op staal werkt niet. Je moet een zacht, zelfsmerend metaal hebben en een gladde harde. Aluminium kan dus een goede keuze zijn.
99,9 % van de tandwieloverbrengingen zijn stalen tandwielen, kijk maar eens in je versnellingsbak. Bij BMW hebben ze in die tijd gekozen voor aluminium omdat de krachten gering waren, bediening van kleplichters . De tandwielen in de V-bak waren gewoon van staal.
Staal is ook simpel te harden door te cementeren en een warmtebehandeling te geven. Dat krijg je met andere metalen niet zo snel voor elkaar.
Ik ga er niet vanuit dat ineens alle knutselaars beginnen met 3D (giet) projecten en ik had het wel in gedachten dat jij i.p.v. mal de vorm bedoelde.
Maar er zijn ook legio lezers die dan echt denken dat je de mal aan het printen bent .
Net zoals 3D metaalprinten, dat is van een heel andere orde dan een gesmolten plastic draadje ergens 3D opklodderen. En wat voor metaal is het dan vraag ik mij af.
Bij een fabrikant gaat het om rvs, staal, brons titanium enz . producten. Maar als je verder leest hoe e.e.a. tot stand komt is het uiteindelijk metaalpoeder dat met een lijm aan elkaar wordt gekit. Dus een soort 2K lijm met metaalvulling, sommige noemen dat vloeibaar metaal. En dat wordt dan met een 3D printer verwezenlijkt.
Sorry, even off-topic...
Dat is niet helemaal waar...ik heb met eigen ogen kunnen zien dat er titanium 3D geprint werd, en daar kwam geen 2K lijm/hars o.i.d. bij kijken.
En nee, dat had te maken met de luchtvaart dus geen low-tech spul...
Het kan dus wel, alleen over de kosten zullen we het maar niet hebben...