Ik overweeg om voor kleinere trajecten een Xmax 250 aan te schaffen... Laag budget dus ik kijk naar de eerste generaties...
Op mijn lijstje heb ik voor dezelfde prijs een 250 met 45000km of een 250i met 60000km...
Maar wat zijn nu de grote verschillen tussen de "250" en de "250i"?
Anders gezegd, wat heeft de injectie aan de Xmax 250i verbetert (tenminste we hopen altijd dat een nieuwe versie beter is)?
Heel waarschijnlijk een schonere motor (emissienormen)?
Maar zijn de verschillen al rjjdend zo merkbaar? (want verschillen zitten vaak tussen de oren)
Bij het zoeken naar de informatie las ik er dankzij Google translate op een ander forum dat de injectie versie het verbruik met één liter op 100km doet dalen... Dat lijkt mij een enorm verschil op een 250cc eenpitter... Kan er iemand dit hier bevestigen?
Het is natuurlijk best mogelijk want Markie22 schreef hier dat de carburator versie vlotter rijdt dan de injectie (wat dus makkelijk een meerverbruik kan uitleggen)
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Op mijn lijstje heb ik voor dezelfde prijs een 250 met 45000km of een 250i met 60000km...
Maar wat zijn nu de grote verschillen tussen de "250" en de "250i"?
Anders gezegd, wat heeft de injectie aan de Xmax 250i verbetert (tenminste we hopen altijd dat een nieuwe versie beter is)?
Heel waarschijnlijk een schonere motor (emissienormen)?
Maar zijn de verschillen al rjjdend zo merkbaar? (want verschillen zitten vaak tussen de oren)
Bij het zoeken naar de informatie las ik er dankzij Google translate op een ander forum dat de injectie versie het verbruik met één liter op 100km doet dalen... Dat lijkt mij een enorm verschil op een 250cc eenpitter... Kan er iemand dit hier bevestigen?
Het is natuurlijk best mogelijk want Markie22 schreef hier dat de carburator versie vlotter rijdt dan de injectie (wat dus makkelijk een meerverbruik kan uitleggen)
Wat zouden jullie kiezen en waarom?