xt 660 x

full


Deze is van Saito, bij de meeste dealers wel te krijgen/bestellen.

Louis.de en Kedo.com verkopen dergelijke lichten ook.
 
eindelijk zaterdag op de yamaha xt 660 x en de ktm 640 lc4 gereden
en ik durf het bijna niet te zeggen
maar
wat trilt die ktm dat rijd toch niet echt prettig
en het verschil in vermogen vond ik ook tegen vallen
dus denk toch sterk aan een xt
alleen natuurlijk ff de suz proberen
die mag ik niet overslaan

dus mij viel de ktm een beetje tegen
meer van verwacht
moet wel eerlijk zeggen dat bij de ktm remmen en sturen iets beter ging
 
eindelijk zaterdag op de yamaha xt 660 x en de ktm 640 lc4 gereden
en ik durf het bijna niet te zeggen
maar
wat trilt die ktm dat rijd toch niet echt prettig
en het verschil in vermogen vond ik ook tegen vallen

Eens te meer het bewijs dat het geen zin heeft je blind te staren op de cijfertjes van de fabrikanten. Ze liegen sowieso allemaal tot ze er bij neervallen én de "rijbelevenis" van een motor moet je gewoon zelf voelen. Bijvoorbeeld 60 pk of 54 pk: op papier een heel verschil maar in de praktijk racen beide brommerts snel genoeg. Koop wat je mooi vindt, de keuze wordt steeds breder nu de Japanners eindelijk ook eens met vlot ogende SM's komen: de nieuwe Suzuki bijvoorbeeld... :9~
 
@suzrules
Ik heb zelf een xt660x en bevalt me zeer goed ,heb hiervoor een zzr600 ,sv650s en een zx6r 636 gehad en dit is de leukste fiets tot nog toe.
Ik gebruik hem voor alles ,korte stukjes maar ook voor op de buitenweg.
Ik weet niet waar je hem voor gaat gebruiken maar is het alleen om te spelen dan is een echte sm (bv ktm )een super motor maar wil je ook wat vaker en langer de snelweg op dan is de xt660x wat beter denk ik deze heeft een top van 160 a 170 km maar is wat zwaarder en minder wendbaar dan een echte sm.

gr marc
 
@suzrules
Ik heb zelf een xt660x en bevalt me zeer goed ,heb hiervoor een zzr600 ,sv650s en een zx6r 636 gehad en dit is de leukste fiets tot nog toe.
Ik gebruik hem voor alles ,korte stukjes maar ook voor op de buitenweg.
Ik weet niet waar je hem voor gaat gebruiken maar is het alleen om te spelen dan is een echte sm (bv ktm )een super motor maar wil je ook wat vaker en langer de snelweg op dan is de xt660x wat beter denk ik deze heeft een top van 160 a 170 km maar is wat zwaarder en minder wendbaar dan een echte sm.

gr marc

Heb je nog mee gereden zaterdag?
 
eindelijk zaterdag op de yamaha xt 660 x en de ktm 640 lc4 gereden
en ik durf het bijna niet te zeggen
maar
wat trilt die ktm dat rijd toch niet echt prettig
en het verschil in vermogen vond ik ook tegen vallen
dus denk toch sterk aan een xt
alleen natuurlijk ff de suz proberen
die mag ik niet overslaan

dus mij viel de ktm een beetje tegen
meer van verwacht
moet wel eerlijk zeggen dat bij de ktm remmen en sturen iets beter ging

Ik ben ook sinds een week in het bezit van een XT660X, en gister heeft die al zijn 1000 beurt gehad, dus je ziet dat ik hem flink gebruik.
guitar.gif
Ik rij er zo'n 80 % snelweg mee, en dat gaat best goed, vooral in druk verkeer is het lekker " spelen"
dwarf.gif
Maar op binnenweggetjes is hij helemaal in zijn element, gisteren nog met 2 vrienden die een Thundercat hebben naar de Hoek geweest, maar ze kunnen alleen bijblijven op lange rechte stukken
pray.gif
 
je moest de 625 of 660 getest hebben, die hebben meer pit dan de 640
voor de duidelijkheid (voor suzrules)
de 625 en de 640 hebben welliswaar hetzelfde blok (allebei 625cc), maar door verschillen in carburateur, luchtfilterkast, uitlaat, frame etc is de "625" een stuk potenter

en nog duidelijker... het is de 640 SM, 625 SC (of 625 SMC) en 660 SMC
de letters brengen meer duidelijkheid dan de getallen.
 
inderdaad 640 sm
maar die lc4 motoren zijn die zie je toch vaker
moet eerlijk zeggen ben er nog niet zo in thuis
in deze types
altijd ss motoren gereden
daarom probeer ik mij goed te informeren
en alles eerst ff te proberen
ik vind de ktm zeker het mooiste
maar rijd niet zo als ik had verwacht
 
Wat voor veranderingen zouden jullie mijn aanraden voor mijn nog geheel standaard xt660x.
Dus waar hij beter van zou gaan lopen en sturen .
Hier staan wat dingen (http://www.xt660.com/modifications.html) maar wat heeft echt zin om te doen?

vr gr marc
 
Wat voor veranderingen zouden jullie mijn aanraden voor mijn nog geheel standaard xt660x.
Dus waar hij beter van zou gaan lopen en sturen .
Hier staan wat dingen (http://www.xt660.com/modifications.html) maar wat heeft echt zin om te doen?

vr gr marc

Marc, in het "poser" topic meldde jij dat je de XT weg had gebracht om de cdi te laten vervangen, wat was de reden daarvoor ?.
Mijn XT heeft de neiging om bij een constante snelheid van zo'n de 50/55 kmph een beetje "stotterend" te rijden, toen ik dit bij de 1000 beurt vertelde, en er melding van maakte dat er op het internet sprake van was om de cdi te vervangen,
raadde de dealer mij dit af, omdat de cdi op mijn XT was ingesteld op agressief rijden
eyes.gif
 
@charger1967
Ik had gelezen dat de ecu (dus geen cdi mijn fout sorry) werden vervangen bij xt660x ,dus ik had dat tegen hem (de dealer) gezegt en nu bleek dat deze moest vervangen worden in opdracht van yamaha.
Ik heb wel een yamaha xt660x uit de eerste lichting.

gr marc
 
KUT!!! ik heb mijn xt66ox aan bonken gereden waarschijnlijk total loss!! ;(

Maar ben goed verzekerd ;)

Op een schaafwond en een gekneusde voet na ben ik er nog goed vanaf gekomen.

:}
 
das niet zo mooi
wel om te horen dat het met jou goed gaat
ben ook erg benieuwd wat er gebeurd is
 
Ik trok op bij het stoplicht, duik de bocht in en daar lag een putdeksel met water en andere shit, voordat ik het door had schoof ik over het asfalt, met een 50-60kmp/h en klapte tegen de stoeprand. Vlak langs een lantaren paal. Gehele voorkant plat, zelfs de voorvork is door midden gebroken. Motor is total loss, volgens de schade expert. Moet dus even wachten op geld. En dan op zoek naar iets anders of weer een xtx
 
ZO VANDAAG OP SUZUKI 400 SM GEREDEN
MAAR OM EEN LANG VERHAAL KORT TE MAKEN
HET WORD TOCH EEN YAMAHA XT660X })
HEEFT TOCH NET IETS MEER (VIND IK)

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES EN IDEEN EN MENINGEN NIET TE VERGETEN
 
ZO VANDAAG OP SUZUKI 400 SM GEREDEN
MAAR OM EEN LANG VERHAAL KORT TE MAKEN
HET WORD TOCH EEN YAMAHA XT660X })
HEEFT TOCH NET IETS MEER (VIND IK)

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES EN IDEEN EN MENINGEN NIET TE VERGETEN

Vertel!!!! wat is "net iets meer" ? Waarom? En wat is volgens jou het grootste verschil??

Uiteraard van harte gefeliciteerd met je keuze!!! en veel :] :] plezier.
 
ZO VANDAAG OP SUZUKI 400 SM GEREDEN
MAAR OM EEN LANG VERHAAL KORT TE MAKEN
HET WORD TOCH EEN YAMAHA XT660X })
HEEFT TOCH NET IETS MEER (VIND IK)

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES EN IDEEN EN MENINGEN NIET TE VERGETEN

Gefeliciteerd, van die keuze ga je geen spijt krijgen
drunkard.gif

ik heb de mijne nu 2 weken, en heb er al 2100 fijne km op staan.
Hij is al lekker ingereden. Wat voor kleur wil je ?

Even wat anders, wat ik toch wel mis is een toerenteller, hoeveel toeren denken jullie te draaien als je op de snelweg zo'n 120/130 kpmh rijdt ?
 
Laatst bewerkt:
goede morgen

met iets meer bedoel ik dat de yamaha natuurlijk net ff iets beter trekt
zeker onderin maar ook in 5 of 6de versnelling
en hij zit ook wat beter

het word een zwart/grijs model met zo,n carter beschermer er onder
 
Terug
Bovenaan Onderaan