Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben net terug uit Italie, vond de Stelvio teleurstellend, de FJR vond het een makkie. Vond de Silvretta, Jauferpass en Penserjoch veel leuker om te rijden. Heb ze allemaal van beide kanten gereden op verschillende dagen. De Stelvio was net weer een dag open, veel sneeuw, temperatuur prima
beste heren
een vraagje,wie heeft er ervaring met de schakelpedaal te verstellen(zodat je je voet niet zo hoog op hoeft te tillen als je schakelt)deze zit namelijk een tikje te hoog en ik krijg vaker op lange stukken spierpein over mijn scheenbeen.
wie weet en kan mij vertellen hoe ik deze kan verstellen en of het veel werk is??
grzz Gretje
is al gauw een half uur hoorKan nooit heel veel werk zijn. 2 boutjes los, verstellen, 2 boutjes vast.
is al gauw een half uur hoor
boutje los,koffie
2de boutje los ,koffie
verstellen,koffie
boutje vast,koffie
2de boutje vast,bier!
Klopt... al zou ik wel eventjes aanzien wat de gevolgen voor de grondspeling zijn, erop gelet hoe snel en gemakkelijk je de voetsteunen aan de grond rijdt met een FJR.Kan nooit heel veel werk zijn. 2 boutjes los, verstellen, 2 boutjes vast.
Klopt... al zou ik wel eventjes aanzien wat de gevolgen voor de grondspeling zijn, erop gelet hoe snel en gemakkelijk je de voetsteunen aan de grond rijdt met een FJR.
Dat snap ik allemaal wel, maar de meeste motorrijders hebben ook nog voeten...Je verstelt de voetsteunen niet, maar het schakelpedaaltje. Die zit verder naar binnen en rij je niet aan de grond.
Dat snap ik allemaal wel, maar de meeste motorrijders hebben ook nog voeten...
en de stand van je versnellingpedaaltje bepaalt onder sommige omstandigheden mede de stand van je voet.
Terzijde: ik heb zojuist even naar de vorm van het desbetreffende pedaaltje gekeken, en ik kan me niet voorstellen dat je met het verstellen ervan heel veel effect gaat sorteren qua hoogte en/of afstand tot de voetsteun. M.b.t. die voetsteunen: daar bestaan dan wel weer setjes voor waarmee je ze van plaats kunt veranderen, en ik denk dat zoiets een veel doeltreffender oplossing is voor Gretje.
Het gaat ook niet om de afstand tot de voetsteun. Maar hoever je met je voet naar beneden of boven moet om te schakelen (dat was mijn interpretatie). Ik denk dat je je motor moet aanpassen naar je houding, niet je houding naar de motor (zover dat kan).
Daarnaast schakel je meestal (ik soms) niet in een hele schuine bocht, dus de stand van je voet maakt weinig uit.
Dat heb ik van meerdere mensen gehoord. Waarom vond jij hem teleurstellend?
(Ik wil er toch een keertje rijden)
De bochten zijn niet echt een uitdaging.
De afdaling Oost - West vind ik saai.
Het uitzicht is matig.
De echte aanraders liggen toch in de Franse Alpen:
Col de la Bonette
Georges de Valabres
Col de la Lombarde
Col de Larche
Col de Vars
Lac Serre-Poncan
George de Bouchelard
Col de la Cayolle
Entrevaux
Crois de Valberg
Col de Champs
Col d'Allos
etc etc
Stelvio is inderdaad saai........ Tenminste, ik noem 48 van dezelfde bochten achter elkaar saai.......... Timmelsjoch en Gavia zijn veel leuker.........Ben net terug uit Italie, vond de Stelvio teleurstellend, de FJR vond het een makkie. Vond de Silvretta, Jauferpass en Penserjoch veel leuker om te rijden. Heb ze allemaal van beide kanten gereden op verschillende dagen. De Stelvio was net weer een dag open, veel sneeuw, temperatuur prima
twee andere FJRs op de MFMM gezien. Wie o wie was degene met de technograde jade (groen dus) kleur... Ik was de andere
niemand van hier? Er was ook nog een blauw grijze...
mijn FJR is afgelopen zaterdag in de winterslaap gegaan
helaas geen 2 FJRsnog twee FJRs of twee andere motoren? Je rijdt dus wel door de winter. Iets staat me nog bij van een Diversion...klopt dat?