XT660X Topic-Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus die snorkel kan ik er gewoon uit trekken?

Zo als Driver al schreef, je kan hem er uit trekken. Simpel door een beedje te wrikken, dan zal je zien dat de lijmrand breekt en je trekt hem er zo uit. Als je zou willen kan je hem dus ook weer terug platsen. Sommige mensen doen dit nadat ze er een stuk van het inwendige deel hebben af gesneden. Het iedee hier achter is dat de lucht makkelijker de airbox in kan.

full


gr, Look.
 
Oke top!!

Maar weet iemand of het daadwerkelijk ook effect heeft, na navraag vandaag bij motoport zeiden ze dat ie zelfs te veel lucht kan krijgen als je die snorkel weghaalt in combie met een nieuwe K&N filter...
 
??????? ik heb een K&N luchtfilter en open superpole dempers onder mijn xtx ook heb ik het co aangepast en het rijdt super })
 
@bredacat

Je kunt niet zo maar alles veranderen en dan zeggen dat als ie lekker rijdt het wel goed zal zijn. Ik heb op mijn xt een dna luchtfilterdeksel een K&N filter, acrapovic uitlaten (met db killers). Toen ik hem een keer op een testbank heb laten checken bleek ie toch wel te arm te staan. Niet dat ie binnen 5000 km kapot zou zijn maar het was wel beter om er een powercommander op te laten zetten. Ik denk dat als je de snorkel er ook nog uittrekt dat ie echt teveel lucht gaat krijgen en dus te arm komt te staan en daar zal die lamdasonde van het 2007 model ook niets meer aan kunnen veranderen
 
@bredacat

Je kunt niet zo maar alles veranderen en dan zeggen dat als ie lekker rijdt het wel goed zal zijn. Ik heb op mijn xt een dna luchtfilterdeksel een K&N filter, acrapovic uitlaten (met db killers). Toen ik hem een keer op een testbank heb laten checken bleek ie toch wel te arm te staan. Niet dat ie binnen 5000 km kapot zou zijn maar het was wel beter om er een powercommander op te laten zetten. Ik denk dat als je de snorkel er ook nog uittrekt dat ie echt teveel lucht gaat krijgen en dus te arm komt te staan en daar zal die lamdasonde van het 2007 model ook niets meer aan kunnen veranderen

Ik heb een K&N filter/superpole dempers een 14 tands voortandwiel en mijn CO is aangepast door de dealer.Met die K&N filter heeft de xtx minder last van het "aan en uit "gevoel dan zonder K&N filter,dit alles kon volgens de dealer geen kwaad en een powercommander was niet noodzakelijk.Vraagje heb jij een foto van die DNA luchtfilterdeksel ( wat is de prijs)??? en wat lijkt jou bij mijn bike het beste!

Groeten, :W
 
Laatst bewerkt:
Hier is een foto van het DNA filter en de deksel.

py6e04s2py6e0401airboxkm5.jpg

py6e04s20nm5.jpg


Dit is een luchtfilterhuis deksel van Off the road.de

luchtfilterdekselmt1.jpg
 
het dna luchtfilter deksel en de k&n filter heb ik gisteren besteld :)

nu ben ik wel aan het twijfelen om dit te monteren zonder de PC, dat hij te arm zou komen staan
 
de XT heeft injectie meet hij dan niet de inkomende lucht en past daarbij zijn brandstof aan?
als dat zo is dan kan de snorkel er toch gewoon uit?
Mij is gezegt dat de snorkel er zonder verdere problemen uitkan en een K&N filter erin kan ook gewoon.
Aangezien ik ook Acraas met killers gemonteerd heb maar zonder de gaasjes :+ heb ik zelf het idee dat ik er gewoon zo mee kan gaan rijden zonder verdere aanpassingen.

Ouderwets als ik ben zeg ik altijd...als de bougie goed van kleur is hoeft er aan de motor verder niks gedaan te worden want ik heb altijd geleerd dat je mede aan de bougie kunt zien hoe de verbranding ect is .

Zit ik nu echt fout ....dan hoor ik dat graag want velen weten vaak meer dan een is tegenwoordig mijn motto .

gr Driver
 
Het setje akra's dat mijn mijn yamaha xt 660 bj 2006 zat toen ik deze kocht, zijn te koop. Indien er geinteresseerden zijn ... mss als winterdempers.

Het gaat dus over zeer goed gebruikte set akra dempers. Met schade :( , aan beide stickers en aan beide dempers. Blutsen zijn er ook in beide, deze te zien aan rode circels op volgende foto's.

Het zijn enkel de dempers, zonder DB killers (deze waren er niet bij). Dempers waren reeds 2dehands toen ze op de yamaha stonden (vertelde vorige eigenaar van de moto).

Ik doe ze weg, omdat ik carbon dempers wil.

IMG_3200.JPG

IMG_3201.JPG

IMG_3202.JPG


Prijs => doe mij een goed bod en je mag ze komen halen.
 
Bij een vorige SM de WR 450 met compleet titanium LEO systeem had ik ook een K&N filter gemonteerd, en de zijkant van het luchtfilterhuis gemodificeerd.
Bij de WR was het echt noodzakelijk het een en ander aan de sproeiers en naalden aan te passen ( geen injectie )

Als je bike veel knalt bij gas dicht kan je er van uitgaan dat hij redelijk arm is afgesteld.
 
De XT heeft maar een hieperdepiep injectie waarbij de corectiefactoren veel te groot zijn ,en zonder dat je weet wat er uit komt (lamdasonde)( en dan niet alleen zo`n euro3 lamdasonde op het 2007 model) weet hij ook niet of het uiteindelijke resultaat correct is ,het ding doet dus alleen maar wat hem vertelt is .

Oftewel ,volgens een schemaatje bij een x aan lucht een x aan brandstof en dit zonder de mogelijkheid dit aan te passen (lamdasonde om te meten en de ecu om aan te passen,dus powercommander)daarbij zijn de stappen waarin hij zijn mengsel corrigeerd vaak veel te groot en is niet iedere motor hetzelfde ,daarom hebben mappen van het i-net ook weinig zin in een powercommander.
 
De XT heeft maar een hieperdepiep injectie waarbij de corectiefactoren veel te groot zijn ,en zonder dat je weet wat er uit komt (lamdasonde)( en dan niet alleen zo`n euro3 lamdasonde op het 2007 model) weet hij ook niet of het uiteindelijke resultaat correct is ,het ding doet dus alleen maar wat hem vertelt is .

Oftewel ,volgens een schemaatje bij een x aan lucht een x aan brandstof en dit zonder de mogelijkheid dit aan te passen (lamdasonde om te meten en de ecu om aan te passen,dus powercommander)daarbij zijn de stappen waarin hij zijn mengsel corrigeerd vaak veel te groot en is niet iedere motor hetzelfde ,daarom hebben mappen van het i-net ook weinig zin in een powercommander.


Dus te arm staan kan alleen op een bank gemeten worden.
of kan het oude bougietje kijken hier ook nog ;)





Ps hieperderpiep injectie _O-
 
Laatst bewerkt:
Dus te arm staan kan alleen op een bank gemeten worden.
of kan het oude bougietje kijken hier ook nog ;)

Op de bank is mooiste omdat je dan kan zien of hij bij elk toerental de juiste "air-fuel" ratio heeft.
Het bougietje zegt niet zo heel veel meer (behalve als het echt verkeerd staat) om dat hij over het algemeen vrij goed kan staan in het grootste deel van het toerenbereik maar daarnaast ook in een (kritisch)toerengebied ook veel te arm kan staan,en de kleur van de bougie daar natuurlijk een gemiddelde van neemt.
 
Ik heb ook eergister een irridium bougie erin gedaan. Nog niet mee gereden omdat die pekel om te huilen is. Over ander luchtfilter, Toen mijn xt werd afgesteld met de powercommander was er geen k&n luchtfilter voorhanden, er werd toen gewoon gezegd dat dat ook niet uitmaakt voor de afstelling van de pc. Ik kon dus gewoon later een luchtfilter halen en die verwisselen en dan zou er niks veranderd hoeven worden aan de pc mapping. Hopen dat dat zo is. Toen ik me bougie verving door een irridium was hij wel prachtig Douwe egberts bruin.
 
goed ik lees nu al weken mee over een powercommander maar weet nog steeds niet wat het is?
een kastje of alleen iets in de computer?

Dat is een kastje die je tussen de sensoren die je menselregeling bepalen en de computer zet om zo de inkomende signalen te kunnen manipuleren om zo de juiste waarden te creeren voor een optimale verbranding in elk toerenbereik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan