Yamaha FJR deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben jullie dat nou ook? kijk ik naar mijn kmteller en m'n toerenteller, zie ik bij de schroefjes dat de verf op de tellerplaat opbolt, dit laat dus los.....das nie leuk.....kijken jullie ook es ff....
Euh... nee, ik heb dat niet, en ook nog bij geen enkele motor meegemaakt gelukkig. Maar het probleem lijkt vaker voor te komen, schijnt door warmte te komen (en een tellerglas dat als lens fungeert), kijk maar eens op het FJR forum.

Mogelijke opties:

1. Laten zitten en niet op letten |(
2. Tweedehands dashboard op de kop zien te tikken: leuk winterklusje
3. Nieuwe teller... laat maar, kan incl. arbeidsloon zomaar €1000 gaan kosten

Je zou eens bij een dealer (of Yamaha Nederland) kunnen informeren of er inmiddels meer bekend is over dit probleem, want zoals gezegd: het komt vaker voor.
 
Laatst bewerkt:
Euh... nee, ik heb dat niet, en ook nog bij geen enkele motor meegemaakt gelukkig. Maar het probleem lijkt vaker voor te komen, schijnt door warmte te komen (en een tellerglas dat als lens fungeert), kijk maar eens op het FJR forum.

Mogelijke opties:

1. Laten zitten en niet op letten |(
2. Tweedehands dashboard op de kop zien te tikken: leuk winterklusje
3. Nieuwe teller... laat maar, kan incl. arbeidsloon zomaar €1000 gaan kosten

Je zou eens bij een dealer (of Yamaha Nederland) kunnen informeren of er inmiddels meer bekend is over dit probleem, want zoals gezegd: het komt vaker voor.


Ik ga maar voor optie 1.... |(
 
Heb mijn FJR momenteel ingeruild voor een scooter........het is 31 graden bloedjes heet, en ik zit in Kos :) :)
Trouwens geen eilandje voor een mooie FJR, alles zit hier onder een laagje stof, echt niet fijn.
Hopelijk voor jullie allemaal mooi / beter weer op komst?
 
Goedenavond FJR rijders.
Ik heb een vraagje.
Ik ben 2 spiegels aan het spuiten van een FJR maar nu wil ik graag de spiegelglaasjes er uit hebben.

Iemand een tip hoe deze vast zitten??
Het zijn de nieuwere spiegels met die dubbele "steel".
 
Goedenavond FJR rijders.
Ik heb een vraagje.
Ik ben 2 spiegels aan het spuiten van een FJR maar nu wil ik graag de spiegelglaasjes er uit hebben.

Iemand een tip hoe deze vast zitten??
Het zijn de nieuwere spiegels met die dubbele "steel".
Ik heb ergens een keer begrepen dat je die spiegelglaasjes niet kunt demonteren, althans niet als je het spul later weer wilt monteren... die spiegels zijn om die reden ook slechts als geheel leverbaar.
 
Vind je het goed als ik dinsdagmiddag alvast vertrek.
Eerste overnachting in Schonau
Tweede overnachting in Reschensee
Hiernaa zie ik wel weer verder
Europa lijkt eindelijk droog te worden tot en met zondag
Ik heb er zin in :]
Nog 1 dag werken, dan ga ik lekker Duitsland in op de FJR, tot en met zondag :] :] :] :] aaaaahhhh was die dag werken maar alvast om.....
 
Ik heb ergens een keer begrepen dat je die spiegelglaasjes niet kunt demonteren, althans niet als je het spul later weer wilt monteren... die spiegels zijn om die reden ook slechts als geheel leverbaar.
Thanks voor je antwoord.
Zo'n idee begon ik al te krijgen.
Dan maar wat klooien met spuiten B|
 
Wat een gel*l, Firefox wil me niet meer op motor-forum laten, site is als gerapporteerde aanvalspagina gezet, dan maar met IE brrrrrr
Zou ik dit aan een moderator moeten melden?

Bij deze dan, moet dringend weg....tot maandag
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal, ik had een klein vraagje mbt me banden.

Ik heb ondertussen ongeveer 13.000 km met me banden gereden (helaas veel snelweg ivm vakanties etc en woon-werk verkeer) en nu merk ik sinds twee weken dat ze niet meer zo lekker de bochten in stuurt. Waar je voorheen zonder problemen een bocht in stuurde, moet ik nu echt werken en veel meer kracht geven om de moter in de bocht te leggen. Nu zie ik ook dat me banden erg plat zijn geworden in het midden (zowel voor als achter), de bolling is eruit. Er zit nog wel meer dan 1 mm profiel op. Ik denk zelf dat dit het probleem is en dat er gewoon andere banden op moeten, wat denken jullie? Zo ja, en er moeten nieuwe banden op, kunnen jullie dan wat aanbevelen voor de FJR en hebben jullie mssn een goede winkel waar je deze kan kopen? Hoorde dat in Duitsland de banden stukken goedkoper zijn bijv.
Alvast bedankt
 
Hey allemaal, ik had een klein vraagje mbt me banden.

Ik heb ondertussen ongeveer 13.000 km met me banden gereden (helaas veel snelweg ivm vakanties etc en woon-werk verkeer) en nu merk ik sinds twee weken dat ze niet meer zo lekker de bochten in stuurt. Waar je voorheen zonder problemen een bocht in stuurde, moet ik nu echt werken en veel meer kracht geven om de moter in de bocht te leggen. Nu zie ik ook dat me banden erg plat zijn geworden in het midden (zowel voor als achter), de bolling is eruit. Er zit nog wel meer dan 1 mm profiel op. Ik denk zelf dat dit het probleem is en dat er gewoon andere banden op moeten, wat denken jullie? Zo ja, en er moeten nieuwe banden op, kunnen jullie dan wat aanbevelen voor de FJR en hebben jullie mssn een goede winkel waar je deze kan kopen? Hoorde dat in Duitsland de banden stukken goedkoper zijn bijv.
Alvast bedankt

dunlop roadsmart *O*
 
Hey allemaal, ik had een klein vraagje mbt me banden.........
Pirelli Angel st

2 weken geleden laten monteren en ik ben erg verrast door de zeer goede stuureigenschappen.

Kosten: € 285,00.
(Gemonteerd op de motor.)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad de Angels of de Roadsmarts, beiden zeer goede banden voor de FJR.
Ook binnen NL kan je (met wat zoeken) erg goedkoop uit zijn voor deze banden...... O-)
 
Ik heb inderdaad wel meer gehoord over de Roadsmart en denk dat ik die maar eens ga proberen. Heb via de Duitse website: mynetmoto ze gevonden
DUNLOP / 120/70ZR17 (58W) TL ROADSMART
DUNLOP / 180/55ZR17 (73W) TL ROADSMART

met verzendkosten voor 222 euro? Is dit denken jullie wat of hebben jullie nog andere winkel aanraders ;) ? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal, ik had een klein vraagje mbt me banden.

Ik heb ondertussen ongeveer 13.000 km met me banden gereden (helaas veel snelweg ivm vakanties etc en woon-werk verkeer) en nu merk ik sinds twee weken dat ze niet meer zo lekker de bochten in stuurt. Waar je voorheen zonder problemen een bocht in stuurde, moet ik nu echt werken en veel meer kracht geven om de moter in de bocht te leggen. Nu zie ik ook dat me banden erg plat zijn geworden in het midden (zowel voor als achter), de bolling is eruit. Er zit nog wel meer dan 1 mm profiel op. Ik denk zelf dat dit het probleem is en dat er gewoon andere banden op moeten, wat denken jullie? Zo ja, en er moeten nieuwe banden op, kunnen jullie dan wat aanbevelen voor de FJR en hebben jullie mssn een goede winkel waar je deze kan kopen? Hoorde dat in Duitsland de banden stukken goedkoper zijn bijv.
Alvast bedankt
Ik heb 31K km gedaan met mijn BT021 achterband, en ja, je kon hem bijna rechtop laten staan zonder steun. Ik doe 90% autosnelwegkm's.

(zal deze keer niet lukken om er 31K uit te halen vrees ik, zit nu aan ongeveer 25K en ik heb nog maar 2mm profiel over, en het regenseizoen komt er aan)
 
Ik heb inderdaad wel meer gehoord over de Roadsmart en denk dat ik die maar eens ga proberen. Heb via de Duitse website: mynetmoto ze gevonden
DUNLOP / 120/70ZR17 (58W) TL ROADSMART
DUNLOP / 180/55ZR17 (73W) TL ROADSMART

met verzendkosten voor 222 euro? Is dit denken jullie wat of hebben jullie nog andere winkel aanraders ;) ? Alvast bedankt!
Dat kan in Nederland ook, maar dan moet je wel even zoeken en bellen. Een adres mag ik je niet geven..........
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de info allemaal. Kom er nu net ook achter dat in me voorband een spijker zit :S dikke pech maar mazzel dat het nu gebeurd als ik toch nieuwe banden moet hebben (A). Via die website die niet gegeven mag worden kom ik alleen niet op dezelfde prijs uit :P ;)
 
Thx voor de info allemaal. Kom er nu net ook achter dat in me voorband een spijker zit :S dikke pech maar mazzel dat het nu gebeurd als ik toch nieuwe banden moet hebben (A). Via die website die niet gegeven mag worden kom ik alleen niet op dezelfde prijs uit :P ;)
Daarom moet je ook bellen..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan