Yamaha R5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik ff kwijt:
Heb afgelopen zondag Jaccobirds R5-je horen lopen en... zelf ff aan het gashandel gevijsd!
Kickken!!!

Bedankt Jacco! :} :} :}
 
Kijk nou rij ik toch al weer een poosje over deze aardbol, maar nou heb ik toch weer een nieuw woord geleerd...........


Aan het gashendel "gevijsd" *D :9~

enne Paul, je hebt nu spullen zat dus we verwachten iedere dag wel weer een update van je he.. wel een beetje doorwerken, moet binnnen een maandje wel klaar zijn dacht ik zo.

Je hebt tenslotte tijd zat :+
 
Laatst bewerkt:
JA,ja,
Ik geloof zomaar, dat het niet zo snel gaat als sommige mensen willen.
Vandaag heb ik mn middenbok terug van de plaatselijke smid. Die is ook een klein uurtje bezig geweest met het verwijderen der restanten van de door mij afgezaagde as. Tevens zijn de achterspatborden naar een motorvriendelijke lasser, die daar zn kunsten op gaat botvieren. Hij gaat voor repareren, wat niet makkelijk zal zijn ivm de dikte v/h materiaal. Anders plan b: amputatie en weer aanhechten van het goeie stuk v/h andere spatbord.
Verder moet ik nog ff een draadeind met moeren halen voor de bescherming v/h balhoofd tegen het geweld v/h poedercoaten. (Als alles gereed is, maak ik weer een plaatje.)
Hoe het ook zij: het zal nog wel ff duren, voordat ik weer kan...
:] !
Ga nu ff verder met het verwijderen van het sleutelloze stuurslot B|
 
Ga wat ervaringen en ook tips van medeknutselaars vermelden. Ter lering en vermaak.
Het orginele stuurslotje moest eruit. Kan nwe met sleutels nog krijgen! Van ervaring wordt je wijs. Heb nl eerst het slot zelf uitgeboord. Geen resultaat, hoop werk en rommel voor niets. Het slotje heeft aan de bovenkant een recht stuk, waar alle pennetjes inzitten. Toen ik dat uitboorde, was het varkentje zo gewassen.
Verder nog een tip, die voor mij nieuw was, onwillige rubbers verwarmen met de fohn en hoppa... :) (met dank aan jaccobird) :}

full
:W
 
Zit genoeg werk aan, zo te zien. Alhoewel me duidelijk geworden is, dat er veel onderdelen van RD's en weinig van R5 te krijgen zijn. Succes ermee! Ziet er hoopvol uit. :Y
 
Zit genoeg werk aan, zo te zien. Alhoewel me duidelijk geworden is, dat er veel onderdelen van RD's en weinig van R5 te krijgen zijn. Succes ermee! Ziet er hoopvol uit. :Y

Als je goed oplet zie je ook de verschillen in de koplamp oren met jou R5.

@ Yamathi, mooie fiets snel beginnen, alleen jammer van al die biezen op de tank, erg druk.


4043.jpg


73rd350_factory1.jpg


left_close.jpg


nog meer perfecte foto's hier www.dease.net/photo/rd350/
 
Laatst bewerkt:
Eerst de RG 500 klaar krijgen voordat dit evenement te water gelaten wordt.
Zit er hard over te denken om er een productie racer van te maken like a Manxton variant.
Er zijn hier nog wel eens veel betere RD's die in schuren/sheds verbleven hebben waar heel wat minder werk aan zit.
Heb deze aangaschaft om er een proddieracer van te maken ,het is een 1971 model en het frame is zo goed als het zelfde alleen een paar extra ogen/brackets af zagen en een extra buis inlassen bij het balhoofd als ik dat goed begrepen hebt.
Wat geweldige machines zijn de vorige fotoos.\
HULDE :} :9~ :P
 
Ja leuke fietsen die aircoolers. Heb er een berg van gehad van R2,YDSen en RD's.Maar ja heb nu ook een geinig LCtje. Maar het is altijd goed mogelijk dat er weer eens een luchtkoelertje op mijn pad komt :] ,mmzzzls,Rob.
 
Leuk te zien, dat er nog best wel veel mensen plezier hebben (gehad) met de tweetakten.
Mijn streven is om de R5 zo origineel mogelijk te herstellen.
Het grootste probleem, waar ik tegenaan loop, zijn de uitlaten.
Deze R5 heeft net als mijn eerste fiets van 1971, uitlaten die zijn opgebouwd uit twee helften. De linker is er erg slecht aan toe. Ik heb wel de latere uitvoering dempers, maar daar heb ik dan nog bochten bij nodig. De mijne wil ik niet afzagen, omdat ik heel mischien toch nog een originele linker pijp scoren kan. Je weet maar nooit.
Dus bij deze: Wie heeft of weet er nog ergens de originele uitlaten van de eerste serie R5/YDS7 te liggen????? :Y :Y

full


Bovenste is de eerste uitvoering, lasnaad duidelijk zichtbaar. Andere, rondom glad, is van 1972/73 uitvoering en later. (see Jacco?) :Y :W
 
Laatst bewerkt:
de reakties stromen binnen! (maar niet heus). B| Heb vandaag de remmen uit elkaar gehaald en gereinigd. Er moeten zowel voor als achter nieuwe remvoeringen in.
Verder is alles voor de poedercoatert gereed.

full
 
Laatst bewerkt:
Gaat morgenochtend naar gerritsen in Nijkerk. :) Als het spul terug is maak ik ff een nw piccie van de hele handel. De aansluiting van de schokbrekers heeft een andere draad. Ter bescherming v/d schroefdraad heb ik passende moeren bij een plaatselijke autodealer gehaald. Nog een plaatje...

full
 
Komt goed Paul, wacht maar tot je gaat opbouwen, dan hoor je niks anders dan Oeh.. en Ahh's gaan toch wel veel boutjes in zo'n frame he....
 
Komt goed Paul, wacht maar tot je gaat opbouwen, dan hoor je niks anders dan Oeh.. en Ahh's gaan toch wel veel boutjes in zo'n frame he....

Had net een metalen stelling gesloopt...boutjes in overvloed. Ff voor het idee... zo moet ie ongeveer worden!!

full
 
De Paarse kleur stelling is wel heel bizonder mooi en met het kontrasteerende wit heeft het altijd iets bizonders gehad.

Idd, vind ik ook. En omdat ze maar 1 jaar in die kleur geweest zijn, zie je ze eigenlijk nooit meer. Ga ik wat aan doen! :P :P
 
:W Hoi ben ik weer!
Ga morgen het gelaste achterspatbord, de beugel voor de achterste knippers en het kapje v/h luchtfilterhuis ophalen bij de lassert.
Maak er dan ook ff fotootje van. Vanavond handels gepolijst en voorzien van roestvrij stalen boutjes, ringetjes en moertjes. Ziet er gelikt uit. Verder de verroeste, blauw overgespoten claxon zitten schoonmaken. Flutklusjes, maar het houd je wel v/d straat. :W
 
volgens mij is dit weer een mooie :P

full


:+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij de lassert de spatborden weer opgehaald. Hij is gegaan voor het repareren van het gescheurde exemplaar, hetgeen m.i. knap is. Het materiaal is erg dun en toch alles weer aan elkaar gelast. Als het spatbord gemonteerd zit, zie je er niets van. Ik ben er wijs mee. *D
full


en nog eentje van de binnenkant.....
 
full


:} :} :}

Verder heeft ie ook nog de deuken in de beugel van de achterste knipperlichten opgevuld, zodat ik die glad kan schuren voor het verchromen.
 
Vandaag niet veel gedaan. De beugel voor de achterste knippers geslepen en glad geschuurd. :Z
Verder de claxon spuitklaar gemaakt. Moet ie nog ff wachten, eerst ook nog de luchtfilterkast met deksel en het t-stuk v/d voorvork schuren. Kan daarna alles in 1 keer in't nieuwe zwart. Als het frame dan terugkomt van de poedercoatert, kan het spul gelijk gemonteerd worden.
Als het zo ver is, komen er wel weer plaatjes. :W
 
Vandaag onverwacht bericht van de uitdeukert. Ik had mijn tank weggebracht, er zat bovenop een deuk van ong. 10 cm doorsnee en max 1 cm diep! Ze hebben er pennetjes opgelijmd en de deuk eruit getrokken. Zie je niets meer van. Er zitten nog elders twee kleine deukjes, die ik zelf nog ga vullen en schuren, voordat ie naar de spuiter gaat.
Verder gebeurt er van alles, maar daar is weinig van te zien. Tank is gedeeltelijk gevuld met grind ivm ontroesten.
;)
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan