Yamaha R5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een plaatje van wat ik mooi vind aan een oude motor. Kan nu niet meer gemaakt worden, want voorwiel ligt er al uit. Gisteravond ook de voorvork. Die is echter krom.
full
 
verkeerde, deze moest het zijn. :?

full


buddy ligt er los op ivm nameten wat er scheef zit :Y
 
en dan ff een burnie geven _O- _O- _O- _O- voorrem in en gassen maar _O- _O- _O-


Lukt best, zoals ik al zei het rookt zo hard dat de meeste toch nie zien dat het de uitlaten zijn die zo roken ipv de banden.

je zou in ieder geval wel helemaal de blitz maken met zo'n ding, maar aj zie er maar eens aan te komen, niet dus.
 
Leuk is dat de meeste van de huidige R1 bezitters niet eens weten dat de enige echte R1 een fiets uit 1967 is. *D *D


sommige mensen worden ouder, hebben een leesbrilletje nodig en kunnen nog steeds niet lezen, want dat DING heet tocht echt YR1 :Y O-) :9

En wat jij niet wist is dat er wel al eerder een R1 geweest is, was een BMW (prototype)

050220-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
sommige mensen worden ouder, hebben een leesbrilletje nodig en kunnen nog steeds niet lezen, want dat DING heet tocht echt YR1 :Y O-) :9

En wat jij niet wist is dat er wel al eerder een R1 geweest is, was een BMW (prototype)

(Afbeelding)

Klopt helemaal Dennis, maar jij als Yamaha (R1) liefhebber zou toch moeten weten dat Yamaha in de begin jaren voor elk type motor de Letter Y van ja je raad het al Yamaha zette, echter op het kenteken blok en frame zal je echt alleen maar de letter R terug vinden.
}) }) }) })

Sterker nog tegenwoordig plakken ze het hele alfabet ervoor (YZF R1) maar die Y is gebleven.

 
Laatst bewerkt:
Zo zie je toch maar weer, dat er nog genoeg mensen zijn, die zich bezig houden met de belangrijke dingen des levens! Er is dus nog hoop, vrienden. :Z :Z :Z





toch????????? :?
 
Zo zie je toch maar weer, dat er nog genoeg mensen zijn, die zich bezig houden met de belangrijke dingen des levens! Er is dus nog hoop, vrienden. :Z :Z :Z





toch????????? :?

Tja ik moet nog dagelijks met hem werken ook
:) :) :) :)

Zit wel goed, en van dat brilletje dat klopt, maar hij komt ook nog wel aan de beurt })
 
ik ken mensen, die ondanks of is het dankzij zo'n brilletje iets heel moois tot stand hebben gebracht!!! :} :} :} :} :Y :Y
 
ik ken mensen, die ondanks of is het dankzij zo'n brilletje iets heel moois tot stand hebben gebracht!!! :} :} :} :} :Y :Y


Mmmm tis te zeggen dat brilletje heb ik pas een jaar en de motor is al wat langer klaar }) }) })

Jammer is wel dat ik nu die grote ronde borden langs de wegen weer kan lezen. :] :] :]
 
haha, volgens mij zit Gijs een dikke veer in sjakie zijn reet te stoppen ;)
 
Ja, das lullig, ben je toch zo klaar mee?? :P

Zou zo tussen die drie andere van hem door kunnen. Jammer.

Tja van je vrienden moet je het hebben.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik ff moet wachten op onderdelen, voordat ik t spul kan laten verchromen/poedercoaten een stukje geschiedenis. Ik ben in 1965 begonnen met motorrijden. De eerste jaren op engels spul, BSA, Matchless, Royal Enfield en last but not least Velocette.
Nadat ik in 1970 deze folder gezien had, heb ik het hele jaar gespaard en in voorjaar 1971 het nieuwste van het nieuwste gekocht, een Yamaha R5. Mn eerste tweetakt. En ook mn eerste nieuwe motor.
full




De nederlandse uitvoering had alleen een plat stuur. Daar drie jaar met plezier op gereden. Wel eerst naar A.Bant in Amsterdam om de sproeierbezetting en de warmtegraad van de bougies aan te passen. Die tweetakten waren afgesteld op kleine japannertjes en liepen hier in Europa regelmatig vast, cq brandden gaten in de zuigers. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een tijdje lopen kijken wat ik zou gaan opknappen en toen afgelopen herfst op E-bay deze R5 te koop stond heb ik er gelijk op geboden. Het verkrijgen van onderdelen is echter niet zo makkelijk als ik verwachtte, omdat jap.tweetakten tot 1972 in classic-races gebruikt mogen worden.

Mijn frame was tot vandaag helemaal kaal op de middenbok na. Welnu,die zat zo vast, dat twee nachten WD 40 niets deden. Hamers ook niet en verhitten gaf ook al geen resultaat. Vandaar dat ik op plan B ben overgestapt. Dit gebeurt met heel speciaal gereedschap, de zgn ijzerzaag. Heel effektief. _O- _O-

word vervolgd. :P
 
Laatst bewerkt:
Mijn brik is een Suz GT550, mijn eerste motor, 2ehands gekocht.
Een keer mee gecrasht op Spa, en voor het eerst me meissie mee genomen, heb haar nog steeds :)
Blok is al eens gereviseerd, echter ligt al gedeeltelijk uit elkaar voor een jaartje of 10.
Wilde hem in orde maken voor haar, maar mevrouw wenste een CBR400RR :) , die is er ook gekomen :)
Ga de motor nog wel een keer reviseren, maar moet eigenlijk eerst een grote schuur bouwen :)
 
Mijn brik is een Suz GT550, mijn eerste motor, 2ehands gekocht.
Een keer mee gecrasht op Spa, en voor het eerst me meissie mee genomen, heb haar nog steeds :)
Blok is al eens gereviseerd, echter ligt al gedeeltelijk uit elkaar voor een jaartje of 10.
Wilde hem in orde maken voor haar, maar mevrouw wenste een CBR400RR :) , die is er ook gekomen :)
Ga de motor nog wel een keer reviseren, maar moet eigenlijk eerst een grote schuur bouwen :)

Ga dan eens wat doen luie dond** }) je hebt inmiddels de leeftijd berijkt dat je geacht wordt aan ouwe zooi te sleutelen, kindere heb je dr ook al 2 van en van elk model 1 dus kom achter die pc vandaan bouw een schuur en ga sleutelen man.

:) :) :)

ps. als de schuur klaar is kom ik wel kijken.
 
Even een kleine update:
Heb via internet (waar anders?) in Dld. een adres gevonden die nog R5 en Yds7 onderdelen nieuw heeft!
Als mn bestelling binnen is, maak ik ff een plaatje. De man had zelfs nog een nwe toerenteller! Nu niet meer! :N
 
Hier word ik nu blij van: Eergisteren besteld, vanmiddag in huis. Bijna alle gare rubbers nieuw uit het magazijn, plus mn nwe toerenteller. As zondag nog wat onderdelen ophalen bij een andere R5 goeroe en dan beginnen met de opbouw!

full
:W :W
 
Gaat een hoop tijd zitten in kleine dingen, waar je van tevoren geen kijk op hebt. Bijv. plaatje waar de tellers opzitten. Bij mij krom door val, lastig weer recht te krijgen. Recht plaatje bij Jaccobird gescoord. Echter boutje afgebroken. Dus afzagen, uitboren en vastgelaste kop wegslijpen. Verder wil de afgezaagde as v/d middenbok absoluut niet bewegen. Is er niet uit te krijgen. Iemand een goede tip??? (Hameren en WD 40 heb ik al te vergeefs geprobeerd.)
 
Dank Jamathi.Ga er nog ff op krachttoeren.

Ik had bij de aankoop al gezien, dat het achterspatbord doorgeroest was. Een bekend japans verschijnsel en niet alleen bij Yamaha, als ik me goed herinner.
Dus een ander spatbord gescoord. Dit blijkt na reiniging, nergens te zijn doorgeroest. Alleen is het gescheurd vooraan. Dus zal er volgens oud-nederlandse rekenmethode van 1 plus 1 is weer 1, gewerkt moeten gaan worden. Het voorste stuk van het org.spatbord is nl helemaal oke.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan