Yamaha RD250/350/400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit onder het mom van "als je toch bezig bent...." haha. Ziet er goed uit!

Netjes gepoetst koppie hoor, jeetje. Spiegeltje aan de wand!
 
Hehe, zonet 4 karburatoren losgekregen. Bij die van de R5 en die van de DS7 zaten de gasschuiven en choke hendels MUURVAST. Zellf eerst onachtzaam de gaskabel overgetrokken van de R5. :r
Goeie raad opgevolgd van meester Gijs en nachtje laten weken. :) :)
Dan toch nog met een beetje (veel) hefboomwerking uiteindelijk de schuiven losgekregen. Er zat als het ware een gedroogde bruine film van benzine tussen. Eens de schuiven er uit waren, was die bruine film er eenvoudig af te wassen. Spuitbus olie op de schuiven en ze bewegen weer als nieuw. *O* *O*
Sproeiers zijn wel niet om aan te zien. Hoop de rest ven het binnenwerk ook goed te krijgen (ook het niet demonteerbare)
:W
 
Het beste resultaat krijg je met ultrasoon reinigen. Je moet dus ff op zoek naar iemand in de buurt, die zo'n ding heeft. (Instrumentmakers/klokkenmakers ed). :Y
Ingedikte oude peut is erg hardnekkig om te verwijderen. Ik heb het in de tank en kraan v/d R5 gehad, en dat is een heel gevecht geweest om die zooi weg te krijgen! :(

:W
 
Aan de binnenkant van de tank van de R5 lag er een bijna 5mm dikke stinkende harde smurie op. :( :(
Caustic soda laten inweken en dan spoelen met heet water (10tal keer). Daarna tank met open tankdop in staal-straalapparaat gehangen. (straalt met fijne metalen bolletjes en neemt bijna geen materiaal weg) Daarna de stofzuiger erin en ziet er nu als nieuw uit aan de binnenkant. *D
Tank is ondertussen geplamuurd en staat in de grondverf, foto's volgen.
Tank van de DS7 bevat nog gewoon benzine en ziet er zeer gezond uit, alleen een paar blutsjes, maar dat is geen probleem.
Ik ga wel eens zoeken achter zo'n ultrasoonapparaat, is voor later... :W
 
Zorg er wel voor dat die gestraalde tank absoluut schoon
van dat straalspul is want alles gaat dicht zitten
als je dat niet doet,zelfs benzine filters houden dat niet tegen,
Ik heb dat zelf ook gehad,en nog vele km lang last van gehad,
zelfs na het meerdere keren uitspoelen van de tank,gevolg benzine kraan
filter verstopt,tussenfilter verstopt,overlopende carburateurs,vlotterbakken
vol met troep.
 
Laatst bewerkt:
Weinig nieuws dus maar een paar foto genomen van de chroom delen van de RD250B en een RD400C die ik vorige winter heb laten herchromen. 8-)
Ze liggen al een jaar te wachten op de wederopbouw. :/
Ik was wel enorm geschrokken van de prijs, heb ook oude chroomdelen als pakket gefotografeerd en wil nu in Polen prijs laten maken. Heeft daar iemand ervaring mee?
full

full
 
Verder nog de 2 wielen van de RD250B. Alle spaken zijn apart verchroomd.
Ik heb zelf de wielen terug ingespaakt 8-)
Dat heeft me wel een paar avondjes gekost O-)
Ik heb beide wielen op minder dan 1 mm zijdelings en opwaarts gekregen. Ik denk dat dat redelijk is, geen ervaring mee. :?
Nieuwe bandjes er opgefriemeld en in balans gekregen.
Ik laat ze wel eens nazien in een bandencentrale.
full

full

:W
 
Voor iemand, die eigenlijk geen tijd heeft, ben je behoorlijk bezig!! _O- _O-

By the way: nice! *D

:W
 
Oh ja, die RD400C-tjes hadden jullie nog niet gezien. :X :X
De eerste, met papieren, heeft alleen maar een grondige opknapbeurt nodig. Motor draaide redelijk normaal. Deze wil ik volledig origineel hebben. Ik heb wel geen eigen foto's van hoe ik hem kocht maar de vorige eigenaar heeft mij hier een beetje geholpen. Mijn dank hiervoor :W
full

full

full

Dit is diegene waarvan het motorblok al opgepoetst is.
:Y
 
En dan de tweede welke ik wil ombouwen zoals mijn eigen maxton replica van weleer. Motor draaide onregelmatig, maar na kontrole van de benzinetoevoer draaide hij regelmatig.
full

full


Eventjes een foto ingescand van mijn eerste moto... ja een heuze RD400C
full

Diezelfde moto een jaartje later, nog net (niet) streetlegal
full

En eentje met koffer en tanktas op vakantie in de Vogezen
full

})
 
We spreken hier van 1979-1980, redelijk uniek in die tijd.
Maxtontank bij Meadspeed gaan halen in Engeland, TZkuip, spatbord en zitje was bij de plaatselijke polyesterboer voorhanden.
Expansies waren zelfgemaakte alleen jammer dat ik de maten niet meer heb...
;(
Zelfgemaakte voetbediening, frame ingekort, dubbele schijf voor, motor getuned...
})
 
Hey Philip,

ook je topic gevonden.
Ik ben nog aan zoeken geweest op mijn computer want ik dacht dat ik nog ergens een datasheet had voor het berekenen van expansie uitlaten.
Als ik wat vind mail ik het wel even door, ik moest je zowiezo nog even mailen.

gr,
Nils
 
Als matthias het voor het pakken heeft is dat denk ik makkelijker, voordat ik heel mijn computer door moet spitten.
 
Zo te zien een XS650 voorvork oid?
Nee hoor, destijds als student waren er niet zoveel dollars voorhanden B| *D
Rechter poot was RD400, linker was van een RD350B van de motorsloop, net zoals de schijf en de remklauw trouwens. Voorwiel afgedraaid op een grote draaibank in de technische school en dan draadstangen met hoge treksterkte los door gestoken om beide schijven tegelijk te klemmen. Nieuwe as laten draaien en opshimmen. Rempomp, weer van die motorsloop van ene Z1R.
In die tijd waren dat fenomenale remmen... })
:W
 
Ik heb trouwens div programmatjes/formules voor t berekenen van uitlaten, ook wel maten van bestaande.
Zou ik heel graag hebben.
Liefst allemaal O-)
Ik wil er maken voor de DS7, voor de RD250B en voor de RD400C.
Ik weet niet of een DS7 dezelfde heeft als een R5, en ook niet of een RD250 dezelfde heeft als een RD350.
Ik heb trouwens een vraagje voor RD wetenschappers *D
Voorwiel DS7/R5 is ~6cm breed, achterwiel is ~7cm breed.
Voorwiel RD250B is~7cm breed, achterwiel is ~8cm breed !!!
Voorwiel RD350B is~7cm breed, achterwiel is ~7cm breed
Ik weet niet of die 8cm standaard is/was maar ziet er wel veel beter uit. :?
Zou eigenlijk graag nog zo'n 3-tal 8cm brede 18" velgringen vinden.
Heeft dat iemand toevallig te veel...
En dan die 7 cm van mij op de voorzijde van de R5 zetten. Heb al een 18"-7cm voorwiel van een CB450 met iets grotere trommel voor de TD replica.
:W
 
Nog even 2 sfeerfoto's. Orde en netheid staan bij mij op de eerste plaats
full

full

:+ :+
 
Heb hier zo'n programmatje, meeste van die programma's geven op zijn hoogst een benadering van een goede uitlaat omdat ze gebasseerd zijn op oude/ enkelzijdige inzichten.

Je zou kunnen overwegen om luc foekema een uitlaat te laten berekenen, kost een tientje (of 2) en ook daar moet je dan maar vertrouwen in hebben (zat over te lezen :))

Maten van een bestaande goed werkende uitlaat is natuurlijk ook niet verkeerd. Al verschilt elke fiets wel wat, je moet er toch een heel end mee komen.
 
Ik ga je mailbox even volproppen Philip.
Wat Ief zegt is wel waar, maar de uitlaten die je aan de hand van zo'n programmaatje krijgt kunnen nooit slechter zijn dat de originele :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan