Yamaha FJR deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
1:19! aiai.. doe ik toch iets anders ;)
:Y maar of dat béter is? ;)

Zonder gekheid: die 1 op 19 had ik ook niet verwacht, gelet op het snelheidsbereik. En ook in algemene zin lijkt het ding steeds zuiniger te worden. De eerste 10000 km: met moeite 1 op 16. Tot 25000 km: 1 op 15-18 zo ongeveer. En nu, zo rond de 35000 km, alleen nog maar zuiniger dan 1 op 17. Het tempo is niet minder op geworden: weet iemand nog een adresje voor die slijtbouten op de voetsteunen? Die van mij zijn namelijk op O-)
 
:Y maar of dat béter is? ;)

Zonder gekheid: die 1 op 19 had ik ook niet verwacht, gelet op het snelheidsbereik. En ook in algemene zin lijkt het ding steeds zuiniger te worden. De eerste 10000 km: met moeite 1 op 16. Tot 25000 km: 1 op 15-18 zo ongeveer. En nu, zo rond de 35000 km, alleen nog maar zuiniger dan 1 op 17. Het tempo is niet minder op geworden: weet iemand nog een adresje voor die slijtbouten op de voetsteunen? Die van mij zijn namelijk op O-)

Dan kan je beter gewoon een beetje hangen ;) Scheelt je bouten kopen :+ Betere veren en verhoogde achterkant helpen ook.

We zullen zien als we volgend jaar weer gaan proberen een MF/FJR rit gaan proberen te organiseren ;)
 
Dan kan je beter gewoon een beetje hangen ;) Scheelt je bouten kopen :+ Betere veren en verhoogde achterkant helpen ook.

We zullen zien als we volgend jaar weer gaan proberen een MF/FJR rit gaan proberen te organiseren ;)
Hangen, veren? Dat doe/heb ik al, hahaha! En volgend jaar pas een MF/FJR rit? Beetje opschieten dan maar, want DucBMW weet niet zeker of-ie dan nog op een FJR rijdt (stiekum een beetje rond aan het kijken voor een vervanger...).

:W
 
Ik rij makkelijk 1 op 20, wat mij positief verbaasde. Alleen bij korte stukjes neemt het verbruik toe (1 op 17). Ik tank meestal na 400 km.
Vaak met iemand achterop.
Over het algemeen is het zo druk op de weg, dat je met het verkeer mee moet rijden.
De motor is zo soepel, dat je makkelijk 50 km/uur in 4e versnelling kan rijden.
 
:X Na het ritje van gisteren was mijn tank al bij de 300km leeg (op de reserve na)!

Maar ik was wel snel thuis! Jullie doen misschien ook langer met banden dan ik?
 
Grappig, hoe dezelfde onderwerpen na verloop van tijd vanzelf weer terugkomen in een topic... :+ banden, verbruik, onderhoud, windschermen... misschien moesten we allemaal maar eens een andere motor kopen, eens kijken wat dat voor stof oplevert _O-

Wat te kopen na een FJR? [vrij vertaald naar: is er leven na de FJR?]

On-topic: DucBMW doet ongeveer 13000 tot 15000 km met MPR 2CT, bandjes blijven mooi rond, voor en achter gaan min of meer gelijk op qua slijtage.
 
Ik heb de roadsmarts er nu zo'n 15.000 km onder, en ze kunnen nog wel een paar duizend km mee. En ik doe erg mijn best, maar ik krijg die schaamranden maar niet aan de grond, iemand tips om nog platter door de bocht te gaan? Tijdens de VRO twee jaar terug lukte het trouwens met gemak, maar dat was op een circuit, had ik toch net iets meer vertrouwen.
 
Plat is opzich geen doel opzich toch? Maar een gevolg van de manier van rijden? Platter wil ook zeggen minder marge, dus als je nog platter kan, dan doe je dat als het goed is vanzelf in een noodsituatie (dan kan je meer dan je denkt).

En anders, goed de bocht door kijken, meer gas geven en een beetje hangen voor wat stabiliteit.
 
:^

sinds de VRO begon ik pas met het slijten van de boutjes. Achter is het schaamrand gedeelte bijna op, voor best nog wat over eigenlijk. Maar op de openbare weg hoeft het niet allemaal zo plat. Gewoon lekker doorrijden... Ritje ben ik best voor in, maar iets organiseren of uitzetten zal niet gaan. weinig tijd en geen ervaring mee ook...

Mijn verbruik met BT-021 (deze niet weer iig) is 1:16-17 en zo heb ik nog steeds een normaal schermpje...

Alle onderwerpen wel aangetikt nu.
 
deze week heb ik wel een ander onderwerp :Y

mijn FJR word momenteel van een nieuwe accessoire voorzien

als die klaar is volg een foto

oja schaamranden boeien me niet
verbruik geen idee
origineel scherm

slijtnokjes zijn door de vorige eigenaar als flink afgesleten :P


nog iets vergeten?
 
:^

sinds de VRO begon ik pas met het slijten van de boutjes. Achter is het schaamrand gedeelte bijna op, voor best nog wat over eigenlijk. Maar op de openbare weg hoeft het niet allemaal zo plat. Gewoon lekker doorrijden... Ritje ben ik best voor in, maar iets organiseren of uitzetten zal niet gaan. weinig tijd en geen ervaring mee ook...

Mijn verbruik met BT-021 (deze niet weer iig) is 1:16-17 en zo heb ik nog steeds een normaal schermpje...
:^
met een tellerafwijking tussen 20 en 39km/u
Maar wel tevreden over BT-021 (30K gemiddeld voor achterband)
Alle onderwerpen wel aangetikt nu.
 
:^
met een tellerafwijking tussen 20 en 39km/u
Maar wel tevreden over BT-021 (30K gemiddeld voor achterband)

hmm ik vind deze band toch ietsje smeren bij snelle lange bochten.. De voorband is na 10dkm ook al aardig 'gebruikt' zal ik maar zeggen. De duurzaamheid van de achterband, dáár ben ik dan inderdaad wel over te spreken. Blijft dus tot na de winter zitten.
 
aanhangwagen is bijna goed

alvast even een ploatie van een andere fiets
full
 
Plat is zeker geen doel nee :) En ik rij hard zat (agent lees: maximum snelheid) overal.
Ben nu eigenlijk aan het orïenteren voor een Navigatiesysteem, maar van wat ik lees wordt ik niet vrolijk. Ik neig naar een Garmin Zumo, tenzij hier iemand een fantastische tip heeft.
 
On-topic: DucBMW doet ongeveer 13000 tot 15000 km met MPR 2CT, bandjes blijven mooi rond, voor en achter gaan min of meer gelijk op qua slijtage.

Da's knap!
Die van mij waren met 10.000 km schoon op.
Daar zat wel een vakantie in de Franse Alpen bij waar we ''serieus getoerd'' 8-) hebben.

Wellicht gaat nieuwe set wat langer mee, misschien ook niet, het blijft leuk om de FJR met veel koppel de bocht door te trekken.

Woensdag de Hyperpro's erop, denk dat ik dan de bochtjes nog mooier rond ga :] .

Groet'n
Wim aka snicker
 
Plat is zeker geen doel nee :) En ik rij hard zat (agent lees: maximum snelheid) overal.
Ben nu eigenlijk aan het orïenteren voor een Navigatiesysteem, maar van wat ik lees wordt ik niet vrolijk. Ik neig naar een Garmin Zumo, tenzij hier iemand een fantastische tip heeft.

Dat kan niets anders worden dan de Tomtom Urban Rider dan wel de pro, daar kan geen garmin tegenop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan