Y-kabels op Autocom Super Pro Auto. werkt niet voor spraak

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
2.065
64
Rotterdam
Vandaag de Autocom Super Pro Automatic geinstalleerd op mijn zijspan (GTS1000+Sidebike). Om het mogelijk te maken om met de 2 kinderen in de zijspan te praten en met de passagier achterop heb ik zowel de riders als passenger lead voorzien van de Y-kabel van Autocom om zo dus 4 headsets te kunnen aansluiten.

Nu blijkt dat op beide Y-kabels slechts 1 aansluiting werkt voor spraak en hoor je ook echt de Sideton. De speakers doen het op alle 4 de headsets.... Hoe kan dat.

Ik heb beide Y-kabels ook geprobeerd op een Active Plus, maar ook daar het zelfde resultaat.

Is dit bekend???? Dit was namelijk niet de bedoeling zo...
 
Laatst bewerkt:
Mmmmhh, ik ben er inmiddels achter gekomen dat Autocom niet zo handig is voor de zijspan... :( :( :( Je kunt wel met 4 man luisteren, maar 2 mensen (1 per y kabel) kunnen maar spreken...

De Y kabel werkt waarschijnlijk niet goed op de Autocom Super Pro Automatic, de Super Pro Avi, de Active Plus en Easy Rider.... Ik heb de Y kabel inmiddels op al deze systemen gecontroleerd.... beetje irritant... bijzonder ook dat alle shops. Mototronix, Waypoint, en Autocom zelf hier geen melding van maken.

Even afwachten wat Mototronix gaat doen. Ronald van Mototronix dacht eraan om zelf een kabel te maken, maar vraag me af of het probleem in de kabel kan liggen of dat het de systemen zelf zijn, maar goed ik wacht wel even af...

Inmiddels een backup plan aan het bedenken. Ik heb nog een los Easy Rider systeempje met PTT. Met nog een losse porto en aansluiting op de radio in de bak, kan ik de zijspan als losse unit beschouwen en gaat de communicatie naar de motor van de zijspan en de solo motor vanaf dat moment via de Porto. Voordeel- en nadeel is dat ik de gesprekken in de zijspan zelf niet automatisch kan volgen. Vraag me af wat eigenlijk beter is bij kids van 3 en 6.... ;)

Je blijft er inmiddels wel lekker mee bezig.... dat wel!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk op zoek naar ook zo'n systeem. Welke kun je me aanraden. Ik rijd een ST1100 met EML zijbak en er rijd een solo motor achteraan. Ik zat zelf aan 4 Scala riders G4 te denken maar dat gaan aardig in de euro's lopen. Ik wil graag alle 4 onderling kunnen praten. Nou ja binnenkort dan er zitten 2 kids naast 1 van 2 en 1 van 3 maanden.

Hoop dat je een simpelere en vooral goedkopere oplossing weet.
 
Tja, de Baehr Tiro schijnt speciaal gemaakt te zijn voor de zijspan, dus die zal wel werken, maar is geen stereo en heeft minder mogelijkheden.

De Scalaopties zie ik niet zitten, want ik wil juist gescheiden mogelijkheden hebben voor muziek. Ik wil niet naar de kinderliedjes luisteren als je snapt wat ik bedoel. Liever mijn eigen muziek of stilte...
Mijn conclusie is wel dat alles relatief veel geld kost als je het een beetje geavanceerd wil hebben. Ik hou je wel op de hoogte.
 
Tja, de Baehr Tiro schijnt speciaal gemaakt te zijn voor de zijspan, dus die zal wel werken, maar is geen stereo en heeft minder mogelijkheden.

De Scalaopties zie ik niet zitten, want ik wil juist gescheiden mogelijkheden hebben voor muziek. Ik wil niet naar de kinderliedjes luisteren als je snapt wat ik bedoel. Liever mijn eigen muziek of stilte...
Mijn conclusie is wel dat alles relatief veel geld kost als je het een beetje geavanceerd wil hebben. Ik hou je wel op de hoogte.

Ik heb een Tiro, via MP voor een derde van de originele prijs *D
Inderdaad wat minder luxe, maar wel met mogelijkheid voor 4 headsets, en 2 audioingangen. Ik ben er blij mee
 
Ik heb een Tiro, via MP voor een derde van de originele prijs *D
Inderdaad wat minder luxe, maar wel met mogelijkheid voor 4 headsets, en 2 audioingangen. Ik ben er blij mee

En heb jij ook gescheide audio mogelijkheden. Dus kan de bak enkel van audioingang 1 gebruik maken terwijl jij luistert naar audioingang 2?

Heb je de Tiro al lang?
 
En heb jij ook gescheide audio mogelijkheden. Dus kan de bak enkel van audioingang 1 gebruik maken terwijl jij luistert naar audioingang 2?

Heb je de Tiro al lang?

Ik heb de Tiro nu ongeveer een maand. Rijder en passagier luisteren naar audio 1. Bakkenist1 en bakkenist 2 luisteren naar audioingang 2. Nadeel is inderdaad dat bij deze Baehr niet het audigeluid minder wordt als er iemand begint te praten. Maar met passagier/bakkenisten rijdt ik niet met die snelheden dat dat een probleem is. Ik heb wel een schakelaar dat het geluid kan dempen of versterken. Origineel Baehr kost dat ding bijna € 100. Bij Conrad kost zoiets € 2.00
 
Mooi hoor, dan heb je inderdaad die Tiro gekocht die 2 maanden geleden op MP stond. Goeie deal was dat!!!

Vandaag weer gebeld. Autocom Engeland geeft inderdaad aan dat de Y kabels niet werken.

Ronald van Mototronix gaat deze week zelf een Y kabel maken. Lijkt me sterk dat dit gaat lukken, maar er is nog hoop zullen we maar denken...

Wordt vervolgd!!!!
 
Vandaag 2 nieuwe Y kabels opgehaald bij Ronald en die werken..... Jippie *O* *O* *O*

Ik moet ze nog motneren op de span, maar de tests bij Mototronix waar goed in ieder geval end e kabels die ik zelf had werkte ook niet bij hem.

Morgen weer meer!!!!
 
....en ze werken inderdaad. Jippie!!!! hulde aan Ronald van Mototronix!!!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Autocom Super Pro Automatic.
Hoe is het met de gewijzigde Y-kabels? Werken deze nog altijd naar wens?

Ik ben benieuwd of je er een schemaatje van hebt; wie weet heb ik er in de toekomst iets aan.

Voorlopig geen haast hoor. Ik gebruik de Autocom momenteel alleen nog maar op m'n solo-motor.
 
Ja ik, nog geen 40 maar wel dichtbij.

Hier hebben wij ervaring met Autocom Super Pro Automatic op mijn solo motor en de solo motor van mijn vrouw. Werkt perfect.

In mijn span heb ik "nog" niks gemonteerd. Weet ook niet of ik dat ga doen. Op zich wel ideaal spul, Zumo en porto via 1 draadje naar je helm. Ik was eigenlijk van plan om met het span back to basic te gaan. Geen communicatie en navigatie aan boord dus. Das al niet meer gelukt, heb er al een Zumo steun op geschroefd :o
 
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Autocom Super Pro Automatic.
Hoe is het met de gewijzigde Y-kabels? Werken deze nog altijd naar wens?

Ik ben benieuwd of je er een schemaatje van hebt; wie weet heb ik er in de toekomst iets aan.

Voorlopig geen haast hoor. Ik gebruik de Autocom momenteel alleen nog maar op m'n solo-motor.

Yep werken nog steeds super! Gewoon even contact opnemen met Ronald van Mototronix en dan gaat het goedkomen. Schemaatjes heb ik zelf niet.

Succes! Ik zou zo weer een Autocom kopen. Ik heb nu 3 verschillende Autocom systemen op de kawa,ktm en zijspan. Allemaal via porto's met elkaar verbonden enop elke fiets kan ik de zumo planten en werkt prima allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan