Yamaha FJR deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom moet je ook bellen..........
hiermee })
full
 
We zijn er weer! wat een heerlijk weer in Duitsland, weer ff lekker gereden! geweldig zo'n FJR..... jammer dat het weer voorbij is....
 
Ben net terug uit Italie, vond de Stelvio teleurstellend, de FJR vond het een makkie. Vond de Silvretta, Jauferpass en Penserjoch veel leuker om te rijden. Heb ze allemaal van beide kanten gereden op verschillende dagen. De Stelvio was net weer een dag open, veel sneeuw, temperatuur prima
 
Ben net terug uit Italie, vond de Stelvio teleurstellend, de FJR vond het een makkie. Vond de Silvretta, Jauferpass en Penserjoch veel leuker om te rijden. Heb ze allemaal van beide kanten gereden op verschillende dagen. De Stelvio was net weer een dag open, veel sneeuw, temperatuur prima

Dat heb ik van meerdere mensen gehoord. Waarom vond jij hem teleurstellend?

(Ik wil er toch een keertje rijden)
 
Laatst bewerkt:
beste heren

een vraagje,wie heeft er ervaring met de schakelpedaal te verstellen(zodat je je voet niet zo hoog op hoeft te tillen als je schakelt)deze zit namelijk een tikje te hoog en ik krijg vaker op lange stukken spierpein over mijn scheenbeen.
wie weet en kan mij vertellen hoe ik deze kan verstellen en of het veel werk is??

grzz Gretje
 
beste heren

een vraagje,wie heeft er ervaring met de schakelpedaal te verstellen(zodat je je voet niet zo hoog op hoeft te tillen als je schakelt)deze zit namelijk een tikje te hoog en ik krijg vaker op lange stukken spierpein over mijn scheenbeen.
wie weet en kan mij vertellen hoe ik deze kan verstellen en of het veel werk is??

grzz Gretje

Kan nooit heel veel werk zijn. 2 boutjes los, verstellen, 2 boutjes vast.
 
is al gauw een half uur hoor

boutje los,koffie
2de boutje los ,koffie
verstellen,koffie
boutje vast,koffie
2de boutje vast,bier!



:P

Check!

Ik heb me om laten praten; De Feej is nu achter 25mm verhoogd |( Stuurt als een malle! Alleen moet je even voorstellen; Feej met zadel in de hoge stand, achterkant verhoogd en een mannetje van 1,76m erop :/
 
Klopt... al zou ik wel eventjes aanzien wat de gevolgen voor de grondspeling zijn, erop gelet hoe snel en gemakkelijk je de voetsteunen aan de grond rijdt met een FJR.

Je verstelt de voetsteunen niet, maar het schakelpedaaltje. Die zit verder naar binnen en rij je niet aan de grond.
 
Je verstelt de voetsteunen niet, maar het schakelpedaaltje. Die zit verder naar binnen en rij je niet aan de grond.
Dat snap ik allemaal wel, maar de meeste motorrijders hebben ook nog voeten... ;)
en de stand van je versnellingpedaaltje bepaalt onder sommige omstandigheden mede de stand van je voet.

Terzijde: ik heb zojuist even naar de vorm van het desbetreffende pedaaltje gekeken, en ik kan me niet voorstellen dat je met het verstellen ervan heel veel effect gaat sorteren qua hoogte en/of afstand tot de voetsteun. M.b.t. die voetsteunen: daar bestaan dan wel weer setjes voor waarmee je ze van plaats kunt veranderen, en ik denk dat zoiets een veel doeltreffender oplossing is voor Gretje.
 
Dat snap ik allemaal wel, maar de meeste motorrijders hebben ook nog voeten... ;)
en de stand van je versnellingpedaaltje bepaalt onder sommige omstandigheden mede de stand van je voet.

Terzijde: ik heb zojuist even naar de vorm van het desbetreffende pedaaltje gekeken, en ik kan me niet voorstellen dat je met het verstellen ervan heel veel effect gaat sorteren qua hoogte en/of afstand tot de voetsteun. M.b.t. die voetsteunen: daar bestaan dan wel weer setjes voor waarmee je ze van plaats kunt veranderen, en ik denk dat zoiets een veel doeltreffender oplossing is voor Gretje.

Het gaat ook niet om de afstand tot de voetsteun. Maar hoever je met je voet naar beneden of boven moet om te schakelen (dat was mijn interpretatie). Ik denk dat je je motor moet aanpassen naar je houding, niet je houding naar de motor (zover dat kan).

Daarnaast schakel je meestal (ik soms) niet in een hele schuine bocht, dus de stand van je voet maakt weinig uit.
 
Het gaat ook niet om de afstand tot de voetsteun. Maar hoever je met je voet naar beneden of boven moet om te schakelen (dat was mijn interpretatie). Ik denk dat je je motor moet aanpassen naar je houding, niet je houding naar de motor (zover dat kan).

Daarnaast schakel je meestal (ik soms) niet in een hele schuine bocht, dus de stand van je voet maakt weinig uit.
:Z
Je mist mijn punt, dat was namelijk: gelet op de vorm van het versnellingspedaal geloof ik niet dat je qua hoogteverstelling veel effect kunt sorteren. Dat het ging om de hoogte van het pedaal ten opzichte van de voetsteun was mij duidelijk [DucBMW kan namelijk lezen] en dat kun je op twee manieren oplossen: pedaal van positie veranderen, of voetsteun van positie veranderen. Voor dat laatste bestaan accessoires, en dat zal niet voor niets zijn... Whatever, succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik van meerdere mensen gehoord. Waarom vond jij hem teleurstellend?

(Ik wil er toch een keertje rijden)

De bochten zijn niet echt een uitdaging.
De afdaling Oost - West vind ik saai.
Het uitzicht is matig.

De echte aanraders liggen toch in de Franse Alpen:
Col de la Bonette
Georges de Valabres
Col de la Lombarde
Col de Larche
Col de Vars
Lac Serre-Poncan
George de Bouchelard
Col de la Cayolle
Entrevaux
Crois de Valberg
Col de Champs
Col d'Allos
etc etc
 
De bochten zijn niet echt een uitdaging.
De afdaling Oost - West vind ik saai.
Het uitzicht is matig.

De echte aanraders liggen toch in de Franse Alpen:
Col de la Bonette
Georges de Valabres
Col de la Lombarde
Col de Larche
Col de Vars
Lac Serre-Poncan
George de Bouchelard
Col de la Cayolle
Entrevaux
Crois de Valberg
Col de Champs
Col d'Allos
etc etc

Waarschijnlijk ook door de Stelvio-hype?! Want lijkt me dat de Stelvio toch minder saai is dan Delft-Rotterdam tussen de file ;)
 
Kreeg zaterdag in Duitsland een bekeuring, een weg ingegaan waar zaterdags en zondags geen motoren mogen rijden wegens teveel dodelijke ongelukken......het bedrag? €15,- daar kan je nog eens een puntje aan zuigen in boeteland Nederland..... volgens mij ook de kift dat de Duitse agenten B*W reden, en geen Yamaha.....
 
Laatst bewerkt:
Ben net terug uit Italie, vond de Stelvio teleurstellend, de FJR vond het een makkie. Vond de Silvretta, Jauferpass en Penserjoch veel leuker om te rijden. Heb ze allemaal van beide kanten gereden op verschillende dagen. De Stelvio was net weer een dag open, veel sneeuw, temperatuur prima
Stelvio is inderdaad saai........ Tenminste, ik noem 48 van dezelfde bochten achter elkaar saai.......... Timmelsjoch en Gavia zijn veel leuker.........
 
nog twee FJRs of twee andere motoren? Je rijdt dus wel door de winter. Iets staat me nog bij van een Diversion...klopt dat?
helaas geen 2 FJRs -O-

wel een diversion 900 idd

en een honda shadow 750

de honda en de FJR zijn mooi weer fietsen,de div rij ik het gehele jaar mee door

tenzij er een dik pak sneeuw ligt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan